Razzmatazz Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 4 spelare. Jag har A K och höjer på knappen. SB som är aggresiv synar och BB som är lös synar. Flopp A Q 2 - SB satsar, BB synar, jag? Hade ni gjort annorlunda om det låg ett färgdrag på bordet? Citera
Opteron Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du höjer nu! (oavsätt färgdrag eller inte) Citera
all_ur_horses Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jag gillar turnraise-linjen här. Färgdrag eller inte förändrar inget. Citera
MacDaddy Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Sanningen är den att det ej spelar ngn roll om du höjer här lr på turn. Du tjänar i längden inget på att raisa turn istället då de ibland checkar turn o då förlorar du det extra bettet på floppen bara. Dessutom är det mkt troligt att BB gör en mkt lös syn här o släpper på turn o då får du inget av han heller. Du får heller inte ut ngn med tex hålstege då han till vänster om dig betta. Jag hade raisat här o kommer ett flushkort hade jag bettat turn för o få veta om ngn har flushen. Genom att ta kommandot i handen får du mer info när en raise helt plötsligt kommer mot dig. ÄR det dock ett flushdrag på floppen är det dock inte helt fel o bara syna här då den som bettar är till vänster om dig o alla måste agera innan du gör ngt. Kommer ett till flushkort så raisar troligtvis han som satte flushen o du kan folda din hand. Du sparar en hel del pengar på så sätt o du bettar ändå inte ut ngn i den position du har. Citera
Razzmatazz Postad 28 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Tack MacDaddy för analysen, vi gick i ganska så samma tankespår. Citera
Jessica Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Iofs kan de ha A3 och KJ men du kan faktsikt vänta till turn här. Sure, du skall få dragen att betala men om du möter en bet-syn på turn så kan du få in massor $$ i potten men samtidigt kanske du inte har bäst hand. Standard är ju dock att raise flopp. Citera
Saint_Bjorn Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Beror väldigt mycket på tidigare spel, undvik att falla in i mönster så länge du ändå spelar för värde. Citera
MacDaddy Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Iofs kan de ha A3 och KJ men du kan faktsikt vänta till turn här. Sure, du skall få dragen att betala men om du möter en bet-syn på turn så kan du få in massor $$ i potten men samtidigt kanske du inte har bäst hand. Standard är ju dock att raise flopp. Har de A3 betalar de ändå ända ner o har de KJ betalar de bara på flop om de inte är tomtar. Och då är en raisa sista chensen o få in pengar från honom. Citera
Recommended Posts