Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Varför är gmail så mycket säkrare än hotmail? Om ingen förutom pokersidorna känner till ens hotmailadress borde ju ingen kunna ta sig in?

Ingen aning men uppenbarligen verkar det vara så. Känns ju bara som man inte har så mkt innanför pannbenet när man tänker "åh microsofts produkter är ju kända för att aldrig ha säkerthetshål, vara mycket virusresistenta och synonyma med integritet och därför vill jag registrera en epost address hos detta företag, detta gör jag givetvis på min hemdator med en 'crackad' version av windows, att epostsidan är proppfull med reklam samt gratis ringer inga varningsklockor, inte heller att epostlådan fylls med spam på två sekunder. Såja nu känns det säkert, mest tack vare microsofts smarta säkerthetslösning där jag fick skriva i namnet på min hund, den kommer få den mest inbitne "hacker" att rynka pannan! Nu fattas bara att koppla tvärsäkra msn messenger samt alla pokerkonton till denna mail så är det klart, och händer det något kan jag alltid posta om det på ett pokerforum och verka förvånad att något sådant här hade kunnat hända!"

Postad

Riiiiight. Google är ju dock att lita på?

Har aldrig fått någon skräppost på min "pokerhotmail" förutom nyhetsutskick från de pokersidor jag har mailen reggad till, jag har inte skrivit upp någon säkerhetsfråga och min kod består av siffror och små/stora bokstäver. Något som talar för att mailen ska bli hackad? Tror att de mailar som blir "hackade" är pågrund av dåliga lösenord och korkade säkerhetsfrågor.

Postad

Ingen är väl mer säker än den andra när det gäller tekniken? Däremot är ju hotmail mycket större och därför mer utsatt. Sedan har ju Microsoft en benägenhet att försöka underlätta så mycket för möjligt för användaren och det brukar ju medföra vissa säkerhetsproblem i en produkt.

Lätt för användaren, lätt för nån annan att få tag på information.