Gå till innehåll

NLT - QQ med hårt motstånd på SS


b0bb4n

Recommended Posts

Har ingen read alls på FI han visar mkt styrka å jag får rätt mkt problem på floppen då jag tycker att jag inte slår många händer på där efter hans styrka. Så vad tycker ni jag skulle gjort på floppen? eller kanske även Pre?

 

 

 

wizzpopper sitter på plats 1 med 438.71

Marek1 sitter på plats 2 med 154.70

Hansso sitter på plats 3 med 72.00

byrra sitter på plats 4 med 270.32

Hero sitter på plats 5 med 196.00

dobya sitter på plats 6 med 128.10

jotta sitter på plats 7 med 64.00

dreamtale sitter på plats 8 med 81.20

Alias13 sitter på plats 9 med 0.00

pokertant sitter på plats 10 med 300.65

 

jotta satsar s mörken 1.00

dobya satsar l mörken 0.50

 

dobya: --, --

jotta: --, --

dreamtale: --, --

pokertant: --, --

wizzpopper: --, --

Marek1: --, --

Hansso: --, --

byrra: --, --

Hero: Qd, Qh

 

Pre-flop:

 

dreamtale: Syna 1.00

pokertant: Syna 1.00

wizzpopper: Lägger mig

Marek1: Lägger mig

Hansso: Syna 1.00

byrra: Syna 1.00

Hero: Höj 7.00

dobya: Höj 25.00

jotta: Lägger mig

dreamtale: Lägger mig

pokertant: Lägger mig

Hansso: Lägger mig

byrra: Lägger mig

Hero: Syna 25.00

 

Flop (Board: 6s, 7h, Jc):

 

dobya: Satsa 38.00

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv FR NL på SvS på 0.5/1 och 1/2 och det brukar vara rättfram i nästan alla lägen förutom hos en del som försöker spela LAG eller hyperaggro ( med skiftande resultat).

 

Dobya har jag spelat mot men jag känner inte igen honom som något speciellt.

 

I alla fall, jag skulle nog ha kastat preflop efter en höjning till 25. Sedan får man väl läsa Dobya några varv för att ha lite read på honom för framtiden.

Det är sannolikt AA, KK eller AK på dom nivåerna på SvS och AK är väl en slantsingling, övriga fet underdog.

Jag har i princip aldrig sett andra är rena short-stack-tomtar trycka så hårt med typ TT, JJ, J9 eller annat jox.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm the embodiment of weak-tight

 

FYP

 

Fold preflop? I position? När det finns en god chans att vi leder och får odds även om vi VET att han har AA/KK? Hur mår du?

 

Syna floppen och utvärdera turn. Viktigt i sammanhanget är väl hur pass aggro Fi är, kan han slå om igen pre med AJ? Kan Fi beta tom på flera gator? Hur tajt är Fi?`

 

Hur som helst så har du position, så det är läge att använda den och kallsyna floppen. Sedan är det bara att utvärdera turn. Folda är på tok för vekt, omslag får nog bara syn/ställ av bättre händer, även om AJ inte borde vara omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv FR NL på SvS på 0.5/1 och 1/2 och det brukar vara rättfram i nästan alla lägen förutom hos en del som försöker spela LAG eller hyperaggro ( med skiftande resultat).

 

Dobya har jag spelat mot men jag känner inte igen honom som något speciellt.

 

I alla fall, jag skulle nog ha kastat preflop efter en höjning till 25. Sedan får man väl läsa Dobya några varv för att ha lite read på honom för framtiden.

Det är sannolikt AA, KK eller AK på dom nivåerna på SvS och AK är väl en slantsingling, övriga fet underdog.

Jag har i princip aldrig sett andra är rena short-stack-tomtar trycka så hårt med typ TT, JJ, J9 eller annat jox.

 

Cluelessrookie

Jag tänkte en bra stund innan jag syna pre. Visst det luktar högt par när han trycker på så hårt men jag vela iaf se floppen innan jag tog nya beslut då en del spelare på SS trycker på som fan pre men saktar sedan ner på floppen då dom inte träffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm the embodiment of weak-tight

 

FYP

 

Fold preflop? I position? När det finns en god chans att vi leder och får odds även om vi VET att han har AA/KK? Hur mår du?

 

Syna floppen och utvärdera turn. Viktigt i sammanhanget är väl hur pass aggro Fi är, kan han slå om igen pre med AJ? Kan Fi beta tom på flera gator? Hur tajt är Fi?`

 

Hur som helst så har du position, så det är läge att använda den och kallsyna floppen. Sedan är det bara att utvärdera turn. Folda är på tok för vekt, omslag får nog bara syn/ställ av bättre händer, även om AJ inte borde vara omöjligt.

Har ingen read alls på Fi så det är lite jobbigt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt Parre, men jag är i alla fall i börja av mitt pokerspelande och utan att ha någon read på denne lede Fi så skulle i alla fall jag ha stuckit svansen mellan benen och använt några varv för att försöka läsa på denne Fi.

Jag har i min lilla bok över spelare på mina nano-nivåer på SvS flera som bara höjer med AA, KK och QQ - allt annat limpar dom med och jag ser inte många som skulle trycka så hårt med mindre än AA+ (om det inte är ett bord som "gått överstyr").

Jag har till och med ett par namn som limpar med AA för att i princip bara spela set.

 

Och angående ditt exempel i inlägget efter detta så har jag med mitt begränsade kunnande svårt att inse att en som försöker stjäla (?) med T7 kan kallas som tight. Om en sådan skulle vara tight, vad höjer då dom lösa med?

Tyvärr ser jag inga sådana bord när jag spelar på Svs (runt 600 händer per kväll, 6 dagar i veckan) där "dom tighta" höjer med T7s och bättre och dom lösa/slaskiga höjer med ..... tja...

 

Och tack, jag mår utmärkt.

 

Mvh

Clueless - rookie

 

 

I'm the embodiment of weak-tight

 

FYP

 

Fold preflop? I position? När det finns en god chans att vi leder och får odds även om vi VET att han har AA/KK? Hur mår du?

 

Syna floppen och utvärdera turn. Viktigt i sammanhanget är väl hur pass aggro Fi är, kan han slå om igen pre med AJ? Kan Fi beta tom på flera gator? Hur tajt är Fi?`

 

Hur som helst så har du position, så det är läge att använda den och kallsyna floppen. Sedan är det bara att utvärdera turn. Folda är på tok för vekt, omslag får nog bara syn/ställ av bättre händer, även om AJ inte borde vara omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. folk som tycker fold pre etc. Jämför med denna hand på forumet: http://www.poker.se/forum/viewtopic.php?t=35589

Hero: Qs, Qh

 

Pre-flop:

fi6: Höj 14.00

 

Hero: Syna 14.00

 

 

Flop (Board: 5c, 8s, 3c):

Hero: Passa

fi6: Satsa 22.00

Hero: Höj 44.00

fi6: Syna 44.00

 

Turn (Board: 5c, 8s, 3c, 9c):

Hero: Satsa 80.00

fi6: Syna 80.00

 

River (Board: 5c, 8s, 3c, 9c, 8h):

Hero: Satsa 68.00

fi6: Syna 68.00

 

Den här killen är ganska tight,

 

btw satt han med 107 soooted!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt utan reads.

 

alternativ a kör hårt o ta ev. smäll men "vinn" i image... 121 är ju inte hela världen, se floppen och kör!?

 

b) syna floppen till underodds och kräv triss :)

 

c) fold och Byt Bord ;)

 

 

Utan reads/tells väljer jag nog c, annars är a mest tilltalande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns det inte lite vekt att spela QQ i pos för set value med så hög pf raise?

 

vene, gillar inte syn pf sen fold på floppen...

Jo, men det kändes som hög pocketpar och då slog jag inte mkt KK-AA och JJ för set och TT kändes lite osannolikt ändå men jag hade ju ingen read på Fi så kan väl inte säga nåt. Men jag vet att jag borde synat floppen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...