andpet Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Jag vet inte vad som har hänt med everest, men idag har det endast suttit kompetenta lagspelare med fulla inköp... typ. Hjälp mig spela denna hand. Den är främst för meta-gamet mot fienden, inte främst för just denna specifika hand. När fienden satte sig ner hade jag kring 1100 i stacken. Jag har nu 700, fienden har tagit ett helt inköp genom att vara uberaggresiv. Händerna är inte ens tagna till showdown. Hur ska jag spela? Vars spelar jag fel? Märk att jag vill spela handen. Folda finns inte. Inledande spel 678339282. nastychips sitter vid 0 med $619,40. Anchorman sitter vid 2 med $633,88. shumipl sitter vid 3 med $150,52. _cc_ sitter vid 4 med $760,60. Dealern sitter vid 2. shumipl lägger en blind på $2. _cc_ lägger en blind på $4. (Anchorman ges Ah Kr.) Före floppen: Anchorman höjer med $14. shumipl foldar. _cc_ höjer med $38. Anchorman synar med $38. Floppen kommer upp Jr 7s 9h. _cc_ satsar $75. Anchorman synar med $75. Turnkortet kommer upp 3h. _cc_ satsar $130. Anchorman Citera
pisak84 Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 ta den preflop... metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. *edit oj såg inte att stackarna var så pass stora. svårt för mig att avgöra hur bordsstämningen var, e det jätteaggro hade jag slagit på stort preflop ändå, annars ta flop, men jag ser tyvärr inte hur du ska kunna spela vidare på turn på ett vettigt sätt om du inte vill lägga dig. Citera
psatiw Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Om du absolut vill spela den vidare den preflop, om du typ BESTÄMT dig, så 4-betta pre. Och sen committa dig / pusha på floppen. Problemet med att du bara synar pre, om du inte vill folda postflop, är ju att stackdjupen gör att det finns så mycket manöverutrymme för hans LAG-spel. Det gör det ju inte om annars. På turn är det ju bara att slänga. Oavsett vadfan som hänt. Med så djupa stackar är det ju bara sjukt att fortsätta, tycker jag. Citera
andpet Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Bordsstämningen är massa tvåbetar pre, men aldrig (!) trebet. Det är därför jag endast synar hans raise. Men på turn, ska jag raisa lagom, ordenligt eller gå all-in? Citera
frekje Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Jag håller med. Genom att bara syna preflop sätter du dig i en jobbigt situation. Om du slår om hårt pre så kan du ta den redan där eller genom en större bet på floppen. Om han ställer dig när du slår om har du option på att släppa handen och "bara" torska en del av din stack. Jag ser inte hur du ska kunna spela vidare handen på turn utan träff eller drag. Det känns lite sent raisa i det läget tycker jag. Han sätter dig säkert på AK eller motsvarande och kommer att syna ner med vilket par som helst. Citera
psatiw Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Bordsstämningen är massa tvåbetar pre, men aldrig (!) trebet. Det är därför jag endast synar hans raise. Va? Det är ju redan trebettat här, efter hans omslag? Och varför ska du anpassa dig till "deras villkor", vill du fightas tillbaka är det ju bara att 4-betta och låta de ta besluten om degen ska in. Då minskar du ju deras manöverutrymme postflop. Sen tycker jag att om du väljer linjen att bara syna pre, och floppen kommer som den gjorde nu så har du två val: Syna bakom, folda turn när han bettar igen. Slå om bakom direkt på floppen. Allt annat känns som grav overkill IMHO. Citera
Gummo Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. . Vad betyder "metagame"? Kan någon förklara det för mig? Citera
andpet Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Ni har så rätt. Som spelat är den enda hand fienden inte slår JJ. Damn. Tack för bra svar. Citera
Sansrom Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. . Vad betyder "metagame"? Kan någon förklara det för mig? Förklara gärna också på vilket sätt du kopplar det till homosexualitet. Citera
psatiw Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Vad betyder "metagame"? Kan någon förklara det för mig? Typ "spelet mellan spelarna", eller "spelet runt spelet". Alltså, jämför med metadata. Metadata är data om data. I det här fallet typ att OP inte vill folda, för att det kommer att göra att fi får ytterligare övertag på OP, om OP hela tiden visar sig vek, och OP vill dessutom gärna sätta fi på plats. En annan situation är att man t.ex kan visa upp ett konstigt spel ibland - nån sjuk, ologisk all-in / raise, eller dylikt, för att påverka de andras perception av dig. Hur det kopplar till homosexualitet har jag dock ingen aning om. Citera
Gummo Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. . Vad betyder "metagame"? Kan någon förklara det för mig? Förklara gärna också på vilket sätt du kopplar det till homosexualitet. Det gör jag inte. Det var pisak84 som gjorde det. Men jag tror inte att han egentligen kopplar uttrycket till homusexualitet. Jag tror endast att han använde ordet för att uttrycka att han tyckte ordet var töntigt. Ungeför som "sosse" eller "präst", du vet, "du ser ut som en sosse" eller "du spelar som en präst". Lite onödigt i och för sig då folk kan ta illa vid sig. Citera
Gummo Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Vad betyder "metagame"? Kan någon förklara det för mig? ....en förklaring..... Tack! Citera
Sansrom Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. . Vad betyder "metagame"? Kan någon förklara det för mig? Förklara gärna också på vilket sätt du kopplar det till homosexualitet. Det gör jag inte. Det var pisak84 som gjorde det. Förlåt, det var inte meningen att peka ut dig, det var pisak jag frågade. Sorry. Men jag tror inte att han egentligen kopplar uttrycket till homusexualitet. Jag tror endast att han använde ordet för att uttrycka att han tyckte ordet var töntigt. Ungeför som "sosse" eller "präst", du vet, "du ser ut som en sosse" eller "du spelar som en präst". Lite onödigt i och för sig då folk kan ta illa vid sig. Jag förstår det, och jag tycker det lika dumt att skriva "homosexuella uttrycket" som t.ex. "negeruttrycket". Citera
pisak84 Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 menade att ordet är nördigt, fjolligt, töntigt, pinsamt välj adjektiv orkar inte bry mig och lägg ner off topic... till trådskaparen: du behöver inte ta illa upp för att folk tycker du måste vika turn. det är det rimligaste spelet där. men eftersom du inte vill lägga dig för allt smör i småland så ställ in så kan du inte bli utbluffad men räkna med att få syn av TPTK och bättre om image-detaljerna är som du beskrivit dom, vad ska du representera... finns bra mycket bättre sätt att spela ut en LAG spelare, hitta marginella valuebets och bluffa där du riskerar mindre på din bluffar... Citera
Sansrom Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 menade att ordet är nördigt, fjolligt, töntigt, pinsamt välj adjektiv orkar inte bry mig och lägg ner off topic... Ok, tack för förtydligandet. Mupp. Citera
Gekko Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Vilken hand e de du försöker reppa? Vilken hand hoppas du att han ska folda? Vill du bara att han ska lägga sina bluffar? Du kan ju alltid dubbel-floata honom... Kan dock berätta att du kommer få sjukt hög varians med sådant här spel. Citera
y0 Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 FYI är _cc_ en mupp och knappast kompetent när han inte spelar tight. Gillar inte preflopsynen så mycket. Han kommer jävligt sällan lägga nåt han betar för värde på turn. Citera
PinkFloyd Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. vad ska man kalla det då? Citera
andpet Postad 25 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2006 FYI är _cc_ en mupp och knappast kompetent när han inte spelar tight. Gillar inte preflopsynen så mycket. Han kommer jävligt sällan lägga nåt han betar för värde på turn. Jag märkte det senare på kvällen på andra bord. Han måste ha haft sjukt flyt med korten tidigare, för han spelade inte alls lika trixigt och bra då. Du spelar också på everest? Citera
andpet Postad 25 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Vilken hand e de du försöker reppa? Vilken hand hoppas du att han ska folda? Vill du bara att han ska lägga sina bluffar? Du kan ju alltid dubbel-floata honom... Kan dock berätta att du kommer få sjukt hög varians med sådant här spel. Jag insåg efteråt att den enda handen jag möjligtvis kan reppa, som slår fiendens hand är JJ, vilket gör synen tämligen enkelt för fienden. Är riktigt arg över hur illa jag spelade handen. Som de flesta har påpekat borde jag tagit tillbaka initiativet preflop. Citera
eurythmech Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. vad ska man kalla det då? metaspel Citera
Myssion Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 metagame kan vara det mest homosexuella uttrycket i modern tid. vad ska man kalla det då? metagäjm FYP Citera
Recommended Posts