Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
PokerStars Game #6750415153: Tournament #34354518, $10+$1 Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2006/10/24 - 08:12:12 (ET)

Table '34354518 1' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: ironspades (2985 in chips)

Seat 3: mr.witwed (3855 in chips)

Seat 5: Aeizz (2115 in chips)

Seat 6: PlexMania (1545 in chips)

Seat 8: bollotti8 (3000 in chips)

ironspades: posts the ante 25

mr.witwed: posts the ante 25

Aeizz: posts the ante 25

PlexMania: posts the ante 25

bollotti8: posts the ante 25

bollotti8: posts small blind 100

ironspades: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Aeizz [As Qs]

mr.witwed: raises 600 to 800

Aeizz: folds

Foldade här för at jag inte ville riskera en coinflip? Ser lite dumt ut såhär i efterhand tycker jag. Såg också att "mr.witwed" hade preflop raise på 18% efter jag slängt handen.

Hade jag sett att han hade 18% preflop raise hade jag synat men om han har säg 10%. Vad ska jag göra då?

Postad
Syna???

Du kan inte syna för ~35% av dina marker....

Push eller fold. Oftast fold.

Måste bara fråga av ren nyfikenhet, vet att både du och Myssion är grymt duktiga på sng. Men i mina ögon väl tajta.

Jag representerar själv skaran som kanske är på gränsen till överaggressiv, men sitter jag i chippiens stol gör jag denna raise med väldigt många händer, just i tron om att ingen vill syna, vid omslag viker jag eller pushar beroende på read. Oftast vik. Men i detta läge räcker det att den går hem 2/3 gånger för att plussa, och då ingen är direkt short och alla väntar på bubblan så brukar den gå hem.

Men som modell funkar det trots allt då det oftast krävs bar kort för en re-rasie från hans sida och när jag då gör en felaktig syn har jag redan stulit så mycket från honom o de övriga att jag bara tappar max det jag stulit.

Vad jag då säger är att jag tror den funkar just pga av att folk viker så många händer.

Postad

Jag skulle höja många händer som fi där, men jag tror inte att en randomtomte på Stars viker i närheten av lika många händer som vi gör mot push.

Kanske ska förtydliga också att jag tycker det här är en push oftast från blindarna.

edit: Såg visst inte stackstorlekarna. Vi har 2155 och fi har höjt till 800, det lär ju näst intill aldrig bli vik.

edit2: Med antar dessutom

Postad

Han hade som sagt preflopraise 18%. Så egentligen sjävklar push även om jag gjorde fel just där.

Men säg att han hade haft 5% preflop raise. Är det fortfarande bra att pusha?

Postad

Kan ju knappast vara rätt, då du blir synad i 100% av falllen.

Vad hade krävts i fördel i procent enl hans HD för att du skulle ta en allinsituation?

I mitt huvud kan han mycket väl sitta any hand ner till J10 och Q10 och borde man inte vilja ha en chans att dubbla upp i ett sånt läge?

Postad

Vad hade krävts i fördel i procent enl hans HD för att du skulle ta en allinsituation?

I mitt huvud kan han mycket väl sitta any hand ner till J10 och Q10 och borde man inte vilja ha en chans att dubbla upp i ett sånt läge?

Skulle nån med 5% PFR höja QT?

Postad

Skulle nån med 5% PFR höja QT?

Antagligen inte, men förstår hag din linje rätt skulle du inte pusha även om han haft 15-20%?

Postad

Mot 20% ställer jag nog.

Tyckte handen som den är, är relativt marginell.

Men jag ogillar starkt att vi har så många bakom oss.

Det beror också på vem fi är...

Det finns kompetenta aggressiva SnG-spelare som har kanske 20% PFR här, så finns det random aggromuppar som har 20% utan att riktigt veta varför.