aim4vegas Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Jag har läst flera böcker, anlyserar och för anteckningar på spel och rullen. Spelar 2/4NL SH. har bra koll och utvecklar mig i snabb takt. Aldrig använt några av de hjälpmedel som finns, trackers, graphics allt va de heter. Min fråga är om jag går miste om nåt väsentligt här? Jag skulle va glad för rekomendationer från er som har erfarenhet, gärna med motivering till era pokerverktyg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosen Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 tycker du saknar pokertracker samt gametimeplus. pokertrackar samlar in all möjlig stats på dig själv samt motståndare och gametime plus ger dig deras stats på bordet du lirar. bra om du lirar på samma nivå/sida/motståndare. hoppar du mkt ger den inte lika mkt info. PT kostar typ 40d o gametime+ e gratis. funkar på massor av sidor/nätverk. sen kommer ju frågan hur man ska tolka alla siffror o likn, fråga själv det en gång men fick inge bra svar. hoppas du får reda på det på ngt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 ok, jag stannar rätt mkt på samma ställe så funderar på om jag går miste om bra grejer. Någon annan som har några trevliga slutsatser? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 PokerTracker och PokerAceHUD (samma princip som gametime+, kostar dock 25$, värt de enligt mig) är personligen rätt viktiga. Inte så mycket för mitt spel utan att programmen tillsammans gör det så mycket enklara att hitta på vilka borden fisken sitte och vilka det är. Spelar du mycket på en site samt sparar händer i PT där du inte är med (datamina) så är det bara att öppna ett bord och du vet precis vilka som spelar många händer, är aggro, passiva osv. Kanon! Under själva spelandet tycker jag dock inte siffrorna hjälper mig så mycket. Siffrorna säger hur många händer de spelar och ungefär hur aggresivt. Mycket mer än så vill jag inte låta siffrorna styra mitt spel så reads utöver det bilder jag med en uppfattning av baserat på vad jag ser när de spelar. Men PT och PAHUD är helt klart värt pengarna, väldigt många gånger om, om de används på ett bra sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 aim4Vegas Har för mig(rätta mig om jag har fel) att du sagt att du spelar på ipoker-nätverket? PokerTracker är inte kompatibelt med ipoker, bara så du vet i förväg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mangetheman Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 funkar gametime även på b2b?? om inte finns det något liknande progem som gör det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VikingSW Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 funkar gametime även på b2b?? om inte finns det något liknande progem som gör det? Det fungerar på B2B Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 aim4Vegas Har för mig(rätta mig om jag har fel) att du sagt att du spelar på ipoker-nätverket? PokerTracker är inte kompatibelt med ipoker, bara så du vet i förväg Var precis inne på pokertrackers hemsida och där står det att dom har lagt till Ipokernätverket till programmet. Det här hände i början av oktober. Spelar själv på Ipoker, så ska börja använda pokertracker nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SnyggMicke Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Har för mig att jag har använt pokertracker en gång. Man kunde inte spela så många bord då eftersom pokertracker var tvungen att vara "synligt" på skrivbordet. Har jag fel? Hoppas jag har fel för isf måste jag skaffa det igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Har för mig att jag har använt pokertracker en gång. Man kunde inte spela så många bord då eftersom pokertracker var tvungen att vara "synligt" på skrivbordet. Har jag fel? Hoppas jag har fel för isf måste jag skaffa det igen! Fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xlars Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Att inte använda något hjälpmedel som pokertracker tycker jag är ett stort misstag. Dessutom är det kul med all statistik man kan pilla med . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Är Pokertracker att föredra framför Pokeroffice? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Om jag får snylta på tråden, vilka av dessa redskap funkar i prima? Och finns det något användbart MTT/SNG verktyg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 tack för tips, kom gärna med fler. Låter som jag går miste om något bra. Stämmer att jag spelar på bla ipoker, men tracker funkar tydligen där enligt ovan, det var ju glädjande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 en fråga angående pokertracker: Måste man ha igång programmet samtidigt som man spelar eller kan man starta trackern efter en session och ladda in handhistoriken då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Looseweak Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 en fråga angående pokertracker: Måste man ha igång programmet samtidigt som man spelar eller kan man starta trackern efter en session och ladda in handhistoriken då? Det beror på hur sidan fungerar. Om den lagrar handhistoriker på datorn i typ *.txt eller *.db-form så kan du importera dem efteråt. Men på t ex UltimateBet, där jag spelar, lagras inte handhistorikerna, och då måste du importera dem live, antingen med hjälp av PokerAcehud som löser det automatiskt, eller med hjälp av en Handhistorikhämtare som e speciellt skriven för att hämta HHs från UB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts