Gå till innehåll

Poker "redskap" för erfaren NL spelare


aim4vegas

Recommended Posts

Jag har läst flera böcker, anlyserar och för anteckningar på spel och rullen. Spelar 2/4NL SH. har bra koll och utvecklar mig i snabb takt.

 

Aldrig använt några av de hjälpmedel som finns, trackers, graphics allt va de heter. Min fråga är om jag går miste om nåt väsentligt här?

 

Jag skulle va glad för rekomendationer från er som har erfarenhet, gärna med motivering till era pokerverktyg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du saknar pokertracker samt gametimeplus.

 

pokertrackar samlar in all möjlig stats på dig själv samt motståndare och gametime plus ger dig deras stats på bordet du lirar. bra om du lirar på samma nivå/sida/motståndare. hoppar du mkt ger den inte lika mkt info.

 

PT kostar typ 40d o gametime+ e gratis. funkar på massor av sidor/nätverk.

 

sen kommer ju frågan hur man ska tolka alla siffror o likn, fråga själv det en gång men fick inge bra svar. hoppas du får reda på det på ngt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerTracker och PokerAceHUD (samma princip som gametime+, kostar dock 25$, värt de enligt mig) är personligen rätt viktiga. Inte så mycket för mitt spel utan att programmen tillsammans gör det så mycket enklara att hitta på vilka borden fisken sitte och vilka det är.

 

Spelar du mycket på en site samt sparar händer i PT där du inte är med (datamina) så är det bara att öppna ett bord och du vet precis vilka som spelar många händer, är aggro, passiva osv. Kanon!

 

Under själva spelandet tycker jag dock inte siffrorna hjälper mig så mycket. Siffrorna säger hur många händer de spelar och ungefär hur aggresivt. Mycket mer än så vill jag inte låta siffrorna styra mitt spel så reads utöver det bilder jag med en uppfattning av baserat på vad jag ser när de spelar.

 

Men PT och PAHUD är helt klart värt pengarna, väldigt många gånger om, om de används på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aim4Vegas

 

Har för mig(rätta mig om jag har fel) att du sagt att du spelar på ipoker-nätverket? PokerTracker är inte kompatibelt med ipoker, bara så du vet i förväg :)

 

Var precis inne på pokertrackers hemsida och där står det att dom har lagt till Ipokernätverket till programmet. Det här hände i början av oktober.

 

Spelar själv på Ipoker, så ska börja använda pokertracker nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga angående pokertracker:

 

Måste man ha igång programmet samtidigt som man spelar eller kan man starta trackern efter en session och ladda in handhistoriken då?

Det beror på hur sidan fungerar. Om den lagrar handhistoriker på datorn i typ *.txt eller *.db-form så kan du importera dem efteråt. Men på t ex UltimateBet, där jag spelar, lagras inte handhistorikerna, och då måste du importera dem live, antingen med hjälp av PokerAcehud som löser det automatiskt, eller med hjälp av en Handhistorikhämtare som e speciellt skriven för att hämta HHs från UB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...