RichardP Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Har lirat NL i ungefär ett halvår men med taskig ekonomi så har man tagit ut det mesta (allt?) av vinsterna, istället för att bygga upp rullen. Nu har jag bestämt mig för att dunka in $1000 någonstans och börja bygga på det. Har tidigare spelat på tok för högt för min BR, allt ifrån $0.1/$0.25 upp till $3/$6. På något vänster har jag gått plus men svängningarna har varit enorma. Nu behöver jag alla tips jag kan få. Jag lirar alltså NL, har tänkt att ringa in mig på 10-bord, både turneringar och ring games. Vad är ett rimligt mål att sätta upp? Jag har tänkt ungefär så här... Mål: +$1000/mån, dvs ca +$33/dag. Tid: 2h/dag ... vilket ger $16,5/h Är det att ha för stora planer? Hur många BBs/h kan man ha som mål? Tänkte kanske först ha som plan att spela två stycken $11 SnG:s följt av resten CG på $0,5/$1. Blir målet orealistiskt i så fall? Diskutera gärna! Citera
hampulito Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Låter farligt att spela nl100 med 1000$ rulle. vad menar du ska du spela två stycken 11$ sng varje gång du spelar eller bara första gången. Jag postade en tråd på det här temat för några dagar sen. Du kan ju kolla min plan. kanske får något anvädbart tips. Skriv gärna någonting om du nått att tillföra. Citera
RichardP Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Menade att jag varje pokersession inleder med 2 st SnG:s $11. Sedan återstående tid (av 2 h) går till CG. Jag vet att 0,5/1-nivån är för hög för min rulle men samtidigt så har jag det lättare där än på lägre nivåer tydligen. Citera
ZizziRoger Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Tja, du kan ju självklart spela på NL100 om du tycker det är lättare, men ska du ha råd från mig så är de att gå ner till åtminstone NL50 där du har 20 inköp som egentligen även de är för lite för att hålla en säker bankrulle... Man kan inte alltid börja på nivån som ger en den takt man vill ha i pengaflödet utan ibland behöver man starta längre ner och bygga sig uppåt. Dina dagsmål på NL100 verkar däremot helt ok... Jag kör själv NL50 och siktar varje dag på att gå plus ett inköp, altså 50$. Detta kan dock vissa dagar ta närmare 3 timmar, men 33$/dag för dig borde gå, även på NL50 Bottom line: stressa inte, du kanske gular då... Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Jag vet att 0,5/1-nivån är för hög för min rulle men samtidigt så har jag det lättare där än på lägre nivåer tydligen. Okej att du plussar mer där, men "har lättare för det"? Vad menar du med? Om du nu ska spela nl100 är det inte alls orealistiskt att plussa 10 inköp per 60 timmars spel, såtillvida att du inte gular förståss, vilket inte alls är osannolikt (hur bra du än är). Om du frågar mig tycker inte jag det här låter så jättebra. På något vänster har jag gått plus men svängningarna har varit enorma Och då ska du spela med 10 inköp som "rulle"? Spela hellre nl25 eller högst nl50 (om du inte är beroende av pengarna). Jag skulle aldrig någonsin som nybörjare sätta in $1k och sätta som mål att plussa $1k första månaden. Grinda den nivå du har råd med istället som "alla andra". Det är mitt tips. 30-inköpsregeln har fungerat bra för mig under två år och den kör jag fortfarande med. Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Bottom line: stressa inte, du kanske gular då... Word! Ha tålamod. Det vinner du extremt mycket på i längden. Citera
RichardP Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Man kan inte alltid börja på nivån som ger en den takt man vill ha i pengaflödet utan ibland behöver man starta längre ner och bygga sig uppåt. Bottom line: stressa inte, du kanske gular då... Bra skrivet, ska absolut ha det i åtanke, förmodligen kommer jag också att prova på NL50 igen (det var ett tag sen ) Citera
RichardP Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Okej att du plussar mer där, men "har lättare för det"? Vad menar du med? Menade att jag vinner mer där, mindre utdragningar, mindre tilt.. Som faktiskt är ett ganska stort problem för mig. 30-inköpsregeln har fungerat bra för mig under två år och den kör jag fortfarande med. Härligt, det låter kanon! Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Okej att du plussar mer där, men "har lättare för det"? Vad menar du med? Menade att jag vinner mer där, mindre utdragningar, mindre tilt.. Som faktiskt är ett ganska stort problem för mig. Okej att det blir fler utdragningar, det är ju därför det är bra att börja med 40 inköp. När du får 30 inköp till nästa nivå går du dit. Lyckas du inte med det kanske du inte ska spela. Om du tiltar mycket och ändå tänker spela 2 timmar per dag ska du absolut inte ha 10 inköp. 30-inköpsregeln har fungerat bra för mig under två år och den kör jag fortfarande med. Härligt, det låter kanon! Antog att du hade läst en del om bankrullekrav och så innan men det här verkade nytt för dig. Det är många på forumet som förespråkar 30-inköpsregeln. Vad som passar varje person är självklart individuellt, baserat på hur beroende du är av pengarna (hur stor betydelse det har ifall du skulle "gula" den rullen du har satt ut för spel), psyke (lätt tilt -> större rulle), svängningar (större svängningar -> större rulle) osv. 30-inköpsregeln har som sagt fungerat väldigt bra för mig från $5 SNGs till nl400 och nl600. Det gäller bara att ha tålamod! EDIT: Med bonusar/rakeback (bonusar är enligt mig bäst i början) växer rullen mycket snabbare. Citera
RichardP Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Okej att det blir fler utdragningar, det är ju därför det är bra att börja med 40 inköp. När du får 30 inköp till nästa nivå går du dit. Lyckas du inte med det kanske du inte ska spela. Okej, låter riktigt bra det du säger. Att börja på NL25 kanske inte är så dumt ändå, när man ser det på så sätt (att man har råd att bli utdragen..?). Ett mål på 25-nivån, vad är rimligt på 2h (2 bord samtidigt)? +$25? Antog att du hade läst en del om bankrullekrav och så innan men det här verkade nytt för dig. Det är många på forumet som förespråkar 30-inköpsregeln. Vad som passar varje person är självklart individuellt, baserat på hur beroende du är av pengarna (hur stor betydelse det har ifall du skulle "gula" den rullen du har satt ut för spel), psyke (lätt tilt -> större rulle), svängningar (större svängningar -> större rulle) osv. 30-inköpsregeln har som sagt fungerat väldigt bra för mig från $5 SNGs till nl400 och nl600. Det gäller bara att ha tålamod! Nja, jag tyckte mest 30 inköp lät lågt mot det jag läst/hört tidigare. Det är ändå inte så farligt högt. Tålamod är något som jag måste skaffa mig bättre. Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Ett mål på 25-nivån, vad är rimligt på 2h (2 bord samtidigt)? +$25? För det första kan man ju inte sätta up mål för varje session. Sätt ett mål för månaden, bli inte för fixerad vid dagsresultatet, då får man ju hjärnblödning till slut. Det är inte konstigt att backa 50% av sesseionerna eftersom att du ändå sitter så korta pass. Det går så klart inte att beräkna en BB/100 utan att veta hur bra och stabil du är, men ett halv inköp i timmen tycker jag låter på tok för högt för att spela två 10-mannabord åt gången. Citera
Recommended Posts