Gå till innehåll

Lost kör ett NL100 HU projekt..

Recommended Posts

Postad
Är alla Fi sådär dåliga? :D

Nej, oftast inte. Det som är så tråkigt med dessa spelare är att de endast spelar nåt inköp för att sedan dra. Killen igår, den lösaggressiva spelare som jag vann mycket av är en t.ex. typen som reloadar utan att blinka.

Dessutom försöker jag att undvika bra spelare. Är faktiskt inte ute efter att bli bäst, vill helst bara spela mot inkompetenta spelare, i alla fall i nuläget.

Problemet är att om man möter någon som är bra så tar man det som en förolämpning och kan omöjligt lämna bordet, trots att det vore smartast att inte låta egot bestämma.

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Är alla Fi sådär dåliga? :D

Nej, oftast inte. Det som är så tråkigt med dessa spelare är att de endast spelar nåt inköp för att sedan dra. Killen igår, den lösaggressiva spelare som jag vann mycket av är en t.ex. typen som reloadar utan att blinka.

Dessutom försöker jag att undvika bra spelare. Är faktiskt inte ute efter att bli bäst, vill helst bara spela mot inkompetenta spelare, i alla fall i nuläget.

Problemet är att om man möter någon som är bra så tar man det som en förolämpning och kan omöjligt lämna bordet, trots att det vore smartast att inte låta egot bestämma.

mm precis, hade det problemet när jag lirade lite HU, gäller att kunna svälja stoltheten och inse att man inte är vinnande i vissa matcher..

Postad
Har du mött Buxton? :D Han mötte jag ganska mycket under NL40 tiden. Riktigt överaggressiv spelare, rolig att möta :)

Shorthanded, ja, där suger hand enl. mig. En riktig donator. Headsup = betydligt trixigare.

I alla fall, här har jag sån vidrig tur alltså, usch..

- FredSth sitting in seat 1 with $72.17

- sigma88 sitting in seat 2 with $226.10 [Dealer]

sigma88 posted the small blind - $0.50

FredSth posted the big blind - $1.00

** Dealing card to sigma88: :Qc::9d:

sigma88 raised - $2.00

FredSth raised - $5.00

sigma88 called - $5.00

** Dealing the flop: :9c::Qd::4d:

FredSth bet - $5.00

sigma88 raised - $16.00

FredSth raised - $45.00

sigma88 went all-in - $205.60

FredSth went all-in - $23.17

** Dealing the turn: :3d:

** Dealing the river: :2d:

FredSth shows: :4h::4c:

sigma88 shows: :Qc::9d:

sigma88 wins $145.34 from the main pot

Postad

Ett par intressanta händer jag gärna vilja ha svar på. Möter buxton, väldigt jobbig kille headsup som höjer till 2BB preflop varje gång han är på smallblind. Släpper inte händer speciellt enkelt om han har fått för sig att spela.

Hand 1.

- buxton sitting in seat 1 with $110.55

- sigma88 sitting in seat 2 with $82.15 [Dealer]

buxton posted the big blind - $1.00

** Dealing card to sigma88: :6d::5s:

sigma88 raised - $3.50

buxton called - $3.50

** Dealing the flop: :9d::8d::4c:

buxton checked

sigma88 checked

** Dealing the turn: :7h:

buxton bet - $3.32

sigma88 raised - $12.00

buxton raised - $20.68

sigma88 - har han högre stege? fold eller syn?

Hand 2.

- buxton sitting in seat 1 with $145.17

- sigma88 sitting in seat 2 with $150.79 [Dealer]

** Dealing card to sigma88: :6h::5c:

sigma88 raised - $2.00

buxton called - $2.00

** Dealing the flop: :2h::4h::5h:

buxton bet - $3.80

sigma88 raised - $7.60

buxton raised - $11.40

sigma88 called - $11.40

** Dealing the turn: :3c:

buxton bet - $25.80

sigma88 - ???

Hand 3.

- buxton sitting in seat 1 with $220.22

- sigma88 sitting in seat 2 with $99.45 [Dealer]

** Dealing card to sigma88: :Ks::As:

sigma88 raised - $3.50

buxton called - $3.50

** Dealing the flop: :Th::9h::Kc:

buxton checked

sigma88 bet - $5.00

buxton called - $5.00

** Dealing the turn: :8c:

buxton checked

sigma88 bet - $12.00

buxton called - $12.00

** Dealing the river: :8d:

buxton bet $40.00

sigma88 - ??? fold antar jag..

Postad

Gröna siffor idag efter att ha mött tre olika spelare. Den första tog bara 15 händer och sedan var jag upp ett inköp. Därefter mötte man buxton, jobbig HU spelare som slutade i back ett och ett halvt inköp.

Sedan spelade jag en stund mot en tredje kille, backade ett inköp mot honom.

Till slut blev det spel mot en stockholmare som passade mig bra och hans passivitet var perfekt. Dock hade jag väldigt mycket tur i den avgörande handen.

$55.08 - 645 händer.

Postad
Kan man verkligen lägga en stege med två kort hu? Jag hade ställt in. Men jag kanske är tilttomte.

mm, jag checksynade ner honom:

sigma88 called - $20.68

** Dealing the river: :5c:

buxton bet - $47.36

sigma88 called - $47.36

buxton shows: :Jh::Td:

sigma88 mucks: :6d::5s:

sigma88 mucks:

buxton wins $142.08 from the main pot

Postad

De gröna dagarna fortsätter och när jag möter rätt sortens spelare så känner jag mig väldigt trygg. Endast två händer som gick fel idag, ena KK mot AA allin pf och den andra AcJc allin mot Ks7s då han träffade färg. Annars var det väldigt lyckat och jag slutade på

$392.86 - 838 händer.

Postad

Ettan: helt klart check-syn utan read. Han gör nog samma spel med alla stegar, 2 par eller set.

Tvåan: Du inser väl att han kan re-raisa flop med Ah? Isåfall satte han suckerstegen. Dega in rakt av säger jag. Är han tom så får du oftast en check på rivern eller skrämselkort ex parad bräda eller flush. Floppad flush inträffar så sällan så den räknar vi inte med!

HU är ett jävligt trevligt format. Spelade själv en del nl100 HU för ett halvår sedan men klarade inte av alla hit-n-run's från shortisar. Dessutom dödar raken en stor del av vinsten. Så jag bytte till SNG HU och det gick bättre än nånsin! HU fiskar har ofta torskat en stor summa pengar i ett ringgame och försöker snabbt täcka förlusterna. Enkla pengar...

lycka till med spelandet!

Postad

Tack för responsen. Jag försöker att undvika shortstackissar eftersom de är väldigt jobbiga att möta. Precis som dem så undviker jag tuffa spelare vilket också bidrar till större vinster.

SNG headsup är något jag bör prova, helt klart. Vilken nivå är lämplig att köra, d.v.s. vilken "motsvarar" NL100 HU CG?

Postad
Tack för responsen. Jag försöker att undvika shortstackissar eftersom de är väldigt jobbiga att möta. Precis som dem så undviker jag tuffa spelare vilket också bidrar till större vinster.

SNG headsup är något jag bör prova, helt klart. Vilken nivå är lämplig att köra, d.v.s. vilken "motsvarar" NL100 HU CG?

testa 55$ först kanske?

EDIT: eller 52.5$ är det nog.. :P

Postad

Vad har du för rulle? Börja på en nivå som känns säker ex $20. Gillar du inte stigande blinds så fins det "no blind increase" på stars. Som minst bör du ha 30 inköp. Du kan även testa HU turneringarna på stars. På ett 128m fält krävs 3 raka för ITM. Sedan "freerollar" du på fina cash.

Postad

Blev inget spel igår online dock en hel del live. Spelade roliga 1/2 kr med några kompisar och gick plusminusnoll. Inser nu att live är mycket roligare än online men ibland saknar man "hjälpmedlena" man har online så som potstorlek, speeden etc..

Postad
Blev inget spel igår online dock en hel del live. Spelade roliga 1/2 kr med några kompisar och gick plusminusnoll. Inser nu att live är mycket roligare än online men ibland saknar man "hjälpmedlena" man har online så som potstorlek, speeden etc..

Agreed, det mest irriterande när man spelar med polarna är ju att man hinner spela typ 10 händer per timme.

Postad

Vill så gärna spela turneringar på pokerstars, någon som har någon idé om hur jag bör distrubiera mina vinster? Just nu ser det ut såhär:

- Allt jag plussar går till rullen.

- Allt jag får i bananer går till nordea (mitt bankkonto alltså)

Hur många % av vinsterna bör jag skicka till pokerstars för spel av MTTs? Kan spela turneringar allt mellan 10-50 + sateliter till EPT och större turneringar. Blev stört sugen efter att ha sett att söndagsturneringen på 6000 spelare gav 180 000$ i första pris :D