Gå till innehåll

Behöver Stockholm en pokerklubb för hundägare?  

123 medlemmar har röstat

1. 1. Behöver Stockholm en pokerklubb för hundägare?

Recommended Posts

Postad

Jag skulle kunna tänka mig att jobba gratis på en sådan klubb som tävlingsledare eller liknande, bara det finns överseende på att jag int reagerar direkt, jag kommer ju leka med era vovvar :-)

Postad
48 % vill ha hundpokerklubb!

Det kallar jag läge för startupp!

48 % räckte för Alliansen för att ta makten i lilla Nordkorea, och då räcker det definitivt för att göra business av.

Grejen är att 48 % faktiskt är en j-t hög siffra. Ett av råden till företagare är att hitta sin grej, att nischa sig, att rikta in sig på en speciell målgrupp med speciella behov/önskemål - och voila, här har vi 48 % som vill kunna ta med sin dogg ner de gejmar.

Ser ut som att opinionen har vänt så det ryker om det. nu är genast hundpokervännerna att betrakta som en etnisk minoritet (ja vet att antropologer kommer pesta angående begreppet, men men, man kan inte pleasa allt och alla)

Inte mer än en 36-37% säger sig vara positivt inställda till behovet av en hundpokerklubb i huvudstaden. Kan inte bestämma mig för om just denna låga siffra är det tragiska i sig, eller det faktum att folk som inte tycker sig anse att behovet finns faktiskt tagit sig orken att rösta emot.

Komiskt är det hursom helst. Faktiskt rent ut sagt jävligt komiskt. Det finns hopp :lol:

Postad

betis är en tomte av rang verkar det som. Jag tror att Stahls analys är ganska korrekt.

On topic då:

Ha inte hund om du inte har tid att ta hand om den. Jag har en rottweiler och detta hundägarskap går utmärkt att kombinera med både onlinepoker och livepoker utan att hunden närvarar vid dessa tillfällen. Skaffa en flickvän som kan ta hand om hunden istället. Fast det är klart, enkelare att starta hundpokerklubb (för vissa) kanske.

• 2 weeks later...
Postad

Jag har tipsat flera av mina närmsta vänner att läsa första sidans inlägg och sedan komma till mig med feed back om vad de upplevt.

Samtliga rapporterar gapskratt, genuina långa gapskratt.

Betis "jag hoppas hunden dör"-mening håller på att nå legendstatus. Den är så sanslöst skönt klockren.. jag kan börja le och småskratta av att bara tänka på den.

Några kommentarer:

"Det är poesi"

"Så chockartat, så roligt, så genialt"

Hatten av igen Betis...

Postad
Betis "jag hoppas hunden dör"-mening håller på att nå legendstatus. Den är så sanslöst skönt klockren.. jag kan börja le och småskratta av att bara tänka på den.

Jag håller med, kanske det roligaste inlägget jag läst på detta forum. Har t.o.m. offrat en del tårar tack vare inlägget i fråga. Trist att inte Stahl & Co. ser samma sak som vi ser. Underbar humor på multipla nivåer.

(Det som kanske är allra bäst är att snubben varit reggad på forumet i flera månader och det där var hans andra inlägg. Det gäller att vara sparsmakad när innan man väljer vad det är värt att skriva inlägg om.)

Edit: Jag vill gärna passa på att pusha för mitt eget lilla mästerverk på detta forum. Lite av samma anda som inlägget vi pratar om här. Jag lägger bort all falsk blygsamhet och utnämner inlägg nummer två i följande tråd som pokerforums näst roligaste någonsin. Men så har jag säkert lite speciell humor också. :)

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=32438&highlight=

Postad

karl och fisherman: tackar tackar.. om jag också får vara lite oförsiktig måste jag erkänna att jag också tycker det var rätt roligt gjort. kan inte låta bli att dra på smilbanden jag heller när jag tänker på hur lacka vissa blir av att vi dizzar deras klubb :D

Postad
hoppas hunden dör

Som någon annan sa: hatten av. Skönare inlägg får man leta efter. Det är sånt man vill höra lite mer av irl.

Till stahl: hur orkar du? Ditt inlägg var inte bara dåligt det var inte ens kul...

• 2 months later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...