Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fråga till någon som kan svara seriöst:

- Gång på annan hör man sägas och ser i text att just JJ är svårspelade pre-flop (senast i helgen när jag tittade på WPT sas detta). Är det då verkligen så fiskigt att kallsyna med JJ?

Är det inte set man "väntar på" . Man kan väl knappast tro att JJ håller hela vägen. Han pytsade in 28 + 18 preflop i en pot på typ 182 och eftersom man kan antaga att det blir rally efter floppen så har man väl bra utväxling om man träffar set.

Carlos hade ju 404 i stacken så med insats på 28+18 = 46 så kan man syna 9 gånger i liknande situationer för att - som här - plocka 1000. Och han behöver göra det 5 gånger för att träffa. Så grovt var annan träff så behöver han ett rally efter floppen i en sådan här fläskig pre-flop pot.

Cluelessrookie

Postad
Det ska till en jäkla read, det finns några få spelare på crypto som jag skulle kunna lägga den här handen mot , men de är 2-3 stycken, så jag tycker inte du tänker fel andpet.

Har det hänt någon gång att du betfoldat set i ett läge liknande detta? (Potten stor preflop, normala stackar, etc) Posta gärna HH i så fall, det vore kul att se.

Postad

För det första är det en lätt syn pga en kombination av pottodds och inkomplett info. För det andra är det en onödig situation att fundera på eftersom den är så väldigt infrekvent.

Så inte bara rör det sig om en situation där man kan spara väldigt lite EV, samtidigt som man kan råka förlora mycket genom att spela på ett sätt som är ostandard. Det är dessutom en sällsynt situation som gör att den maximala uppsidan med att diskutera den ordentligt är lite_EV*väldigt_sällan. Dvs väldigt låg. Diskutera höjningar från knappen eller något istället.

Marginalnyttan på hela tråden är minst sagt inte bra.

Postad
För det första är det en lätt syn pga en kombination av pottodds och inkomplett info. För det andra är det en onödig situation att fundera på eftersom den är så väldigt infrekvent.

Så inte bara rör det sig om en situation där man kan spara väldigt lite EV, samtidigt som man kan råka förlora mycket genom att spela på ett sätt som är ostandard. Det är dessutom en sällsynt situation som gör att den maximala uppsidan med att diskutera den ordentligt är lite_EV*väldigt_sällan. Dvs väldigt låg. Diskutera höjningar från knappen eller något istället.

Marginalnyttan på hela tråden är minst sagt inte bra.

EV- att sitta och disskutera denna tråd mao? :lol:

Postad
Ännu ett förtäckt "badbeat whine"...

.

Die biatch! :evil:

Jag blir så arg att jag brinner upp. Seriöst. Det första jag skriver är att det inte är badbeat whine.

Måste man whina när man förlorar en pott? Eller vad är det som gör att:

Bra hand + förlorar mot bättre hand = badbeat whine?

Postad
Syn alla gånger, oavsett read. Har man inte råd att förlora 100BB till QQ/JJ här bör man gå ner i nivå.

Jag har rulle för 3/6.

Att man fungerar på att folda, innebär det automatiskt att man inte har råd att förlora?

Finns det inget filter som gör att man kan filtrera bort idioter på detta forum? :x

Postad
Ännu ett förtäckt "badbeat whine"...

.

Die biatch! :evil:

Jag blir så arg att jag brinner upp. Seriöst. Det första jag skriver är att det inte är badbeat whine.

Lol!

Mission accomplished!

När du skriver att det inte är ett "badbeat whine" det första du gör så får du räkna med att få tillbaks på volley kommentarer som mina. På rent jävelskap förstås...

För övrigt spelar din hand sig själv så det finns inte så mycket att diskutera gällande denna.

Postad

Det här är ju en sån hand som man, efter att haft en dålig period med många setups, tänker: "jaha då är jag översettad, aja måste syna trots allt"

Hade jag spammat alla liknande händer här de senaste månaderna så hade jag nog varit bannad nu..