Gå till innehåll

Gemensam rulle


freggan85

Recommended Posts

Skriv ett kontrakt med allt vad de innebär, hur ni ska fördela vinster, grundinsats, hur ni ska betala ut förmodade vinster m.m.

 

Skriv sedan under detta och låt någon bevittna, kan låta töntigt och överdrivet men det är alltid lite extra känsligt när pengar och vänner är inblandade, spelar ingen roll hur bra allt känns i början och att ni känner att ni kan lita på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gemensam rulle med gemensamt mål har jag provat på, och det funkade bra.

 

Jag och en polare bestämde oss för att lira ihop till en amsterdam resa nu i somras. Satte in 100 dollar vars på ett gemensamt konto och lirade när vi kände för det. Inga skottningar var väl typ det ända vi bestämde.

 

Plockade ut 2700 dollar någon månad senare och stack iväg en weekend.

 

Utan mål så hade det nog gått ganska slaskigt till = gulning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog rekommendera gemensam rulle om du är i början av din pokerkarriär, det hade jag de första månaderna jag spelade med en vän. Det var väldigt utvecklande och roligt, vi är båda ganska tävlingsinriktade så man ville alltid va bäst ;)

 

Men som de andra säger är det nog bra med regler, typ när ni ska splitta osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte meningen med att ha en gemensam rulle, sen är det en annan sak att det är trevligt att diskutera händer med vänner etc men det görs bäst om man slipper en massa dividerande om hur man ska spela med rullen, vem som ska ha mest vinst etc etc.

 

En grej ni kan göra för att dra in grova pengar är att slänga ihop en hemsida, lägga upp ett diskussionsforum, klippoklistra in lite länkar till diverse spelsajter s.k affiliatelänkar som man kan hitta info om på de flesta pokersajter. Sen brukar pengarna ticka in om man lyckas locka ett antal besökare till sin sida som reggar sig på sajter genom "er" länk. Dessa pengar hamnar på spelkontot och de pengarna kan ni använda till gemensam kassa och spela "gratis". Var dock beredd på att skattmasen kommer att vilja ha en liten "rake" vid granskning.

 

Tror att detta redan görs i stor utsträckning på nätet så sidan måste ha något xtra att erbjuda för att locka till sig trafik från redan existerande sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte meningen med att ha en gemensam rulle, sen är det en annan sak att det är trevligt att diskutera händer med vänner etc men det görs bäst om man slipper en massa dividerande om hur man ska spela med rullen, vem som ska ha mest vinst etc etc.

 

En grej ni kan göra för att dra in grova pengar är att slänga ihop en hemsida, lägga upp ett diskussionsforum, klippoklistra in lite länkar till diverse spelsajter s.k affiliatelänkar som man kan hitta info om på de flesta pokersajter. Sen brukar pengarna ticka in om man lyckas locka ett antal besökare till sin sida som reggar sig på sajter genom "er" länk. Dessa pengar hamnar på spelkontot och de pengarna kan ni använda till gemensam kassa och spela "gratis". Var dock beredd på att skattmasen kommer att vilja ha en liten "rake" vid granskning.

 

Tror att detta redan görs i stor utsträckning på nätet så sidan måste ha något xtra att erbjuda för att locka till sig trafik från redan existerande sidor.

 

Enkelt du får det att låta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte heller riktigt poängen med en gemensam rulle. resonemangen för det låter lite som om man är rädd att torska. Kom överens om att hitta på nåt kul istället när ni båda vunnit nån viss summa, alternativt göra det till nån tävling som sporrar er lite.

Kanske att man skulle tilta lite mindre om man även spelar med polarens pengar men samtidigt vågar man kanske inte daska på lika hårt som man borde av rädsla för att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte heller riktigt poängen med en gemensam rulle. resonemangen för det låter lite som om man är rädd att torska. Kom överens om att hitta på nåt kul istället när ni båda vunnit nån viss summa, alternativt göra det till nån tävling som sporrar er lite.

Kanske att man skulle tilta lite mindre om man även spelar med polarens pengar men samtidigt vågar man kanske inte daska på lika hårt som man borde av rädsla för att förlora.

För att låta bli att tilta brukar jag och en kompis ha tävling vid varje sesion som går ut på att den som förlorar mest vinner tävlingen, då får man en win-win situation. Av någon anledning har det inte hjälp vårt spel så mycket som vi hade hoppats, så¨vi ska slå våra rullar ihop för att kunna grinda NL50 med 30+ inköp istället. Tror det kommer bli riktigt bra och göra oss mer disciplinerade och koncentrerade på spelet.

 

Vi kör på den enkla regeln: Vi sätter in lika mycket, och splittar helt på vinst och förluster, oavsett vem som drar in mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en god vän spelade med gemensam rulle.

 

Det viktigaste är att man litar på varandra och spelar på samma nivå. Hålla på med kontrakt och grejer tror jag inte alls på. Överlag känns det som att pokerspelare är väldigt ärliga och alltid vill göra rätt för sig vad gäller diverse dealer man har.

 

Vi hade två olika konton som vi spelade på, sedan redovisade vi resultatet för varandra. Varje veckoslut förde vi över pengar till varandra så att vi hade lika stor rulle.

 

Efterssom vi spelade mycket ihop så gav vi ju varandra tips och råd. Vi såg även varandras badbeat och dåliga situationer. Det viktiga är dock att man får spela handen precis hur man själv vill och kompisen bör inte lägga sig i såvida man inte ber efter hjälp i en klurig situation.

 

Ett råd är att ni bokför era resultat en och en och dessutom gemensamma rullen. Sedan får ni räkna med att den ena vinner/förlorar mer än den andra men det är ju därför ni har gemensam rulle. För att få mera trygghet och tillsammans gå bra plus.

 

Fördelarna med gemensam rulle är:

1 Mindre svingar.

2 Man känner större ansvar för pengarna och tiltar inte bort flera hundra dollar.

3 Man blir inte avundssjuk när kompisen vinner multum samtidigt som man själv åker på massa badbeat. Själv brukar jag bli lite halvtiltad när någon jag spelar med vinner massa samtidigt som jag själv går dåligt.

4 Man peppar förstås varandra och som någon tidigare sa, delad glädje är dubbel glädje.

5 Man kan spela på högre nivå. Om man tex har €2000 bör man, enligt alla experter, lira 0.5-1. Om båda har €2000 var kan man ju dock lira 1-2 efterssom den är den gemensamma rullen man spelar efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...