parre Postad 25 Januari , 2005 Rapport Share Postad 25 Januari , 2005 Live på Klubben i lördags natt, extremt slaskigt bord. Spelet är Omaha hi/lo, mörkarna 5-5. Nån höjer upp potten till 20, får några syner, jag slår om pott med AA73 rainbow (hur slaskigt jag än må ha spelat var detta första gången jag re-raisade preflop i O8, men jag har knappast en tight image). Får en syn av Rickard, som jag haft några duster med tidigare, dock inte i O8 vad jag minns. Han spelar nog inte lika slaskigt som resten, men jag minns faktiskt inte så mycket av min read preflop, jag sket rätt mycket i det och var övertygad om att jag hade bäst hand. Jag har runt 600 kvar i stacken, tror han har lika mycket eller mer. Potten är på ca 200. Hur som helst, floppen kommer 855 med två hjärter, jag har ej hjärterdraget, om jag minns rätt. Jag är kass på att minnas händer, men jag vet i alla fall att bordet var parat och att det låg färgdrag ute, samt lågdrag. Han betar ut 200. Min första tanke var att slå om all-in, min andra att folda, men till slut synade jag bara vilket jag tror kan vara mitt sämsta alternativ. Jag har alltså nästnötlågdraget och ett överpar. Vad ska jag egentligen göra i detta läge? Min första tanke var att gå all-in (vilket jag nu i efterhand tror är mest rätt). Floppen måste se läskig ut för mig, som troligtvis har någon AA-hand i hans ögon, alltså tror jag att han betar ut med en hel del händer som jag slår. Jag tror att mitt lågdrag oftast är det bästa, samt att min hög står en hel del av gångerna på denna flop. Jag vart dock osäker. Han kunde ha en femma, han kunde ha ett starkt hjärter- och lågdrag, han kunde vara på en total bluff. Sen funderade jag över fold. Men fan, re-raisar jag preflop och sen foldar mot ett enkelt bet postflop.. nej, det går inte. Floppen var ju inte direkt dålig för mig, bara läskig - en stor skillnad om floppen kommer typ JT9, alla i samma färg. Till slut synade jag bara, för att se ett kort och agera därefter. Turn kom en svar tvåa, jag gick all-in för ca 400 och han foldade. Tvåan var ju drömkortet, då jag hade nötlågen och han kunde inte fått in ev. färger. Tvåan förstör även eventuella A2-lågar från hans sida. Har han en femma får jag väl klonka ett ess för scoopning... Så, hur borde jag spelat denna hand? Jag är säker på att preflop är rätt, men på floppen? Raise/fold/call? Jag misstänker att syn är dåligt då det försätter mig i en synnerligen prekär situation om något av många scarecards dyker upp, samt att jag inte vet hur jag ligger till på lågen om t.ex. en sexa eller liknande dyker upp, jag kan ju dra till två outs för halva potten i värsta fall, även om jag håller två ess vilket gör att risken att han har A2 blir mindre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts