Gå till innehåll

DaPajn!


DaPine87

Recommended Posts

Ja både det funkar och att beta ~18 på turn och checka efter. Det tråkiga om du betar turn är att du kan möta på en CR om stacken. Generellt sätt så tror jag ändå att folk bettar turn för sällan i sådana där lägen, känns som det är VÄLDIGT standard att spela som Dapine gjorde nu => Man borde variera sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja både det funkar och att beta ~18 på turn och checka efter. Det tråkiga om du betar turn är att du kan möta på en CR om stacken. Generellt sätt så tror jag ändå att folk bettar turn för sällan i sådana där lägen, känns som det är VÄLDIGT standard att spela som Dapine gjorde nu => Man borde variera sig

 

Det roliga är att jag ALDRIG lirar så annars, ville variera mig nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen

 

Du SKA slå om preflop där Dapine. Jag bryr mig inte ifall det känns okomfortabelt, Det ska bara göras :) Problemet med att bara syna är att du kommer få c/f väldigt många floppar där du inte förbättrar där du istället genom att reraisa pre kommer kunna plocka upp motsvarande potter på flopp istället för att c/f. Du har en bra hand, Du vill spela en stor pot, typ :)

 

KQ-handen

 

Känns standard tycker jag. Du kan ju såklart inte folda när du visat dej svag på turn och betta turn kan vara lite jobbigt eftersom det suger att bli c/r. Jaja, Wp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen

 

Du SKA slå om preflop där Dapine. Jag bryr mig inte ifall det känns okomfortabelt, Det ska bara göras :) Problemet med att bara syna är att du kommer få c/f väldigt många floppar där du inte förbättrar där du istället genom att reraisa pre kommer kunna plocka upp motsvarande potter på flopp istället för att c/f. Du har en bra hand, Du vill spela en stor pot, typ :)

 

Han behöver väl inte folda om han missar floppen vid syn?

Hur många som helst synar med sc å låga pp från blindsen så varför folda floppen även om du missar, han kan ju representera nånting?

 

Som sagt tycker jag varken syn eller raise är fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver väl inte folda om han missar floppen vid syn?

Hur många som helst synar med sc å låga pp från blindsen så varför folda floppen även om du missar, han kan ju representera nånting?

 

Som sagt tycker jag varken syn eller raise är fel

Klart han inte måste folda med att spela OOP mot två motspelare med en oträffad AK känns inte som ett sätt att maximera sitt EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver väl inte folda om han missar floppen vid syn?

Hur många som helst synar med sc å låga pp från blindsen så varför folda floppen även om du missar, han kan ju representera nånting?

 

Som sagt tycker jag varken syn eller raise är fel

Klart han inte måste folda med att spela OOP mot två motspelare med en oträffad AK känns inte som ett sätt att maximera sitt EV.

 

Han har en bra bluff position, det är ändå hyffsad chans att dom har en liknande hand vilket dom inte kan syna med. Men glöm inte att detta inte är en bluff utan snarare en semibluff. Du har antagligen 6 outs om de synar (om de inte har AA KK)

och om du prickar A eller K har dom svårt att sätta dig på det. Om du även missar turn då kommer erfarenheten in och hur du kan läsa spelare. Om du känner att spelaren är svag är det bara att continue betta annars är det bara "shut down" som gäller.

 

Alltså när det gäller värde är det ju mixxa upp gamet som ger bäst värde tror jag, "play outside the box".

 

Därför tycker jag att det varken är fel med syn eller raise, men detta är hur jag kan tänka mig spela handen. Det är väl personligt, tänkte bara försvara Dapines syn, den var ju lite under kritik.

 

EDIT:Måste tillägga att reads kanske avgör spelet! om dom e fiskar så RAISA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går så jävla kasst nu, back typ 5 inköp idag, så jag känner jag behöver lite förändring en sväng. Så efter att fått inspiration av sorkens dagbok så kommer jag dem närmaste dagarna bonushora.. Dem bonusarna jag har planerade är:

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

1: Eurolinx Poker Sign-Up Bonus

 

100% up to $250 deposit bonus

 

 

$.50/$1.00 No Limit | $7.40$/bordstimma | 34 bordstimmar

 

 

 

2: Eurolinx Poker Monthly Reload Bonus

 

100% up to $500 for December

 

$.50/$1.00 No Limit| $4.90/bordstimma | 102 bordstimmar

 

 

3. TridentPoker signup

 

100% upp till 200$

 

$1/$2 Limit | $7.5/bordstimma | 27 bordstimmar

 

 

4. PokerShare signup

 

100% upp till 300$

 

$1/$2 Limit | $7.5/bordstimma | 40 bordstimmar

 

 

5: BoyleSport signup

 

100% upp till 100$

 

$1/$2 Limit | $9.5/bordstimma | 11 bordstimmar

 

 

 

6: Poker Plex Monthly Bonus

 

100% upp till 200$

 

$2/$4 Limit | $11.2/bordstimma | 18 bordstimmar

 

 

7: Sunpoker Monthly Bonus

 

100% upp till 100$

 

$2/$4 Limit | $11.2/bordstimma | 9 bordstimmar

 

 

8: Interpoker Monthly Bonus

 

100% upp till 200$

 

$2/$4 Limit | $11.2/bordstimma | 18 bordstimmar

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Detta ger totalt 1850$ för 260 bordstimmar. Ska se om jag kan få in nåe cash på neteller idag så jag kan starta ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går så jävla kasst nu, back typ 5 inköp idag, så jag känner jag behöver lite förändring en sväng. Så efter att fått inspiration av sorkens dagbok så kommer jag dem närmaste dagarna bonushora.. Dem bonusarna jag har planerade är:

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

1: Eurolinx Poker Sign-Up Bonus

 

100% up to $250 deposit bonus

 

 

$.50/$1.00 No Limit | $7.40$/bordstimma | 34 bordstimmar

 

 

 

2: Eurolinx Poker Monthly Reload Bonus

 

100% up to $500 for December

 

$.50/$1.00 No Limit| $4.90/bordstimma | 102 bordstimmar

 

 

 

 

Du har fram till 11 jan. på dig att fixa dessa 2, sen byter de till prima. Finns en 100% upp till $1000, samma krav som reloaden, ifall du pallar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6: Poker Plex Monthly Bonus

100% upp till 200$

$2/$4 Limit | $11.2/bordstimma | 18 bordstimmar

 

7: Sunpoker Monthly Bonus

100% upp till 100$

$2/$4 Limit | $11.2/bordstimma | 9 bordstimmar

 

8: Interpoker Monthly Bonus

100% upp till 200$

$2/$4 Limit | $11.2/bordstimma | 18 bordstimmar

 

Interpoker är bara $100 per månad för 500 raked hands. Dessutom är definitionen på en rh annorlunda för Interpoker än för Plex och Sun Poker. Plex och SP räknar MPPs, dvs du får 0,25 raked hand för potter mellan $5-$20 och 1 raked för potter över. Interpoker ger 1 raked oavsett, så den bonusen går snabbare att spela av. Dessutom har Interpoker några julpromotions som kan clearas samtidigt, så du kan få typ $30 extra i bonus om du spelare på rätt dag.

Ett annat tips för Cryptona är förstås bananförsäljningen inte dras av från bonusen så se till att ha ett sådant konto också 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är den upplåst igen, man får tacka :)

Att du skulle ha så bråttom och att pf.nu har varit nere :(. Var på gång med att dra ihop en tråd där jag tänkte ge odds på när du skulle låsa upp dagboken igen. Just den här tiden hade varit typ 1.01 i odds. ;)

 

Men iaf, lycka till med bonushorandet nu. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är den upplåst igen, man får tacka :)

Att du skulle ha så bråttom och att pf.nu har varit nere :(. Var på gång med att dra ihop en tråd där jag tänkte ge odds på när du skulle låsa upp dagboken igen. Just den här tiden hade varit typ 1.01 i odds. ;)

 

Men iaf, lycka till med bonushorandet nu. ;D

 

hehe, så lågt odds? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga som så här att jag kommer inte uppdatera spec mycket resten av året. Drar igång en ny fräsch dagbok när jag kommit till thailand runt den 16:e Januari, då blir det bilder och skit alá Heltoks gamla dagböcker :D

 

Grymt med bilder :)

 

Drar du till Thailand ensam eller åker du med andra/möter upp folk där nere som du kommer bo ihop med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga som så här att jag kommer inte uppdatera spec mycket resten av året. Drar igång en ny fräsch dagbok när jag kommit till thailand runt den 16:e Januari, då blir det bilder och skit alá Heltoks gamla dagböcker :D

 

Grymt med bilder :)

 

Drar du till Thailand ensam eller åker du med andra/möter upp folk där nere som du kommer bo ihop med?

 

Åker med P_kungen, Punkrock_kid, mrdawwe, hans flickvän, oggeking och en till... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...