Gå till innehåll

Spam! Säljer någon site min email?


SaInT

Recommended Posts

Jag öppnade för ett par månader sedan en email endast avsedd för pokersiter samt NETeller. Nu senaste veckorna har jag börjat få rikligt med spammail, mer än mitt 10 år gamla hotmailkonto som jag signat upp till med allt möjligt bajs.

 

Jag ska i och för sig vara ärlig och säga att jag inte alls är säker på hur hela spamcirkusen fungerar. Skulle det vara någon sorts trojan som snor min info jag har på datorn antar jag att andra mailaddresser skulle drabbas också. Jag antar att det inte kan uteslutas, men det kanske dyker upp fler mer liknande problem så vi kan spåra det hela till en sida.

 

Följande siter/företag har min email:

Hollywood Poker

PokerLoco

NETeller

NakedPoker

PokerStars

NordicBet

Unibet

Pokerroom

Holdempoker

 

Fler med konton på dessa (eller andra) siter som nyligen blivit spammade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit helt förskonad från SPAM tidigare. För ett par veckor (typ) sedan började det trilla in mail i mängder. Jag kan absolut inte säga att jag vet vad det beror på. Men jag är helt säker på vad jag tror det är för allt började när jag reggade mig för en viss tävling som drog igång för någon vecka sedan. Bokstavligt talat så började eländet dagen efter att jag reggat mig där. Men som sagt, jag vet ju inte om det är pga detta så jag nämner inte vilken tävling det är.

 

Det jag får är mängder av mail rörande investeringar och lån mm. Inte någon synlig relation till något företag som är pokerrelaterat. Det jag stör mig mest på är att mailen är så djävulskt fula!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är dom inte hämtade från någon riktig site utan typ publika siter där robotar kan gå in. Forum, communities etc.

 

Ett tips som jag ska börja tillämpa är att skapa ett "konto"/forwardning för varje site man reggar sig på. Funkar kanske inte så smidigt med hotmail men köp en egen domän så kan du regga neteller@mindoman.com för neteller osv, så kan du se precis varifrån spammen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordicbets datorer har flera gånger blivit smittade av ett typ av virus som skickar mail till en slumpmässig mail-adress i adressboken där avsändaradressen var satt till en annan slumpmässig mail-adress i adressboken. Det vill säga att de flesta av deras kunder fick ett antal virus-mail som såg ut att komma från någon annan av deras kunder.

Om mail-adresser sprutas ut på det sättet är det inte så konstigt att de kan komma på villovägar. Vet dock ej om det är orsaken i just detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är dom inte hämtade från någon riktig site utan typ publika siter där robotar kan gå in. Forum, communities etc.

 

Ett tips som jag ska börja tillämpa är att skapa ett "konto"/forwardning för varje site man reggar sig på. Funkar kanske inte så smidigt med hotmail men köp en egen domän så kan du regga neteller@mindoman.com för neteller osv, så kan du se precis varifrån spammen kommer.

 

smart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får en jävla massa aktie-relaterade mail. Började några veckor sedan. Det lustiga är att jag har mailen på en egen, relativt nyreggad domän. Men jag kommer fan inte ihåg vilka siter/forum jag reggat mig på sen jag bytte mailadress. TonyG-poker och ngt Australiensiskt forum tror jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips kan ju vara att om man måste skriva sin mail någonstans att skriva den Minmail at hotmail.com typ. Då fattar ju alla men robotarna missar den eventuellt. Annars kan man ju lägga in lite mellanslag bara.

 

/A

Det är ett bra förslag, men på nästan alla sidor får man felmeddelande om att man uppgett felaktig mailadress oim det inte följer xx@xx.xx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det en gång börjat ramla in spam, och man inte vill kämpa och byta mail adress... prova ThunderBird (FireFox mail-klient)

Den har bra spam filter. Den lär sig själva efterhand, efter några veckors användning har den lärt sig korrekt skilja på spam o vanlig mail, bara man i början håller ett öga på hur den sorterar och lär den.

 

http://www.mozilla.com/en-US/

 

-passa på o uppgradera till FireFox2 ur samma länk, dvs om ni fortfarande kör gamla FireFox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...