Gå till innehåll

NLT - Annorlunda spelad 88 (NL100)

Recommended Posts

Postad

Har inte suttit vid bordet så länge och har tyvärr ingen särskilld read på Fi.

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

UTG ($121.85)

MP ($106.15)

Button ($100)

HERO ($152)

BB ($64.65)

Preflop: HERO is SB with 8club.gif, 8spade.gif.

UTG calls $1, MP raises to $4, 1 fold, HERO calls $3.50, BB calls $3, UTG calls $3.

Flop: ($16) 6club.gif, 2heart.gif, 5club.gif(4 players)

HERO bets $12.5, BB calls $12.50, UTG folds, MP folds.

Turn: ($41) Theart.gif(2 players)

HERO checks, BB bets $5, HERO raises to $25, BB calls $20.

River: ($91) Qheart.gif(2 players)

HERO checks, BB bets $10.5, HERO calls $10.50.

Final Pot: $112

Vad tycker ni om spelet handen igenom? Kan försöka förklara hur jag tänkte efter ni gett lite respons. ;)

Postad

Jo, var nog inte optimala spelat. Checken på turn kom väll lite av någon sorts reflex klick eller vad man ska säga. När han sedan bettade så lite så kännde känns det som man är tvungen att höja. Men jag ville ändå inte höja så mycket att jag vart helt bunden till potten. Han hittar synen. Rivern är läskig, men han gör en mes bett och det känns verkligen som att jag har honom så pass ofta att synen är rätt. Just denna gång hade han AcKc.

Postad
Rivern är läskig, men han gör en mes bett och det känns verkligen som att jag har honom så pass ofta att synen är rätt.

Vad var det för läskigt med den rivern, den var ju en av de bättre du kunde få, tycker jag. Vad synar han floppen med som synkar med hans spel på turn och det som kommer på river? RR-färg förvisso, men det hade ju funnits många jobbigare riverkort.

River spelar du fint, och självklart ska du syna. Även ett lite större bet synar vi ju här. Floppspelet känns också bra.

Postad
Jag tycker inte du ska checksyna rivern. Fortsätt representera din starka hand så finns det händer han lägger som du inte slår.

Ja, han har ju visat sig villig att lägga i den här handen. ;) Dessutom tappar vi ju allt bluffvärde från alla missade drag. Tycker det du föreslår är en betydligt sämre linje.

Postad
Vad var det för läskigt med den rivern, den var ju en av de bättre du kunde få, tycker jag...

Okej, det finns betydligt värre kort som kan komma. Men den är ju ändå lite små läskig sådär ;). Fast självklart inte ett tillräckligt läskigt kort för att det ska bli en C/F.