Gå till innehåll

Träna till högskoleprovet (hogskoleprovguiden mfl.)?

Recommended Posts

Postad

Hej!

Gjorde högskoleprovet för tredje gången igår, vet av naturliga anledningar inte vad jag fick men tidigare har jag fått hyffsat resultat (1.0/1.3), igår blev det dock klart för mig att jag inte kan matten, jag har helt enkelt glömt bort i stort sett allt från matte A och B!

Har sett att det finns en del siter som ger hjälp, övningsuppgifter med förklaringar etc på Internet, är någon av dessa värd pengarna? Någon som har provat någon speciell och kan rekommendera? Det är ju inte bara matten jag är ute efter att träna, allt kan ju bli bättre med rätt hjälp.

Postad

Det är en bekant till mig som har skapat hogskoleprovguiden. Har inte provat den själv men den verkar bra, är säkert värt pengarna. Själv har jag köpt ett häfte som jag inte riktigt kommer ihåg var jag beställde (nånstans på internet), men det var helt ok.

Om du skrev upp dina svar på den gula (eller vad den är) lappen så kan du ju kolla hur många poäng du fick och ungefär var i normeringen du kommer?

"Matten" är ju inte sådär jättemycket matte egentligen, mer logik. Om du tränar på ett antal uppgifter kan du nog förbättra dig drastiskt där, det gäller bara att snabbt komma på hur man ska tänka.