Erna113 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Jag är påväg att byta pokersite och funderade på att skaffa NETeller samtidigt. Som jag har det nu så använder jag Visakort kopplat till ett konto på SEB som är i sek. Är det bästa möjliga att skaffa NETeller och koppla det till ett valutakonto i $ på SEB? Vad blir avgiften då för att ex flytta 1k $ från den gamla pokersidan --> NETeller --> till den nya pokersidan? Citera
cOP Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 För att flytta pengar pokersida->neteller->pokersida krävs inte att du kopplar ihop med ett vanligt bankkonto överhuvudtaget. Överföringen är dessutom kostnadsfri. Citera
sayone Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 För att flytta pengar pokersida->neteller->pokersida krävs inte att du kopplar ihop med ett vanligt bankkonto överhuvudtaget. Överföringen är dessutom kostnadsfri. han har inte neteller överhuvudtaget, vad jag vet så måste man ha ett konto kopplat till neteller? bank-konto that is... Citera
Erna113 Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 När tar NETeller ut en avgift då? För att föra över till bankkonto kostade väl bara 1$? Citera
garviset Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 De tar väl ut en växlingsavgift när du för över till ett konto i annan valuta än $. Tror det är 2.9% avgift. Citera
conny Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Om du har planer på att casha ut pengar via NetEller i framtiden är det en bra ide att koppla ihop det med sitt valutakonto i USD. Väljer du att ta ut pengarna i SEK tar neteller nämligen ut en växlingsavgift på 1.9%. Angående att casha ut så tycker jag förövrigt att Bank Wire är den bästa metoden, särskillt hos Partypoker. Senaste jag tog cashade ut där fick jag det till en kurs som låg 12öre/dollar över vad den egentligen är värd. Det kostade dessutom bara 10sek i bankavgift. Citera
vetgirig Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Vad blir avgiften då för att ex flytta 1k $ från den gamla pokersidan --> NETeller --> till den nya pokersidan? 0 kr. Att ta ut $1K till ett svenskt konto i kr kostar ca 150 kr. Tiden det tar för att skapa ett valutakonto i svensk bank och krånga med det är ofta större än kostnaden för att ta ut från netteller - det är först då man skall ta ut några 10-tusentals dollar som det börjar bli värt det. Citera
KniveN Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Det är inte så säkert att det bara kostar 1$ med Bank Wire.. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=35008 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34815 Citera
Recommended Posts