eurythmech Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Spelade igår en Freeze Out med 13 andra och det var gemytligt som vanligt. Här följer en hand som jag inte var inblandad i, men som jag vill höra synpunkter på. 2 spelare kvar. Knappen har ca 3k marker Lillstack har ca 1,2k Mörkar 75/150 Knappen höjer till 300 Lillstack funderar en stund, tittar på sina kort, funderar lite till, och trycker sedan in sina marker. Knappen funderar i ca 5 sekunder, kanske 10, och synar sedan med något knekt hög, tror handen var J9o. Kan man rättfärdiga det spelet? Knappen är fantastiskt duktig på att ana svaghet hos motståndaren, men det finns ju gränser för HUR svaga kort killen har. * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Han får odds på 900:1500 eller 3:5. Om han faktiskt kan ana svaghet och utesluta stora händer som AK/AQ och 99+ med någorlunda stor säkerhet så bör det inte vara så svårt att komma upp i de oddsen för J9o. Exempel: Hand 1: 44.2813 % [ 00.42 00.02 ] { Jd9h } Hand 2: 55.7187 % [ 00.54 00.02 ] { 88-22, A9s-A2s, KQs-K2s, QJs-Q6s, JTs-J7s, T9s-T8s, 98s, A9o-A2o, KQo-K7o, QJo-Q7o, JTo-J7o, T9o-T7o, 98o } Alltså en klar syn med de oddsen. Citera
eurythmech Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 Intressant intressant... Citera
Nusseman Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Nja, det verkar inte jättehett att syna där. Utesluta stora händer helt kan man aldrig göra så jag tror inte oddsen är så bra som i hjortens exempel. Fast knappen skulle ju såklart höjt till 5 eller 600 så han var tvungen att syna en höjning istället för att meshöja till 300 och göra en dålig syn. Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Nja, det verkar inte jättehett att syna där. Utesluta stora händer helt kan man aldrig göra så jag tror inte oddsen är så bra som i hjortens exempel. Tänkte komma med en brasklapp om det. Men jag suger på livepoker och såvitt jag vet är det möjligt att utesluta en del händer där om man är grym på att ana svaghet. Men om man sett killen skjutsa in med riktigt skräp i samma situation så kan det ju också bli en syn. I vart fall så blir det ju aldrig något jättemisstag att syna. Fast knappen skulle ju såklart höjt till 5 eller 600 så han var tvungen att syna en höjning istället för att meshöja till 300 och göra en dålig syn. Lex Storåkers? Citera
Nusseman Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Lex Storåkers? Exakt! Mycket viktigt koncept i TURneringspoker. Jag prövade det många gånger igår, med stor framgång Citera
Rollin Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Usch usch för minraise! I och med den sätter han sej i en rutten sitts. Synen känns också dålig men om man vill flippa ett coin som bäst så visst go ahead. Är inte mycket för att syna i sånna här lägen. Höj till 450 minst eller ja, gå allin. Inge minraise tack. De blir som sagt lite knepigt när motståndaren ställer in efter man dubblat blindsen. Citera
Flesh2Flesh Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Är inte miniraise ok ibland, speciellt med höga blinds? Om man miniraisar så får BB billig syn och synar även med dåliga kort. SB kan syna också. Därefter har man position resterande rundor och fortsätter betta oavsett flop, eller lägger sig ner om kraftigt motbett (beroende på read) Tjänar man inte i längden på det eftersom BB i de flesta fall fortfarande kommer vara dominerad av dig och missa floppen? Citera
Rollin Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Är inte miniraise ok ibland, speciellt med höga blinds? Om man miniraisar så får BB billig syn och synar även med dåliga kort. SB kan syna också. Därefter har man position resterande rundor och fortsätter betta oavsett flop, eller lägger sig ner om kraftigt motbett (beroende på read) Tjänar man inte i längden på det eftersom BB i de flesta fall fortfarande kommer vara dominerad av dig och missa floppen? Mycket möjligt, är en princip jag lever efter bara. Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Är inte miniraise ok ibland, speciellt med höga blinds? Speciellt inte med höga blinds. Annars har jag ibland som policy att alltid minihöja från knappen när jag spelar HU. Problemet med höga blinds är att en blind inte är en särskilt billig flopp och inte heller maxar möjligheten att man får mörkarna rätt av. Samt förstås att man blir tvungen att syna när man blir återhöjd. Citera
Ector Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Jag tycker miniraise stinker i turneringar. Ett undantag kan vara om du har väldigt tighta och förutsägbara motståndare bakom dig och du får samma resultat med en miniraise som med 3-4x bb raise. De flesta synar en limitraise från BB och du kommer inte ha en aning om vad du är uppe mot. Har dock spelat mot en snubbe som är regular på stars 530$ sng som kör miniraise som standard. Han är duktig och det funkar för honom. Jag gillar det dock inte. Vet att Gdaily gärna kör limitraisen också, han kan säkert ge några goda anledningar till det. Citera
Recommended Posts