mrhajk Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Tjo! Lirar NL$50 på 4 bord på fulltiltpoker. Har tidigare varvat det med SnGs men efter väldigt svängiga resultat har jag bestämt mig för att hålla mig till kontantborden. Har tidigare lirat på bl.a. B2B och VC men efter snabba gulningar skyllde jag på otur och gick vidare! Har efter det läst en del böcker och lirat mycket livepoker och gav mig på utmaningen igen. Började på fulltilt med att sätta in 300$, och fick en 100% bonus på det. Allting flöt på strålande tills jag nådde 1000$, jag kände verkligen att jag spelade bra. Det jag siktar på innan jag cashar ut är att ha 3000 big blinds (även fast jag tänker gå upp till 0,5/1 eller högre innan jag tar ut), så det här var ju en bra bit på vägen. Efter det här vänder vinden. Klart att jag vill klaga på otur, men det håller ju inte i det långa loppet! Massa problemsituationer uppstår och jag ligger nu runt $650! Det jag strävar efter med dagboken är att få hjälp att hitta de brister som uppenbarligen finns där. Jag har tidigare jobbat på att jag slåss för hårt om varje pott (lirar loose-aggresive/aggresive) osv. men vill gärna få klarhet i vart jag mer kan förbättra mitt spel. Hoppas att ni kan hjälpa mig innan jag gular! Citera
mrhajk Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with Kd, Kc UTG calls, 2 folds, Button raises to $1.5, SB folds, Hero raises to $5, UTG folds, Button calls. Flop: Qc Jc 9h ($10.75, 2 players) Hero bets $8.5, Button raises to $36.25 Såna här händer situationer förlorar jag mycket pengar på. Hade jag haft en tight image hade det kanske vart lite lättare, men eftersom jag spelar så pass många händer och reraisar flitigt preflop vet jag itne när jag kan ge folk cred för riktiga händer. Har ni några tips om hur jag ska tackla såna här situationer överlag? Självklart har dom olika outcomes varje gång. Ställer in och han visar QJo. Gillar inte hans syn på reraisen, känns som den handen är för dominerad för att den ska vara bra Citera
mrhajk Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 3h 2h UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks. Flop: Kh 2s Js ($1.5, 3 players) SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $1, SB folds, Hero calls. Slaskig syn, men tänker att om jag träffar tvåan eller trean så får jag betalt Turn: 2d ($3.5, 2 players) Hero bets $3.5, Bettar in i honom i förhoppning att han har en stark kung och ska raisa mig och på så sätt trissa upp potten lite. UTG+1 raises to $7, Hero raises to $23.5, UTG+1 raises all-in $35.75 Men vad händer här? Ska han också ha en tvåa tänker han? En BÄTTRE tvåa? Gör han det här spelet med en hand som KJ? Eller vill han bara köpa ut? Hjälp K2o fanns. Snygg limp UTG, sir : -) Citera
mrhajk Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with Td 8h UTG calls, 2 folds, Button raises to $1, SB folds, Hero calls, UTG calls. Flop: 8s Ah Ts ($3.25, 3 players) Hero checks, UTG bets $1.5, Button calls, Hero raises to $7.5, UTG folds, Button calls. Raisar för att hindra honom från att dra ut mig helt enkelt Turn: Qs ($19.75, 2 players) Hero checks, Button is all-in $15.75, Hero calls. Scarecard, men tycker att det här bettet ser för jävla skumt ut... jag skulle nog försöka värdebetta eller checka till rivern med en färg på den här nivån. Button shows Ac Qd. Jag hade rätt, men ändå så fel Citera
ulaf Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Tjenare! Tycker du påminner mycket om mig själv i spelstil, iaf hur jag spelar ibland (när jag vill vinna snabbt). Trevligt att du har självinsikt, respekt. 32 kan jag inte släppa på turn, där trycker jag in. KK är riktigt jobbig tycker jag, du har hålstege och backdoorfärg ( ). Om du känner att han tiltar på dig kan du kanske stoppa in. Men nästan vad han än har är du inte i jättebra läge. Även mot JT och färgdrag med tia. Det bästa du kan hoppas på är väl AQ. Tips i övrigt för att komma ifrån den värsta LAGen (den som har fått mig att tilta och förlora en del) är att ta det långsamt, kanske med en paus. Få lite miljöombyte och kanske byta sajt ett tag, Svenska spel rekommenderas! Lycka till! Citera
mrhajk Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Tips i övrigt för att komma ifrån den värsta LAGen (den som har fått mig att tilta och förlora en del) är att ta det långsamt, kanske med en paus. Få lite miljöombyte och kanske byta sajt ett tag, Svenska spel rekommenderas! Har inget val just nu iaf, full tilt är nere för typ sjuttonde gången den här veckan. Struligt, får väl ta o fixa rulle nån annan stans helt enkelt. Postar HHs så fort jag hittar nån stans att spela! Tack för responsen! Citera
mrhajk Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 YAY! Skiten är uppe Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 8c 8h UTG raises to $1, CO folds, Button calls, SB folds, Hero calls. Flop: 2s 8s 4s ($3.25, 3 players) Hero bets $3.25, UTG folds, Button raises to $10 Vad ska jag tro här? Raisar han verkligen med färgen? Är ju inget dåligt spel med en låg färg. Känns som att dom flesta floatar den floppen dock... Jobbig situation om man inte vet vad det är för spelare (nyöppnat bord) Ställer in honom och han blixtar med Q9 spades. Någon suckout blev det inte heller, men kanske är lika bra det så jag lär mig! Citera
mrhajk Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 3:heart: 7:spade: UTG folds, UTG+1 calls, CO folds, Button calls, SB calls, Hero checks. Flop: 3:club: 9:heart: 3:spade: ($2, 4 players) SB checks, Hero bets $2, UTG+1 folds, Button calls, SB calls. Bettar in i herrskapet, för att vinna en pot på $6 spelar verkligen ingen roll. Om inte potten är stor kan trissen kvitta. Turn: J:diamond: ($8, 3 players) SB bets $0.5, Hero raises to $7.5, Button folds, SB calls. Den här killen har ställt in en massa gånger på riven när jag visat styrka på flop & turn. Med raisen hoppas jag att han ska göra det igen. River: 2:diamond: ($23, 2 players) SB is all-in $23.95, Hero calls. Results: Final pot: $70.9 SB shows Q:club: 3:diamond: Pre-flop: (6 players) Hero is SB with T:club: T:spade: UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises to $2.5, 2 folds, UTG+1 calls. Flop: 7:spade: 8:heart: 8:diamond: ($6, 2 players) Hero bets $4, UTG+1 calls. Turn: 7:club: ($14, 2 players) Hero checks, UTG+1 bets $10, Hero calls. Eftersom han floatar flop är det inte alls omöjligt att han sitter på en åtta, men jag tycker den här betten ser ut som att han bara vill ta hem potten här. Jag visar trots allt enorm svaghet när jag checkar till honom, följer nästan alltid upp på turn, även om jag missat t.ex AK. River: 5:diamond: ($34, 2 players) Hero checks, UTG+1 bets $25, Hero calls. Kan inte lägga mig här när jag synat turn. Results: Final pot: $84 UTG+1 shows Q:diamond: 9:club: Yay! Slutar sessionen +50$. Skönt att känna att det inte bara går åt helvete, även om det inte var nån stor vinst. Lätt att självförtroendet försvinner då. Citera
Recommended Posts