Gå till innehåll

Kens duell på Svenska Spel - Smells fishy!


Thomas73

Recommended Posts

Inte alls märkligt. Nån snögubbe på marknadsavdelningen ser ju enbart pr-värdet,

 

Det sticker helt enkelt i ögonen på mig att den mannen ska gynnas av någon del av pokersverige. Att få privata feedersatelliter skulle inte många spelare tacka nej till. Jag skulle jättegärna spela sådana för 25kkr om det var så lågt tak på satelliterna och då suger jag ändå på NLHU. Det blir ju som Kens privata fiskfilter för dyra HU-sng:s.

 

Känns lite som gammal hederlig svensk avundsjuka från många nät nötare här. Ni beaktar inte alls att Ken har varit en smart entreprenör och blivit Mr Poker för allmänheten i detta land? Det är inte konstigt att både han och svenskaspel exploaterar Ken som varumärke på alla sätt de kan. Vad annars är en snubbe som Ken gjord för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl smått omoraliskt om inköpet i satteliterna är riktigt små i förhållande samt att man själv är den som annordnar samt att bara man själv får köpa in direkt till main.

Ja, jag tror ju inte direkt att han skulle vara fullt så sugen på att sätta sig på ett par $4k-HU:ar mot vem som helst online.

 

Så jag håller med om att det a) är dåligt värde och b) ett sätt för Ken att få in extrapengar. Tycker det är jäkligt märkligt att Svenska Spel raggar fisk åt Fuskkenta, det är ju inte deras jobb någonstans.

 

Som sagt riktigt dåligt värde, men om man väljer att spela är det väl för utmaningen (+riskerar lite pengar). Rätt sjukt upplägg att man ska riskera alla sina vinstpengar mot en så duktig spelare. HU:n borde gränsa mer till "frirulle karaktär", dvs man ska inte behöva riskera alla sina vinstpengar i den. Det är ju ganska troligt att den som vinner av de 256 aldrig vunnit så mycket pengar som 25k på poker tidigare och sedan ska dessa riskeras i en HU mot en spelare som är många klasser bättre.

 

Vad jag undrar är hur många av de 256 som tänker som så här innan de pröjsar buy-in: "Vad kul med en HU-turnering där man kan vinna 25K, attans otur bara att man måste riskera dem mot ett proffs. Den biten gillar jag inte alls... men jag måste vara med ändå... kan...inte...låta...bli...att...betala...buy-in... till... turnering... vars... upplägg... jag...inte ... gillar... aaargh." *pröjsar*

 

Gillar man upplägget är man med, annars inte. Simple as that. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha gdaily, var den här "någon annan" möjligtvis du?

 

Jag menade bara att det var en runt och fint tal,10 000. Om 30 år när jag gjort mitt 10000:e inlägg ska jag fira med kaffe och tårta. Alla är inbjudna.

 

Ledsen att jag missade ditt 10k-inlägg. Var hölls festen? ;)

 

För övrigt anser jag att gdaily bör adlas.

 

No hard feelings?

 

Kramisar!! (som sagt, ketogan och citodon, ligger o post-operationsyrar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som gammal hederlig svensk avundsjuka från många nät nötare här.

Tro mig, jag skulle verkligen inte vilja byta plats med Ken, vare sig före eller efter Kengate. Det är inte avundsjuka så mycket som ren missunsamhet mot någon som jag betraktar som en dålig människa.

 

Jag kan väl inte direkt säga att jag skulle gillat idéen särskilt annars heller, eftersom det känns lite smutsigt för en site att skapa ett eget fiskflöde till en specifik spelare.

 

Ni beaktar inte alls att Ken har varit en smart entreprenör

Hur jag ser på Ken passar inte att sägas offentligt.

 

Vad annars är en snubbe som Ken gjord för?

Det passar sig inte heller särskilt väl att uttrycka i blandat sällskap.

 

jag skulle vilken dag som helst spelat HU mot KEN om det kostade bara 100kr iaf....Vore skoj o se vad han går för..

Om du först vinner 25 000 och sedan slantar upp 25 000 kostar det 25 000.

 

Pokerforumhistoria skrevs för flera månader när någon annan gick över 10k inlägg

Jo, men det är ju skillnad på när en forumprofil som varit med från start passerar 10k-gränsen och någon senkommen* randomtomte som spammar på med en massa inlägg på förhållandevis kort tid.

 

Och så hade jag motvind och segt tangentbord.

 

*3.25 månader närmare bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lönt att spela mot Ken. På Kens skärm lär ju bägges hålkort vara synliga.

 

mmm, sen sitter han väll och railar från åttondelsfinalerna

Man får ju räkna med att han går igenom historiken för alla händer den lycklige motståndaren spelat. Om nu världens bäste pokerspelare tycker att det är värt tiden det tar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl inte direkt säga att jag skulle gillat idéen särskilt annars heller, eftersom det känns lite smutsigt för en site att skapa ett eget fiskflöde till en specifik spelare.

Jag har svårt att tänka mig att det skulle skapas en likadan post om det exempelvis var Full Tilt som satte upp uppmaningen med en heads-up mot Phil Ivey som förstapris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till 10 ton poster. Jag är med och skramlar till en present om det blir aktuellt.

Tyty.

 

Jag har svårt att tänka mig att det skulle skapas en likadan post om det exempelvis var Full Tilt som satte upp uppmaningen med en heads-up mot Phil Ivey som förstapris.

Nä, då hade jag inte tänkt på det. Men nu när jag har gjort det känns det lite smutsigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl inte direkt säga att jag skulle gillat idéen särskilt annars heller, eftersom det känns lite smutsigt för en site att skapa ett eget fiskflöde till en specifik spelare.

Jag har svårt att tänka mig att det skulle skapas en likadan post om det exempelvis var Full Tilt som satte upp uppmaningen med en heads-up mot Phil Ivey som förstapris.

 

Vet inte hur ni tycker, men för min del handlar poker om pengar, inte om att slå bra spelare.

Om jag vinner 25 000 från Piss nisse, Pekka Lindmark eller Ken L kvittar liksom.

Jag möter hellre en retard än en Leennard eftersom jag har större chans på pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...