Gå till innehåll

Hur köpa men ändå undvika farliga spelsituationer?


Richthofen

Recommended Posts

Jag skulle vilja använda mig av någon smart spelstrategi som går ut på att undvika "farliga spelsituationer" i NL Texas Hold'em. För det mesta lyckas jag bluffköpa många potter och gå uppåt men så kommer man till den där situationen då den andre inte lägger sig eller när man tror att man har den bästa handen mot någon som har floppat triss. När man så har förlorat flera hundra p g a en onödig övertro på sin egna hand blir man grymt irriterad på sig själv.

DÄR.. just där har man trampat över tröskeln till de förlorande spelarnas rike och förvandlas till herr Tilt. Sedan är det inte långt kvar tills den övriga stacken ryker. Jag har nämligen väldigt svårt att acceptera idiotiska misstag och vill genast försöka reparera skadan. Till saken; jag vore hemskt tacksam för råd om hur ni vinnande spelare tänker för att undvika farliga situationer men ändå gå uppåt genom skicklighet, d v s inte bara genom flyt med korten. Min köp-taktik funkar som sagt bra tills jag trasslar in mig i något som jag sedan bittert får ångra.

 

Det svåra är att om jag bettar högt i floppen och den andre synar och jag checkar (p g a detta) så ser motspelaren det som svaghet och så bettar han på ordentligt istället för att jag ska lägga mig. Jag har sett det hur många gånger som helst att en check utnyttjas av en spelare som inte alltid har en bättre hand än jag. Hur tycker ni att jag bör hantera sådana situationer? Likadant är det med om jag checkar direkt i floppen för då utnyttjar motspelaren det ofta också med en rejäl bet. Om jag däremot kör på rejält redan från start och även efter att den andre har synat så blir den andre ofta osäker och lägger sig. Men ibland så har den andre tvåpar eller triss och då bettar jag mig rakt i fördärvet. Poker är i sanning ett av världens svåraste spel. En mer kontrollerad spelstil känns som enda sättet för mig att inte fortsätta förlora en massa pengar i längden (hur bör jag tänka när jag spelar?).

 

M v h/ herr Tilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tråden

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=35371&highlight=

 

Andra tråden

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=35368&highlight=

 

Och det här blir tredje tråden med exakt samma fråga. Ok om du inte tyckte mitt inlägg i första tråden var tillfredställande, men du behöver väl inte överdriva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...