Nidson Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Orkar inte dra någon lång utläggning, men det är omöjligt att lägga här. Även om vi ofta är uppe mot 33 eller A3 så har vi för stor equity och för bra potodds för att kunna folda. Citera
cOP Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 bajslars AQ andre snubben 33. bajslars kastade. Citera
HenkeHero Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Kul hand, bubblade på exakt den här i en Sit n Go häromdagen, höjde pre med AK för att stjäla eller hoppas på AI från blindsen. Samma bräda så skitnöjd degar man in och åker ut mot 33. Skillnaden är väl att det inte ens går att fundera på att folda med 12-15BB i stacken som vi hade då. Så när vi får upplösningen gissar jag att Hero drar ut 33:an och spöar AJ! Citera
Pokershark Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Syna och hoppas att nån sitter på ett mellanpar och den andra på på esset. Citera
dlinder Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 jollybob hade mkt riktigt 33 och bajslars kastade. Det var ju rätt uppenbart att jag åkte dit eftersom jag postade handen, men jag tycker iaf den var intressant och det var kul att så många svarade! Förutsätter man ett dött ess har man ca 20% equity mot 33 där. Det är ju en bit kvar till de verkliga pottoddsen. Jag undrar verkligen om det är omöjligt att lägga. Kanske utan read, men säg att Fienden är rätt nötig och någorlunda förutsägbar? Tycker ändå det inte håller att bara konstatera att man har en galet bra hand och sen tänka "de kan ha vad som helst". Hursomhelst, tack för en kul tråd. Citera
ElNeko Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Du har $58 att syna i en pot på $76,5+$58 vilket ger dig oddsen 2.3:1 ~30% EV. Om Lars foldar och du vet att jolly har 33 behöver du ~23%. Det känns som att jollys spel stämmer väldigt väl med 33, men så säker kan man inte vara att man kan hitta fold där för 2.3:1. Någon mer än jag som inte tycker den varianten av HH är bra? Att det preflop står vad man tryckt in totalt på gatan när man synar. Preflop jolly calls $5 (borde varit 4 limp-syn 5bb) Flop jolly all in $71, hero calls 78 (första raisen till $20+$58 till att syna) Citera
Recommended Posts