Gå till innehåll

Bör jag vara osäker?


Allin BS

Recommended Posts

hej,

jag spelar på en mindre amerikansk sajt (titanpoker) och har vunnit ett par hundra dollar.

Bör jag vara orolig nu när den nya lagen i USA verkställs att mina pengar försvinner,, alltså tex om sajten går i konkurs (titanpoker har till 80 % amerikaner som spelar).

 

borde jag ta ut mina pengar nu för att vara på den säkra sidan??'

tacksam för seriösa svar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt säker kan man givetvis aldrig vara men jag skulle uppfatta risken för att bli snuvad som väldigt liten. Om du är paranoid kan du ju ta ut merparten av pengarna till t.ex. neteller och se till att bara ha precis så mycket på sidan som du spelar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tex om sajten går i konkurs (titanpoker har till 80 % amerikaner som spelar).

 

borde jag ta ut mina pengar nu för att vara på den säkra sidan??'

tacksam för seriösa svar..

Seriösa sajter har det som så att spelarnas innestående medel är skilda från bolagets övriga ekonomi, alltså att bolaget inte kan använda dem. Inte "Spelarna har sammanlagt femtio miljoner dollar på sajten just nu, vi tar en miljon av det och köper reklam!" utan det får tas av vinsten (rake och avgifter).

 

Jag tror inte att en sajt går i konkurs så plötsligt att man inte hinner dra sig ur och som sagt så är spelarnas insättningar inte bolagets pengar att behålla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde jag ta ut mina pengar nu för att vara på den säkra sidan??'

tacksam för seriösa svar..

 

Absolut. Om du vill vara 100% säker.

 

Annars kan du väl fundera igenom hur mycket pengar du behöver exponera. Det är ju dumt att exponera pengar i onödan om så bara risken är en hundradels promille.

 

Om du är paranoid kan du ju ta ut merparten av pengarna till t.ex. neteller och se till att bara ha precis så mycket på sidan som du spelar för.

 

Utan att ha kollat ett dugg så misstänker jag att Neteller är riskigare än typ Pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ungefär lika tryggt som en brittisk bank, dvs mycket tryggt. Pokerstars är något osäkrare. I och med att de tillåter amerikanska spelare, finns det risk att amerikanska myndigheter agerar mot dem någon gång i framtiden. Vem vet vad som händer med bolagets tillgångar då? Jag säger inte att Pokerstars är osäkert på något sätt, men en liten risk finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller är ungefär lika tryggt som en brittisk bank, dvs mycket tryggt.

 

Om du ändrar till "skotsk bank som i huvudsak livnär sig på transaktionsavgifter skapade av engelska kunder. Som för banken precis för övrigt blivit olagliga att hantera. Detta på grund av att Blair skrev under ett dokument för att hindra hjälp till insmuggling av vapen ämnade för terroristhandlingar via Liverpools hamn"

 

Eller något liknande, så håller jag med dig.

 

Neteller lever väl på att amerikaner skyfflar pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men någon har ni väl sugit i er de senaste åren.

 

...

 

Eller varför inte Stocken (skämt)

 

Det var nog det grövsta skämt jag läst här på PF. :D:shock::shock::shock:

 

Holmes är känd för sitt storslagna, närmast majestätiska könsorgan, som var uppåt 30 centimeter långt i erigerat tillstånd, och täckt av silkeslen, tunn hud. Blågröna ådror sökte sig oroligt fram över dess skaft likt norska fjordar; det spända, glänsande ollonet förde tankarna till en omogen bifftomat. Av sentida lärjungar kallas John ofta den avlidne mästaren.

 

Så vackert, så vackert :D (Nä, inte alls OT... inte alls)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...