SethCohen Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Känns riktigt skoj att du klarat gå upp och hålla dig på en vinnande sida. Grymt imponerad! Spelar du Även NL400 nu eller? Och vilka sajter spelar du på? Ska själv troligen börja plugga nu och har därmed mer tid till att spela och kanske slippa alla lån och har dig som en rolemodel or somthing =) Citera
SethCohen Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 och en fråga till.. kan man få se någon ny video? =) Citera
SpeedBooster Postad 26 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2007 Känns riktigt skoj att du klarat gå upp och hålla dig på en vinnande sida. Grymt imponerad! Spelar du Även NL400 nu eller? Och vilka sajter spelar du på? Ska själv troligen börja plugga nu och har därmed mer tid till att spela och kanske slippa alla lån och har dig som en rolemodel or somthing =) På slutet har det mest blivit NL400. Typ där hela månadsplusset kommer ifrån... Håller fortfarande till mest på everest. hehe låter bra. pokern är lätt det bästa extrajobb man kan ha då man pluggar. så länge man är vinnande vill säga hur går det med liret själv? en fråga till.. kan man få se någon ny video? =) tror inte jag har några fler på lager tyvärr. men har jag tid/lust nån dag kanske jag kan spela in nån ny... Citera
SethCohen Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 jobbar fultid är borta ca 10h/dag 5dgr/v, + flickvän. Finns inte tid för CG. Vilket är riktigt synd för vill verkligen lära mig spela cashgames. Därför jag gärna hade sett något nytt med dig när du spelar på Nl100 och Nl200nivån. exprementerar mest nu med poker, spelar inte seriöst alls vilket jag inte förstår varför jag inte gör. Älskar verkligen att spela men får aldrig tummen ur röven och spela allvarligt! Får följa din dagbok och bli mer inspirerad Citera
SpeedBooster Postad 26 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2007 jobbar fultid är borta ca 10h/dag 5dgr/v, + flickvän. Finns inte tid för CG. Vilket är riktigt synd för vill verkligen lära mig spela cashgames. Därför jag gärna hade sett något nytt med dig när du spelar på Nl100 och Nl200nivån. exprementerar mest nu med poker, spelar inte seriöst alls vilket jag inte förstår varför jag inte gör. Älskar verkligen att spela men får aldrig tummen ur röven och spela allvarligt! Får följa din dagbok och bli mer inspirerad Ah okej. Förstår att det kan vara svårt att hinna med då. Blir nog lättare om du börjar plugga. Har snart avverkat mitt tredje år nu och har haft MKT tid till att lära mig lira poker under tiden Men finns ju en del andra här på forumet som spelat in filmer också. Sen har du alltid filmerna på cardrunners.com. Rekommenderar starkt filmerna som Brian Townsend gjort. Kostar ju några dolls men det är det värt! Ska vila ögonen nu. Har fått en j-vla ögoninflammation. Helt uppsvullen runt ögonen, var o helvete. TILT. Kör hårt! Citera
SpeedBooster Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2007 Precis avslutat första sessionen sen i tisdags. Hade helt okej kortsnitt men det riktiga flytet saknades. Ett par rätt tuffa beslut. Spelade nån färg lite väl aggro annars hyffsat lir från min sida. Sitter o lirar 100kn på everest nu. Började helt sjukt dåligt. Men nu har jag lyckats klonka mig tillbaks in i matchen. Återkommer med resultat. Citera
Ernemar Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Är det du som använder dig av spelarnamnet czyU möjligtvis? Citera
SpeedBooster Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2007 Är det du som använder dig av spelarnamnet czyU möjligtvis? nix det är inte jag. har för mig att "czyU" är en rätt kompetent svensk iaf. lirar du också 100kn lr? passar på och gör en liten update. har jobbat mig upp till dryga 5k nu. startstack 1,5k. 227 spelare kvar med en av 5187 så ligger helt OK till. Citera
Ernemar Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Nej det gör jag inte men jag brukar spela nl200 och nl400 på everest så borde ha stött pådig. Citera
SpeedBooster Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2007 Ute ur 100kn nu. Fick 500 dolls för besväret. Låg hyffsat till ett tag men efter en jobbig torsk med KJ vs AK gick det bara utför. Rätt nöjd med placeriringen trots allt. Kallare kort är svårare att ha... Tot idag: +$828 Maj so far: +$5500 Citera
SethCohen Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 5k i maj? you are my hero =) har precis börjat lira nl50 fullring. plussat en del så känns riktigt bra! skulle behöva lite hjälp med pokertracker dock, några tips? kör du acehud, vet du någon stans där det finns enkla tuturials? btw, hur många h i veckan spelar du egentligen? edit: hur får man fram sin graf i pt? Citera
SpeedBooster Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 5k i maj? you are my hero =) har precis börjat lira nl50 fullring. plussat en del så känns riktigt bra! skulle behöva lite hjälp med pokertracker dock, några tips? kör du acehud, vet du någon stans där det finns enkla tuturials? btw, hur många h i veckan spelar du egentligen? edit: hur får man fram sin graf i pt? Stabilt! Vilken site kör du på? Okej. Jag använder Game Time + för att få fram statsen på borden. Tycker det funkar bra. Fast acehud ska tydligen vara bättre. Kör bara gt+ eftersom det är det enda som funkar på everest...Ta en titt på http://www.pokertracker.com/forum/ Där brukar jag leta då jag stött på problem. Annars finns det säkert bra trådar om det här på pf också. Jag använder "Poker Grapher" för att få fram graferna. Är gratis och funkar bra! Finns länkar i pokertrackerforumet var du kan ladda hem det. Går nog bra att googla fram det också... När det gäller antalet speltimmar så varierar det ganska mkt. Nu i maj har det bara blivit drygt 46h än så länge. Men om man ska dra nåt slags snitt för 2007 så ca 15h. Det känns som en ganska lagom arbetsvecka då man pluggar också Citera
SethCohen Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 najs lär mig nya saker varje dag! spelar på ladbrokes men ska börja på ipoker nu troligen får se. har börjat en plussande vecka! ska lira ett pass nu.. Hojta till när du spelat in en video =) Citera
SpeedBooster Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Blev 50 min gejm nu. 8 bord NL400. Var inblandad i rätt mkt skit. Gav bort lite dolls i onödan i ett par potter. Bland annat kunde jag inte släppa set i femmor mot FIs stege. Ingen lätt fold men irreterande då jag sätter honom på en hand och inte spelar utifrån det...Torska ca 140 i den potten så var väl ingen superkatastrof. Men överlag bra lir. Ska fortsätta tycka synd om mig själv nu. Sjukt ont i halsen plus ögoninflammation som jag kanske sagt tidigare. Måste nog kolla upp det imorrn. Lite svårt att fokusera på tentaplugget då man sitter och plågas till döds. Får försöka fixa den på känsla helt enkelt Maj so far: +$6070 Citera
SpeedBooster Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2007 Medgången fortsätter. Inte så mkt att säga. Bra flyt just nu. Har lirat 5,3k händer på NL400 den här månaden sen jag klev upp på riktigt och plussat $6,5k. En bb/100 på drygt 15 . Lite småstört. Skulle vara kul om det fortsatte såhär ett tag till! Maj so far: +$6719 Citera
SethCohen Postad 29 Maj , 2007 Rapport Postad 29 Maj , 2007 Fint, man får inte se lika många hh som förr.. vad hände med det? =) Citera
SpeedBooster Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2007 Fint, man får inte se lika många hh som förr.. vad hände med det? =) hehe bra fråga. Är väl nån blandning mellan att jag varit lite smålat på slutet och inte orkat leta upp intressanta händer och att jag inte har lika många händer jag funderar över numera Blir ofta att jag diskuterar händer över msn istället också...Men kanske måste skärpa till mig. Kan ju posta lite roliga händer om inte annat En skön hand från dagens session. Brukar ofta bara syna FIs trebett här men den här gången valde jag att fyrbetta vilket passade perfekt Seat 1: pokerude ($414.10) Seat 2: Softly ($254.50) Seat 3: CantBeatU ($520.10) Seat 4: HoTsTePPa ($625.10) Seat 5: SirKale ($400.00) Seat 6: SpeedBooster ($457.30) HoTsTePPa posts the small blind of $2.00 SirKale posts the big blind of $4.00 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to SpeedBoosterAce of Spades SpeedBooster raises to $14.00 pokerude folds Softly folds CantBeatU folds HoTsTePPa raises to $57.00 SirKale folds SpeedBooster raises to $144.00 HoTsTePPa raises to $231.00 SpeedBooster raises to $457.30 and is all-in HoTsTePPa raises to $625.10 and is all-in Uncalled bet of $167.80 returned to HoTsTePPa *** SHOW DOWN *** HoTsTePPa shows SpeedBooster shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Board: SpeedBooster collects $915.60 Citera
SpeedBooster Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2007 Har suttit och slöspelat lite SNGs och mindre turrar nu. + 96 dolls tot. 2 segrar i 20+2 SNGs och en andraplats. I övrigt gick det trögt. Gjorde iaf bort sista tentan idag. Var riktigt plågsamt. Halvvariga ögon och extremt ont i halsen gjorde att dom där 4 timmarna kändes som en plågsam död. Har nog aldrig pluggat så lite för en tenta men hoppas på att det gick vägen ändå. Bara en liten inlämningsuppgift kvar nu sen är det sommar! Möjligt att det blir en session cg om en stund. Citera
SpeedBooster Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2007 Blen en kort bra session NL400 nu. Fick bland annat plocka hem den största pott jag vunnit i karriären än så länge Känns bra! Tot idag: +$1021 Maj so far: +$7740 Seat 2: mavorre ($153.30) Seat 3: KvGalen ($651.50) Seat 4: MarcusAS ($587.49) Seat 5: Kill-Bob ($72.00) Seat 6: SpeedBooster ($641.50) Kill-Bob posts the small blind of $2.00 SpeedBooster posts the big blind of $4.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to SpeedBoosterQueen of Clubs mavorre folds KvGalen raises to $14.00 MarcusAS calls $14.00 Kill-Bob folds SpeedBooster raises to $50.00 KvGalen calls $36.00 MarcusAS calls $36.00 *** FLOP *** SpeedBooster checks KvGalen bets $105.00 MarcusAS calls $105.00 SpeedBooster raises to $591.50 and is all-in KvGalen folds MarcusAS calls $432.49 and is all-in Uncalled bet of $54.01 returned to SpeedBooster *** SHOW DOWN *** SpeedBooster shows MarcusAS shows *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Board: SpeedBooster collects $1,329.98 Citera
eastfeet Postad 31 Maj , 2007 Rapport Postad 31 Maj , 2007 Kan du inte posta några interssanta händer? Snygga spel, bluffar mm. Personligen känns det rätt ointressant och läsa om aa mot kk lr set mot set, rätt självspelande potter från båda håll... Citera
SpeedBooster Postad 31 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2007 Suttit o lirat lite turrar och SNGs nu igen. Åkte ut i mitten nånstans i mansions 100k och jättetidigt i en 35k på stars. 1:a, 2:a och 4:a i de SNGs jag lirade. Tot 47 back. Citera
SpeedBooster Postad 31 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2007 Maj blev en fin månad för mig. Faktiskt det bästa spelresultatet jag preseterat än så länge Har klivit upp på NL400 också och det känns riktigt bra. Steget från NL100 till 200 känns mkt tuffare än steget från 200 till 400. Började månaden väldigt tveksamt. Var marginellt plus efter 15k händer och det var typ då jag klev upp i nivå. Sen dess har det flytit på riktigt bra. 16,87 ptbb/100 på NL400. Hittat en fin balans i spelet så känns riktigt bra! Resultat: NL 400 $7452 5521 händer NL200 $475 14754 händer NL100 $18 178 händer Sammanlagt $7946 på 20453 händer MTTs & SNGs $253 Tot: $7693 Speltid: 52,5 h Timlön: 146,53$/h Sen tillkommer en del bonusar mm. Rätt fin rush lr vad säger ni? Citera
SpeedBooster Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 Ny månad nya utmaningar! Precis avslutat en session på 1h 15 min. Började riktigt segt. Dålig tajming med contbett mm. Torska ett inköp mot en rätt duktig grinder från nederländerna med top 2. Jag höjde från knappen. Flop . Fi pottar in i mig. Jag re raisar o han trycker. Inte så oväntat visar han kombodraget som sitter på rivern...Inte så mkt att göra. Var ju så nära en coinflip man kan komma också ungefär. Lyckades rejka in några potter efter det så fick inleda månaden med ett lillplus trots allt! Citera
SethCohen Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 bra jobbat! tänkte det när du står inför tuffa beslut, har du polare du frågar då lite eller några vänner som spelar poker eller har du lärt dig på egen hand? edit: och vad har du för br krav? 30 inköp? Citera
SpeedBooster Postad 2 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2007 bra jobbat! tänkte det när du står inför tuffa beslut, har du polare du frågar då lite eller några vänner som spelar poker eller har du lärt dig på egen hand? edit: och vad har du för br krav? 30 inköp? Det mesta har man väl lärt sig genom erfarenhet skulle jag tro. Men resten är väl nån blandning mellan böcker, forum och filmer skulle jag tro. Svårt att säga riktigt Har egentligen aldrig satt upp några BR krav. Eftersom jag stigit i nivå väldigt långsamt så har jag alltid varit rätt så överrullad för den nivå jag lirat på. Men 30 inköp tycker jag är minimum att ha iaf. Citera
Recommended Posts