Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska lira min första liveturnering på CC imorgon. 1500 buy in.

Som sagt det är första gången jag lirar live och jag tror att jag kan bli lite nervös där. Någon eller några som har lite tips om hur man ska spela?

Tacksam för svar.

PS, tänk på att jag spelat online i 2 månader lite drygt.

* Flytt till Poker OT - QoS *

Postad

Det bästa råd jag kan ge dig, är att du ABSOKUT inte spelar turneringen imorrn.....Helt eneklt därför att om 2 månaders spel online är den enda poker du spelat, så känns det absolut inte som att du är redo att ta steget till live. Råd jag kan ge dig är att spela med turneringar online först, och verkligen ge onlinepokern mder tid, innan du beger dig in på CC och torskar allt till nån dryg haj. Jag tvivlar inte ett dugg på att du säkert är en relativt bra spelare, eftersom du själv känner dig redo, men jag skulle ändå råda dig till att vänta lite, eftersom 2 månaders spel inte känns så himla mkt. Pokerordspråk: Texas hold`em tar 5 min att lära sig, men en livstid att bemästra.............(Om det nu är holdem ni ska lira).

Men visst, nu när du ändå ska köra, så är mitt råd detta: Ta det V*LDIGT lugnt innan hela t turneringen, koppla av med lite öl och drinkar............skämt åsido, nej, men som sagt, ta det väldigt lugnt inan, pch vila ut innan, inte stressa eller låta nervositeten ta bort energin. Det ska nog gå bra.........Lycka till.

Postad

På Internet fixar datorn mycket av det enkla som kan gå fel live:

- När du skall höja - lägga alltid in 2 chips - lägger du in bara 1 så räknas det som syn om du inte säger att du höjer innan du slänger in marken.

- Säg alltid klart och tydligt vad du skall göra innan du gör det - släng inte bara in några marker.

- Var uppmärksam vad dealern gör så att dealern inte gör fel - händer mig minst 1 gång per turnering på Cosmopol så säg till dealern om det händer.