Gå till innehåll

Utvecklingen efter partys USA-block


Gyre

Recommended Posts

Dom kommer nog tillbaka ska du se.

Får hoppas det, men det kommer ju bli rätt svårt att göra lika stora marknadsföringsinsatser i USA nu framöver.

 

Jo, sant. Men vi får hoppas att ryktet om vilken sida man kan spela sprids ryktesvägen.

 

Om det nu skulle bli så att en del amerikaner försvinner kommer sidorna hitta nya marknader. Det är jag helt övertygad om. Visst, det kommer att ta lite tid, men onlinepokern är knappast på väg mot sitt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu skulle bli så att en del amerikaner försvinner kommer sidorna hitta nya marknader. Det är jag helt övertygad om. Visst, det kommer att ta lite tid, men onlinepokern är knappast på väg mot sitt slut.

Jag har börjat stöta på mer och mer ryssar och tyskar på party senaste tiden, kan tänka mig att Party spammar en del reklam i dessa, och andra, länder. För är det något Party är bra på så är det reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det ser ut just nu tycker jag inte att vi (åtmindstånde inte jag) har drabbast så mycket av USA-blocken på party. Kanske är värre för er som spelar högre då det är lite färre bord kvar.

 

Då har 6 table-limiten slagit hårdare för mig då det är betydligt segare att hitta bra bord än mot när man kunde smälla upp 12 stycken och leta fisk.

 

Tror inte heller detta med USA är början på slutet för de lätta pengarna på onlinepoker. Snarare slutet på början om det ska vara något alls. Fortfarande en sjukt lönsam äffar för de flesta hyffsat stora aktörer på markanden och Europa + Asien är fortfarande en rätt stor marknad att tömma på pengar och ge till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skälet till att fler tyskar och östeuropeer hittar in är att vi har utökat marknadsföringen i de regionerna.

 

Precis som ni nämner sitter den fisken uppe och spelar på för oss skandinavier lite behagligare tider.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

 

Ös på med marknadsföringen i Kanada och Australien så att det blir lite mer fart på dagarna. Och fortsätt med tyskarna/östeuropeer och lägg till lite fransmän också, så är det guld igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars kör också tyvärr med skyhög rake.

Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära.

 

Du får nog vända på resonemanget; efter som Stars oh Party blivit dom populäraste (på grund av en bra grundprodukt och ett bra utbud) så kan dom också ta en högre rake en övriga. Svårare än så tror jag inte det är.

 

Det var ju inte så länge sedan Party höjde sin rake (6 månader??) och det var naturligtvis en följd av att dom var så dominanta på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars kör också tyvärr med skyhög rake.

Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära.

Enligt http://www.pokerstars.com/poker/room/rake/ tar de 5 % rake och max $3 på PL och NL borden vilket inte är dyrare än de flesta andra sidor. Tycker du detta är skyhög rake?

 

Jo, men på andra sajter som tar 5% rake har du bra bonusar, Rb och dessutom har många sajter max-rake på 0,3-1$ vilket gör en skillnad på många tusenlappar i mån om du spelar NL100 och under.

Redan på NL25 får du betala ca 2000kr mer/mån på stars jämförst med prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars kör också tyvärr med skyhög rake.

Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära.

 

Vanliga hobbyspelare tänker inte på raken utan spelar bara på.

 

Frågan är ju varför???

För folk som går in i en affär och handlar brukar det ha en viss betydelse om samma produkt som man ska köpa kostar 50kr eller 500kr. (Så mycket kan det faktiskt skilja på en 50NL session mellan 2 olika sajter.)

 

När man spenderar pengarna på poker är det tydligen skitsamma vad saker och ting kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...