Gå till innehåll

NLT - SH, bottenset mot solid TAG


Sansrom

Recommended Posts

Fi är TAG, förmodligen multitablande grinder. Har inte varit i några duster mot just honom hittills, däremot har han observerat mina händer mot fi i den här handen. Vi har båda runt $400 i stackarna, fi täcker mig knappt. Femhandat, NLT $2/$4.

 

Preflop:

 

Fi höjer till $14 UTG, jag synar på knappen med :5h::5s:, övriga lägger sig.

 

Flop: :5c::7h::Qc:

 

(Pott: $34)

 

Fi betar $25, jag höjer till $78.

 

Kanske borde höjt mer här, men jag vill utnyttja min image som lite slaskig och tiltad och inducera ett omslag från ev. överpar/TPTK. Kanske borde pottat här?

 

Turn: :8c:

 

(Pott: $190)

 

Fi checkar, jag betar $150, fi synar

 

Jaha, färgkortet kom, och jag måste naturligtvis beta ut när han checkar. Eller? Kan jag verkligen checka här för pottkontroll och riskera ett fjärde klöver? Njae. Att fi synar gillar jag inte alls, känns som han inte skulle göra det med en hand jag slår. AA med :Ac: borde slagit om här.

 

River: :Jh:

 

(Pott: $490)

 

Fi ställer in och jag måste syna med runt $160. Enkel syn mtp att jag får 1:4? Vad fan ställer han med som jag slår? Enkelt vik?

 

EDIT: 1:4 blir det ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har iofs 1:4 i odds på rivern, och då har iaf jag väldigt svårt att lägga då den blankar.

 

Hela handen känns dock rätt fukkt up, vad fasen ska han ha egentligen? Smetar man inte in de sista 160 i stacken på turn om man har något man verkligen vill spela klart med?

 

Jättenöten, QxJc eller bluff med Ac7x är väl vad jag kan komma på. Tror du han skulle kunna göra detta spel med AQ, KK eller AA utan klöver? Försäkra sig om att river blankar innan man trycker in. Iofs är det väl tveksammma spel ivf.

 

77 måste han nog trycka tillbaka med på floppen. QQ kan väl knappast bara syna turn? Samma gäller för ickenötfärger.

 

Man känner sig ju fetslagen i dessa lägen, men jag har svårt att se att vi inte plockar hem potten oftare än en gång av fem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märklig jävla hand faktiskt, om du nu har honom som solid TAG.

 

Slår han inte om AI på floppen med AKc/AJc? Och varför pushar han river med QQ, när du har har visat dig angelägen (på turn) att få in deg på en färgad bräda, efter ett troligt färgdragsspel på floppen? Sick.

 

Som de andra har sagt, vetefan om man kan passa river där. Med djupare stackar, fine. Men annars vetefan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kan inte säga annat än jag blev ställd av linjen han väljer. Att han inte smetar in på floppen med ev. nötdrag tycker jag inte är sådär jättekonstigt, eftersom jag höjer såpass lite. Det kan ju hända att han sätter mig på en stark hand trots imagen och att då överbeta all-in är inte alla som gör.

 

Om han däremot satte draget på turn fattar jag inte varför han inte skulle ställa där efter min bet, han lär ju knappast släppa river om den parar brädan. Och att jag får se ett kort till utan att syna lär ju knappast öka hans chanser att få min stack i så fall. Men med 1:4 (tack ivar) kan jag väl inte annat än att syna ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...