Gå till innehåll

NLT Trn - Orka passa KK på flop tidigt i stor turre?

Recommended Posts

Postad

Ska man orka passa KK?

FTP:s 500k-garre (inköp 500+35). Andra perioden, blinds på 20/40. Ingen av motståndarna har gjort något större väsen av sig, Fi1 verkar dock lite fiskig vad jag sett.

Jag har spelat en del potter, dock inte visat en hand än. Första potten limp-synade jag en raise pre, flop AJ8, check-check, turn blank, jag betar ut halvpott, får omslag och passar min T8s.

Sedan hade vi en större pott där jag raisar pre med JJ, några syner, flop J42, jag betar halvpott, får miniraise mot mig och syn bakom. Synar. Turn K, check-check-bet 450-jag ställer för 2100 tot. Tyvärr fold.

Innan dess tappade jag en del när jag värdebetar en Txxx-bräda på turn/river med ATo ur BB i en limpad pott och check-synar när fyrstegen kommer (trodde han mycket väl kunde ha ett missat färgdrag). Han hade 86s för färgdrag som drog rr-tvåparet.

Tyvärr ingen HH, så jag tar ur minnet.

Stackar (startstack 3000):

Jag - 3600

Fi1 - 2400

Fi2 - ca 3000

Preflop:

Fold till Fi1 på CO som höjer till 145.

Jag sitter med KK knappen, re-raisar till 325.

Fi2 synar på BB, Fi1 synar.

Flop: (Pott: ca 1000, 3 spelare)

T :diamond: 7 :spade: 6 :club:

Fi2 checkar.

Fi1 checkar.

Jag betar 700.

Fi2 foldar.

Fi1 slår om till 1400 med ca 700 bakom.

Orka folda KK eller stoppa in degen? Har han mig slagen har jag fortfarande ca 900 kvar. Det enda jag eg. är rädd för är ett set - vad ska han ha, liksom?

Postad

Skulle aldrig orka folda. Visst, fi kan ha set, AA eller t o m stege (han var ju först in, många höjer med SC i det läget). Men fi skulle spela likadant med AT, QQ och JJ. Aggressiva fi testar även ibland en raise med låga pockets för att helt övertyga sig om att de inte blir bortbluffade.

Jag skulle gå all in och tänka "Fan vilken sjuk otur jag har om han har träffat".

Postad
Jag har spelat en del potter, dock inte visat en hand än.

Det här måste ju innebära att din omslags-HD är ganska vid på knappen, eller? Varför miniraisar du då? Slå upp till drygt 400 eller något.

Hade du fått in mer deg preflop spelar ju handen sig själv, nu blir det klurigare. Jag är inte bra nog att släppa den.

Postad
Jag har spelat en del potter, dock inte visat en hand än.

Det här måste ju innebära att din omslags-HD är ganska vid på knappen, eller? Varför miniraisar du då? Slå upp till drygt 400 eller något.

Hade du fått in mer deg preflop spelar ju handen sig själv, nu blir det klurigare. Jag är inte bra nog att släppa den.

Ang. min omslags-HD så har jag ännu inte slagit om från knappen. De potter jag spelat har jag limpat eller raisat först in.

Kanske borde slå upp det lite till, ja. Men han stoppar in en åttondel av sin stack preflop, känns lite som om jag måste betala av ifall han har t.ex. set?

Postad

Min-raise pre for teh win!

Jag som faktiskt såg handen "live" och hade förmånen att få håna dig direkt ska ju förstås hålla käften här (så att inte du typ hänger dig eller nåt). Men jag skulle fwiw iaf inte heller kunna släppa. Dels var han ju lite småfiskig, och dels har du ju redan en hel del inne, så det är bara att betala av idioten.

Postad

Ja, jag ställde såklart tomten all-in för hans sista pengar. Han autosynade sina sista 700.

Visade stålhanden T6s.

Rätt säker på att jag spelade rätt, kan ju inte passa KK där egentligen - bara kallt att han träffar så hårt. Kanske borde re-raisat mer pre, men han stoppar ändå in 1/8 av stacken pre, så känns inte som om jag kan slinka oavsett.

Vad ska man göra när sajten är riggad liksom? ;)

Postad
Ja, jag ställde såklart tomten all-in för hans sista pengar. Han autosynade sina sista 700.

Visade stålhanden T6s.

Problemet är ju att han inte fått chansen att tomta i den här handen, eftersom du höjer så lite pre. Jag kan lätt se en syn med T6s där.

Postad

Bad beat-historia. Läs postningsreglerna din noob-mupp. ;)

Men seriöst, han kan lika gärna ha JJ/QQ eller AT. Du är ju i princip kåjntåss mot nedanstående HD, med döda pengar i potten är det bara att stoppa in.

Board: Td 7s 6c

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 43.6529 % 42.19% 01.47% { KK }

Hand 2: 56.3471 % 54.88% 01.47% { TT+, 77-66, ATs, T7s-T6s, 76s, ATo, T7o-T6o, 76o }

Postad

Myssion: Eat my Hasselhoff, biatch! Eller något.

Visst, det är väl riskabelt att höja så lite preflop, men jag vill ju dels ha action, om inte ett A floppar så åker ju degen in - är jag slagen, tough luck. Visst, jag kanske borde säga 375-400, men jag tror inte skillnaden blir särskilt nämnvärd. Han passar ändå inte preflop, i alla fall inte när BB hittar synen också, och degen åker in.

Jag kan ju inte direkt stoppa in 1000 av min stack och sen vika mot omslag, och jag kan ju inte checka bakom på floppen. Höjer jag till 400 och får två syner blir ju beslutet ännu lättare.

Såsom han som vann denna potten spelade så hade jag antagligen fått in degen mot alla typ JT/QT/KT/AT också. Han var inte bra...

Men kontentan måtse väl ändå vara att utan reads så kan man inte släppa överparet där?