Gå till innehåll

FLT - Checka eller beta river?


synare

Recommended Posts

Ingen read på fi alls.

Kan väl inte spela på annat sätt tills rivern.

Då esset kommer och den även kompletterar en färg så är frågan, skulle jag checkat mot en typisk motståndare? Börjar luta åt det hållet allt mer.

 

(Tips på converterare för poker.com mottages, hatar deras handhistory!)

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

$0.25/$0.50 - Holdem - FLT - Full Ring - 10 handed

 

Deaniec Posted Small Blind $0.10

BennoBB Posted Big Blind $0.25

Dealing Cards

You Were Dealt (Ks, Kh)

Eksilvejlenseren Folds

themal Folds

Laithi Folds

HERO Raised to $0.50 - Standard

CougarCJ Folds

pokersmoker1 Folds

hockenberry Calls $0.50

OneMoreRebuy Folds

Deaniec Folds

BennoBB Folds

-------------------------------------------------

Dealing Flop (8h,5s,3s)

HERO Bets $0.25 - Standard

hockenberry Calls $0.25

-------------------------------------------------

Dealing Turn (4h)

HERO Bets $0.50 - I detta läget satte jag han på antingen två överkort eller färgdraget. Det ska kosta att dra.

hockenberry Calls $0.50

-------------------------------------------------

Dealing River (Ah)

HERO Bets $0.50 - Trots ett överkort och en möjlig färg satsar jag här.. var det rätt, eller skulle jag checkat? Jag var beredd på en raise här och då hade jag nog lagt mig.

hockenberry Calls $0.50

-------------------------------------------------

 

Resultat:

 

HERO has (Ks, Kh)

hockenberry has (6s, As)

 

hockenberry Wins $3.66 from pot 1 with : Pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte undan att betala här om han har A:et

Jag är inte så säker på att den premissen stämmer. Passiva spelare som den här kan faktiskt tänkas checka tillbaka esset rätt ofta.

 

Håller med Hjort angående A:et. Ofta checkas det från passiva/dåliga spelare när A:et kommer om deras kicker är dålig.

 

Vad gäller handen så är spelet rätt hela vägen. I längden i varje fall. Han ger dock ingen info om handen. Hade han haft flush/stegdrag så hade han försökt köpa gratiskort på turn genom höjning på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots ett överkort och en möjlig färg satsar jag här.. var det rätt, eller skulle jag checkat? Jag var beredd på en raise här och då hade jag nog lagt mig.

 

Mot en helt okänd fi är jag inte helt bekväm med att bet-folda här när det ligger så pass mycket i potten.

 

Annars är väl bet-fold en bra linje mot passiva fi och checksyn mot aggressiva. Eller ja är fi väldigt passiv kan check-syn vara ok där också, om de inte har vett att ta betalt för esset.

 

Tycker för övrigt att du gör en för snäv bedömning av hans hand på turn. Överpar eller set kan knappast uteslutas heller. Inte heller B/M/TPTK.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget rätt lr fel spel här rent generellt utan det är read betonat. Men ur position bettar jag här utan read.

 

På sidan 198 i SSH kan man läsa om just denna handen men jag håller inte med författarna. Är det loosa spelare så kan de ju ha vad som helst o då borde man ju värdebetta här. Är det tighta spelare så kan man ju tycka att han redan borde ha en made hand typ TT lr liknande o då måste man ju oxå värdebetta här.

 

Att spela ur position HU med 2a par tycker jag är lätt i FLT, bara o betta på. I position får man dock akta sig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...