Gå till innehåll

PLO - Monsterdrag som missar

Recommended Posts

Postad

Sitter på svitens DC 10-10 och blir tilldelad :Jb::Qb::Th::2c: . Sitter i blindarna och synar tillsammans med fyra andra en höjning. Min stack ca 2800 och fi har lite mindre. Tror att fi är en duktig till mycket duktig spelare.

Floppen kommer :Kb::8b::9h:

Hero betar pot; 300 kr

Fi synar, resten slänger

Turn kommer :5g:

Hero betar pot; 900 kr

Fi (stek)synar

River kommer :2s:

Hero???

Måste jag potta? Har 1600 kvar. Det är hyffsat hög prioritet att inte förlora allt.

Postad
Luktar A högt flushdrag va?

Beta en lax o spara 400 så har du inte förlorat allt även om han synar ;)

Jag tror par i tvåor står för övrigt.

Hade han haft kommandot i potten hade det garanterat funkat. Nu tror jag Fi synar ner då det luktar missat drag hela vägen eftersom Hero inte slagit om.

Favoritspelet som Fi gör här är ju att låta hero bluffa då det är uppenbart med missat drag genom att checka. Inte ovanligt att hero då pottar och sedan kommer checkraisen och hero släpper direkt.

Postad
Luktar A högt flushdrag va?

Beta en lax o spara 400 så har du inte förlorat allt även om han synar ;)

Jag tror par i tvåor står för övrigt.

Hade han haft kommandot i potten hade det garanterat funkat. Nu tror jag Fi synar ner då det luktar missat drag hela vägen eftersom Hero inte slagit om.

Favoritspelet som Fi gör här är ju att låta hero bluffa då det är uppenbart med missat drag genom att checka. Inte ovanligt att hero då pottar och sedan kommer checkraisen och hero släpper direkt.

tomte. läst hand historyn? (=

Postad

Betta ut, fi har med stor sannolikhet drag.

Problemet är att man nog oftast checkar set på rivern här för bluffvärde, så är det en vaken fi kan han hitta hjältesyn alternativt slå om som bluff (krävs mycket för det senare dock).

Sen känns det som du inte borde vara i den här situationen på rivern mot en fi som med stor sannolikhet har nötfätgdraget (och då har ditt monterdrag egentligen varit en 9-outare hela vägen).

Varken flopp- eller turnbeten känns iofs speciellt fel, skulle vara turn i såna fall.

EDIT: 9outare, inte 6outare.

EDIT igen:

Överanalyserade nog lite. :) Betta och se honom vika 9/10.

Postad

Doh!

Jag hade otur när jag tänkte efter rivern och knackade. Fi visade :Ks::7b::Tb::7s: och tog hem den. Han sa efteråt att han "satte mig på trissen och fick precisa odds". Jag borde nog ha lurkat ut att han slår om med ett set och ju ofta bara har drag. Vad jag hade gjort om ett ruter kommit vetefan. Jag tror att jag var rädd för tvåpar, med vilket han synar river om han synar turn.

Orka ta sin tid och tänka lixom.