Skadast Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Han använder sig inte av ordet lyckats. Han menar ju självklart att han, allt eftersom, lyckas tillvarata sina kunskaper. Jag reagerade också lite på det där men det var en annan grej som triggade postningen. "Ta tillvara på" kan inte gärna vara en korrekt konstruktion. "Ta vara på" eller "ta tillvara" utan "på" bör det stå. Tror jag. Jepp... det var precis därför jag lyfte fram ordet lyckas (istället för lyckats), som någon form av undermedveten helgardering för hela meningen Citera
Akumila Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Nä, det är tur att man själv lyckas ta tillvara på de språkkunskaper man har. Haha, humor. Du kan ju börja med att fixa den där meningen. http://en.wikipedia.org/wiki/Irony Säääääkert. Fan vad jobbigt när man använder sig av ironi som inte är tillräckligt uppenbar för att folk ska förstå att det är ironi. Jag vet precis vad jag skrev, tautologi kallas det. Citera
Svinto Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Fan vad jobbigt när man använder sig av ironi som inte är tillräckligt uppenbar för att folk ska förstå att det är ironi. Jag vet precis vad jag skrev, tautologi kallas det. I princip säger jag samma sak som Myssion - de försöker skriva i talspråk, de idioterna. Eller så är de bara lite ironiska! Citera
Akumila Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Fan vad jobbigt när man använder sig av ironi som inte är tillräckligt uppenbar för att folk ska förstå att det är ironi. Jag vet precis vad jag skrev, tautologi kallas det. I princip säger jag samma sak som Myssion - de försöker skriva i talspråk, de idioterna. Eller så är de bara lite ironiska! eh, ok, över vadå?? Citera
Svinto Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 eh, ok, över vadå?? Är du ironisk nu? Citera
Akumila Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 eh, ok, över vadå?? Är du ironisk nu? nej, jag tror inte det Citera
Akumila Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Ursäkta mig. Det jag skrev borde snarare betraktas som satir: Från http://en.wikipedia.org/wiki/Satire: It initially causes bewilderment. The reader may not immediately be able to tell where the satirist stands. If the satire is of the highest order, the audience will never know where the author stands. Woohoo, verkar som att jag lyckades med lite satir. Citera
Skadast Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 tautologi kallas det. Tautologi är inte ordet du söker. Du söker ett annat ord Satir var ordet Citera
danielfroberg Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 f;r att amerikjaner e s[ javlas dumnmna kansker$ Citera
Akumila Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 tautologi kallas det. Tautologi är inte ordet du söker. Du söker ett annat ord Satir var ordet Jo, men det var tautologin, det vill säga övertydlighet (eftersom jag slog ihop fraserna "ta tillvara" och "ta vara på") som gjorde satiren. Citera
Recommended Posts