mgps Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 hmm när det går dålig tänker man inte klart. sjuk otur i cashgame, sen sjukare otur i SNGs och sen tillbakak till CG. första handen på bordet händer detta: Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 Players: msi (EUR 108,85 in seat 1) molusken (EUR 51,33 in seat 2) B33bl3Brox (EUR 102,80 in seat 3) sunday-wil (EUR 102,70 in seat 4) Elqkinjo (EUR 149,36 in seat 5) Hero (EUR 100,00 in seat 6) Dealer: sunday-wil Small Blind: Elqkinjo (0,50) Big Blind: Hero (1,00) Hero was dealt: Qd - Jc msi Fold molusken Fold B33bl3Brox Fold sunday-wil Fold Elqkinjo Raise (2,00) Hero Call (1,50) Flop 8s - Th - 3c Elqkinjo Check Hero Check Turn 8s - Th - 3c - 9c Elqkinjo Bet (2,50) Hero Raise (6,75) Elqkinjo Call (4,25) River 8s - Th - 3c - 9c - Qh Elqkinjo Bet (20,00) Hero ? KJ slår mig som trolig direkt, säljer han annat än nötter här? jag har visat styrka, skulle kunna ha stegen redan, om han bara har en J, tex AJ, bettar man så mycket då? känner ej till fi men närde bettar rakt ut på river på den här nivån är det oftast nötter och ibland ren luft. känns som split eller död... Citera
psatiw Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Foldar du där så....borde du....ja, nånting. Lägg av. Oftast splittar du ju, men klart du aldrig kan folda där. Jag skulle aldrig ens tänkt tanken. Han kan göra det jättetom, och en del fiskar tom med typ Q9. Citera
Skumdum Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Det är ju 10 ggr troligare att det är en bluff.. bli inte för weaktight i motgång.. Citera
mgps Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 en liknande hand: tycker att överbettat på river alltid är nötterna. Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 Pesadilla (EUR 109,45 in seat 1) -MF- (EUR 139,50 in seat 2) JL_Poker (EUR 12,43 in seat 3) JUUPI (EUR 57,77 in seat 4) Herbert (EUR 100,00 in seat 5) Hero (EUR 215,58 in seat 6) Dealer: -MF- Small Blind: JL_Poker (0,50) Big Blind: JUUPI (1,00) Hero was dealt: Ad - Ts Herbert Fold Hero Call (1,00) Pesadilla Fold -MF- Fold JL_Poker Call (0,50) JUUPI Check Flop 3h - As - 6c JL_Poker Check JUUPI Check Hero Bet (2,40) JL_Poker Fold JUUPI Raise (4,80) Hero Call (2,40) Turn 3h - As - 6c - 8d JUUPI Check Hero Check River 3h - As - 6c - 8d - Tc JUUPI Bet (19,00) Hero Call (19,00) JUUPI shows: 9c - 7h (a straight, ten high) Hero didn't show: Ad - Ts (two pairs, aces and tens) JUUPI wins: EUR 48,10 (with a straight, ten high) Rake: EUR 2,50 Citera
Xaitra Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Första handen måste du ta synen på tycker det inte är så mycket att prata om där. finns bara en ända hand som slår dig annars är det antingen vinst eller split. Andra handen tycker för det första att en limp där är väldigt svagt, ATo UTG+1 ska du spela skulle jag iallafall vilja se en raise annars fold. Floppen är väl knepigt med tanke på hans minraise. Turn tycker jag absolut inte att du ska checka. 8an som kom hjälpte inte bordet alls i princip. Så helt klart vill jag se ett bet där kanske en 70% av pott eller nå för att få information. Har en känsla av att han dock hade synat ditt bet på turn, beroende på om han nu är en som gillar open ended. Riverspelet blir svårt pga att du synade hans re-raise på floppen och sen checkade förbi turn. Han skulle lika gärna ha bettat på rivern då han kände svaghet hos dig men samtidigt varför överbetta? har du inget så kommer du ju slänga mot ett "vanligt" bet. Men som sagt där kommer din read in hur han är som spelare. Hade du istället betat turn för information och han synar det betet och den där rivern kommer och han går ut och överbettar då skulle min känsla nog vara att jag är slagen även fast jag har 2 par. Skulle kunna sätta honom på set/stege han checksynar turn sen pratar han först på rivern och går ut och överbetar potten på något sätt hade inte det känts som en bluff. Nu blev detta ett långt inlägg med mycket text men iaf det jag menar är att du borde beta för att få information och visa styrka. Istortsett omöjligt att veta vad de andra har om man är passiv. Utgå ifrån vad de kan ha för hand och hur en viss person skulle spela en sådan hand på. Om du sätter han på Ax så då håller ditt två par och du kan syna. Citera
Skumdum Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Jag håller inte med, är riverkortet oväsentligt och turn checkat är ett överbet jätteofta en bluff på river på 0.5/1. Citera
Xaitra Postad 14 Oktober , 2006 Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Vet inte om jag var för trött då jag skrev förra inlägget men iaf så menade jag på att, på sättet handen spelades så blir det ju svinsvårt att på river avgöra om han bluffar inte, då man istortsett inte har någon information alls. Citera
Recommended Posts