Gå till innehåll

NLT - SH, I donk you very much

Recommended Posts

Postad

Okej, nu har jag läst igenom alla svar igen, och med tanke på stackdjupen kan jag ju faktiskt bara hålla med om att CRAI eller bet-omslag-AI direkt på floppen väldigt ofta kommer att funka effektivt för att få in all deg mot en stor del av fi's distribution av händer. Särskilt när min image är LAG. Dessutom hade jag velat spela bra draghänder på det viset, så som balanseringsspel till det är det ju bäst att göra likadant här förstås. Faktiskt. Det jag dock fortfarande kan gilla med den här linjen är att den kan påverka metagamet optimalt. Jag tror, precis som de flesta har påpekat, att den innebär att fi faktiskt kan komma undan stackning här oftare än vid nån av de andra, mer standardlinjerna, även med de större paren. Men samtidigt är det fan inte en skön känsla att mucka en made hand i hans läge där, givet att jag har varit på honom en hel del förut. Största effekten i dit avseendet (att få fi på tilt, och därmed få honom att göra misstag senare) kan jag fortfarande tänka att den här linjen har.

Men jag ska inte vara envis. Den är nog rätt kass, och det var antagligen onödigt att krångla till det i en förhållandevis straightforward situation.

Hursomhelst, orkade inte gå in och kommentera saker enskilt, eftersom många skrev ungefär samma sak, och jag tyckte jag fick med det ändå. Vill ni ändå ha nåt specifikt svar, så bumpa inlägget i fråga, så ska jag förstås kommentera det så gott jag kan.

Igen: tack för alla svar och synpunkter.

Men era tråkstandard-muppar. Här kommer psatiw med en skön annorlunda linje och så ger ni honom en massa tips på tråkiga standardspel.

Hahaha. Skönt att iaf nån backar en, när man allt som oftast uppenbarligen är så brutalt fel ute. ;)