pablosebbe Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Jag har tvåhänder som jag undrar om jag spelar totalt värdelöst...? Jag har varit väldigt aggressiv och höjt i stortsätt alla händer jag spelat tex. A7suited+, 66++ och en del suited connectors, försökt att varia i position så ofta som möjligt dock.. Dom andra spelarna är ganska normala Nl100 spelare höjer inte speciellt ofta och gör sällan moves och om dom gör det så betar dom typ 2 dollar.... Första handen då: Table 'Brisbane': $1-$1 No Limit HE (Real) Seat 1: lindecrantz0 ($102,60 in chips) (on the button) Seat 2: sirvanb ($86,40 in chips) Seat 3: contente ($90 in chips) Seat 4: Pvt Paula ($96 in chips) Seat 9: PabloS x ($105 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to PabloS x: Kd Dealt to PabloS x: As sirvanb : Post Blind ($0,50) contente : Post Blind ($1) *** Pre-Flop *** : Pvt Paula : Fold PabloS x : Bet ($4) lindecrantz0 : Fold sirvanb : Call ($3,50) contente : Fold *** Flop *** : 10h Kc Js sirvanb : Check PabloS x : Bet ($10) sirvanb : Raise ($20) - en mini raise känns inte speciellt farlig, kan ju vara det men tycker oftast att han gör det för att stjäla potten.... PabloS x : Raise ($40) - känns ganska standard med tanke på att det är short handed och min image, eller? sirvanb : Raise ($60) - Dödsstöten, har jag odds för att jaga stege och eventuellt tvåpar och triss om dom nu räcker till eller bör jag fly slaget nu? Frågan är bör jag folda när han återhöjer sista gången? här är jag ju ganska säker på att jag ligger under, men jag är rätt säker på att han spelar KJ,KTTJ och desutom så tror jag han kan spela QK,QQ(omöjligt?) på det här sättet och så finns ju värsta schenariet att han har ett sett (känns troligt med TT?) eller Q9 eller ännu värre AQ Men om han har ett set TT,JJ eller QQ + AQ (finns ju en möjlighet att han slowspelat AA också), men hur paranid kan man vara , borde han inte återhöja min raise med tanke på att jag höjt många händer??? kan jag verkligen lägga mig efter att investerat så mycket redan? Andra handen: Table 'Brisbane': $1-$1 No Limit HE (Real) Seat 1: lindecrantz0 ($101,10 in chips) (on the button) Seat 2: sirvanb ($161,90 in chips) Seat 3: contente ($64,40 in chips) Seat 4: Pvt Paula ($111,10 in chips) Seat 9: PabloS x ($35,70 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to PabloS x: 7c Dealt to PabloS x: 8d sirvanb : Post Blind ($0,50) contente : Post Blind ($1) *** Pre-Flop *** : Pvt Paula : Call ($1) PabloS x : Call ($1) lindecrantz0 : Fold sirvanb : Fold contente : Check *** Flop *** : 9s 4h 10h contente : Check Pvt Paula : Check PabloS x : Bet ($3) - alla checkar så lägger en bet för att ta det där.... contente : Call ($3) Pvt Paula : Fold *** Turn *** : [ 9s 4h 10h ] 5c contente : Bet ($3) PabloS x : Call ($3) - Ska jag re-raisa honom nu får för mig att han vill ha ett billigt färg drag..... eller möjligen en nia... *** River *** : [ 9s 4h 10h 5c ] 5s contente : Bet ($5) PabloS x : Raise ($28,70) - checkar jag nu så kan jag ju aldrig vinna, och eftersom jag tror han har ett misssat drag eller ett halv kasst par bestämmer jag mig för att gå all-in (känns inte så hårt om han synar men hoppas såklart att få honom att lägga sig, bör man kunna få en spelare på den här nivån att folda par nior eller tior här eller är han comittad nu? Kanske blev lite rörigt men hoppas ni förstår mina frågor! Citera
psatiw Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Suck, läs. Du spelar halvkasst i båda händerna. Citera
pettan85 Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Första handen så tycker jag att du bara ska syna på floppen efter att han gör en minicheckraise och sedan utvärdera turn. Dels för att om han nu bara bluffar så vill vi att han ska göra detta tom igen på turn eller checkar han o du betar hem potten. Så som du gör nu, bestämmer dig för att återhöja så representerar du en mycket starkare hand än du har... alltså gör du din hand till en bluff kan man säga, du kommer i stort sätt bara få syna av bättre händer. Och om du nu ska höja här så ska du ju göra det ordentligt och inte ytterliggare en miniraise av hans raise. Då kan han ju syna med lite alltmöjligt skräp. En rereraise här, speciellt en så liten, är faktiskt riktigt dåligt spel då det kan låta honom, om han är väldigt agrressiv, att ställa in med par+öppetstegdrag ex. QJ, KQ osv. vilket gör att du måste folda. Så som Fi spelat denna hand, med en rad miniraises, har han antagligen nått bra (färdigstege). Den första miniraisen betyder kanske inte så mycket kan va något bra eller bara att testa dig om din CB betyder något. Hade han suttit på två par eller triss hade han förmodligen fläskat på med en större raise då han inte vi att du ska dra till stegen billigt. Citera
styris Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Hand 1: mest troligen möter du färdig stege med detta spel.. så folden efter andra raisen från en Fi brukar bara vara kasst utan nötter lr en bra han typ set där lr nått. Hand 2: om du vet killen kan vika river om du går all in är de rätt att bluffa ut där, annars är de enkelt kasst. Citera
Recommended Posts