Myssion Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Har läst The Belgariad, The Malloreon, Belgarath the Sorcerer, The Redemption of Althalus samt The Elenium. Eddings har ju basically bara skrivit en bok och sedan kört "search and replace" på namnen för de övriga 298 böckerna. Mmm, jag gillade verkligen Belgariad/Malloreon och tillhörande böcker (Rivas Skrifter/Belgarath/Polgara), samt Elenium/Tamuli, om än i mindre utsträckning. När jag kom till Althalus så tyckte jag dock att det var ett jättetråkigt och väldigt förutsägbart egenplagiat och gav upp rättså fort. Är Kerr's serie färdigskriven? Läser rättså fort och hatar att vänta på nästa bok. Fast jag har iofs bra mycket mindre tid över till bokläsande som gift småbarnsförälder än vad man hade när man var 16 och mer eller mindre streckläste i veckor med små mat- och skolpauser , så det kanske inte är något major concern... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Har Hjort varit för länge i ett engelsktalande land?Hjort spenderar basically för mycket tid på engelskspråkiga media. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Är Kerr's serie färdigskriven? Läser rättså fort och hatar att vänta på nästa bok. Fast jag har iofs bra mycket mindre tid över till bokläsande som gift småbarnsförälder än vad man hade när man var 16 och mer eller mindre streckläste i veckor med små mat- och skolpauser , så det kanske inte är något major concern... Nix, finns 12 böcker för tillfället. Två till är på väg. Sen ska serien tydligen vara klar. Tror dock bara att det finns 11 böcker utgivna på svenska då serien hade ett långt uppehåll mellan 2000-2006 och bonnier som gav ut den på svenska la ner sin fantasy avdelning (Tror jag:roll:) . Det bör väl dock inte vara något problem då böckerna bör läsas på orginalspråket. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 seriöst grabbar, jag orkar inte scrolla såhär mkt. Faktiskt! Jag förväntade mig massa fina texter om Alla hjärtans dag o lite hjärtan här o där (= Sååå, vad gjordes för sina nära o kära? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 The Dark Tower(7 böcker) av Stephen King är ok om ngn missat dem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Ok, så jag har för typ tionde gången gulat mitt Starskonto, förutom c:a 20 dollar. Det är inte hela världen eftersom jag plussat rakt ut på 10/20 på Party under tiden. Lärdomen är dock att ett flushdrag alltid är nöten på Stars. Eller en enoutare i en 600bb pott. Jag har dock börjat spela lite HU SNGs istället som ett kul sidoprojekt och skall försöka gneta upp pengarna därigenom. Mina 25 dollar har i skrivande stund jobbats upp till 85. En mindre utgift idag var en 20+2 PLO 6-max turnering som igår faktiskt vanns av Shahin ("Jag pottade varje hand hela turneringen") där jag självklart hinkade mot "the village idiot" vid mitt bord efter 20 händer. Shahin fick 350 dollar för besväret igår förresten. Lär väl spenderas på en preflop raise m 73s på 25/50. För att jag inte skall drabbas av skottningssjukan och gula kontot av ren tristess skall jag föra lite resultat här: NLT: 11+0.5: 5 vinster, 1 förlust 22+1: 0-1 33+1.5: 1-0 PLO: 22+1: 1-1 Summa: +$62.5 Jag skall försöka hålla mig på 11+0.5 tills jag har 250 dollar eller bustar. Men det är tråkigt, så det kan vi nog glömma. Intentionen är dock god. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 jag fick ett sms från mamma igår, med typ nån nalle och nåt hjärta. heja mig och mitt kärleksliv! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 jag fick ett sms från mamma igår, med typ nån nalle och nåt hjärta. heja mig och mitt kärleksliv! Är inte du ihop med Andrew W...? Brädade väl Hjort har jag för mig... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Det här är förresten den mest intressanta pokerbloggen just nu. Turn $1000 into $200 000 in 60 days. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Är inte du ihop med Andrew W...? Brädade väl Hjort har jag för mig... Ah, jo. Givetvis. Men hon har slut på sms-pengar. Kommunister du vet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Jag köpte faktiskt en diamantring till min fru igår. Pokern löst 1 år till. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Jag har dock börjat spela lite HU SNGs istället som ett kul sidoprojekt och skall försöka gneta upp pengarna därigenom. Mina 25 dollar har i skrivande stund jobbats upp till 85. En mindre utgift idag var en 20+2 PLO 6-max turnering som igår faktiskt vanns av Shahin ("Jag pottade varje hand hela turneringen") där jag självklart hinkade mot "the village idiot" vid mitt bord efter 20 händer. Shahin fick 350 dollar för besväret igår förresten. Lär väl spenderas på en preflop raise m 73s på 25/50 . Det var faktiskt PLT (= Hela 35 entrants, visste att jag var turreproffs också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Kollade på en video från sngicons.com igår där bigjoe2003 spelade en $114 SnG. Till höger om sig hade han Mazak14. ITM completar Mazak med A6o och bigjoe2003 ställer med KQs. Mazak synar och bigjoe whinar om hur dåligt Mazak spelar. Floppen kommer AAX, turn och river ger bigjoe runner-runner stege. Mazak i chatten efter den handen: "normale". Lol, vem va de som spelade under det kontot då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Kollade på en video från sngicons.com igår där bigjoe2003 spelade en $114 SnG. Till höger om sig hade han Mazak14. ITM completar Mazak med A6o och bigjoe2003 ställer med KQs. Mazak synar och bigjoe whinar om hur dåligt Mazak spelar. Floppen kommer AAX, turn och river ger bigjoe runner-runner stege. Mazak i chatten efter den handen: "normale". Lol, vem va de som spelade under det kontot då? Det var väl antagligen Mats? Jag har spelat på hans konto nångång men det har itne varit SnG iaf (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Ah, jo. Givetvis. Men hon har slut på sms-pengar. Kommunister du vet. Stejk? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Stejk? Var det avsiktligt att stava på svengelska? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Det var väl antagligen Mats? Jag har spelat på hans konto nångång men det har itne varit SnG iaf (= Okey. Jobbiga stats på det kontot iaf Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Har inte bra stats på nåt konto.. Men på tal om det kom jag på mina stats som jag skulle fixa! (= 6 Shahin86 PokerStars $39,650 Grr, inte spelat nåt så lång uppförsbacke nu. Dario leder på 73k, tror inte jag kan komma bättre än tvåa, räknade med Att Daro itne spelar på den här nivån längre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Var det avsiktligt att stava på svengelska? Vill inte inge några falska förhoppningar till en desperat man... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Okey. Jobbiga stats på det kontot iaf Kom bara o tänka på när jag körde på hans konto lite 500 dollars SNG för 2 veckor sen. Så var det en fisk som sa att jag var dålig, jag skrev Ok. Sen fråga han what have u accomplished!? Så skönt o kunna skriva, well I only have one WSOP bracelet (= "Omg how much did u win" - 600+k dollars. Sen blir dom alltid så tysta (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Kom bara o tänka på när jag körde på hans konto lite 500 dollars SNG för 2 veckor sen. Så var det en fisk som sa att jag var dålig, jag skrev Ok. Sen fråga han what have u accomplished!? Så skönt o kunna skriva, well I only have one WSOP bracelet (= "Omg how much did u win" - 600+k dollars. Sen blir dom alltid så tysta (= ungefär som alla mina fakekonton aka shahin86 (Im only the worst player in sweden) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 The Dark Tower(7 böcker) av Stephen King är ok om ngn missat dem. De kan bli film också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 På View Askews (Kevin Smiths produktionsbolag) messageboard, avdelningen "Strange run-ins with celebs" hittar vi följande. I ran into Dennis Miller in a starbucks in Santa Barbara, CA. His eyes were cashed like tail-lights and he had this really dopey grin on his face. I watched as he played with the shadow of his foot in a small patch of sunlight on the floor. Then he kind of flinched and turned around with this kind of paranoid look on his face and we had this unspoken knowledge pass between us, and we both knew that I knew he was really, really high. "Good shit?" I asked him, and he just grinned and nodded his head and ordered his coffee. He's shorter than I thought he would be. Jean-Claude Van Damme got kicked out for theatre hopping between "Knock-off" and "Blade". He wanted to see what movie had more people in it, his or Wesley Snipes. Then one time he tried to get free hot dogs and when we wouldn't give them to him he kept asking us "Do you know who I am?" So one of the managers came out and said "Yes we know who you are and we don't care how long you've been out of work, you still have to pay for a hot dog." I also remember him asking me in his accent (is it Belgian) "Do you have the chocolate raisins?" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 16 Februari , 2007 Rapport Share Postad 16 Februari , 2007 Jag och jackbalsam gick på O'pizzicato (?) (på väg till sviten) på alla hjärtans dag. Det var asromantiskt. Edit: Jag åt en acapulco och han tog en carbonara. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Februari , 2007 Rapport Share Postad 16 Februari , 2007 Jag skulle lätt bjudit Van Damme på en varmkorv. And it's not even close. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts