Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok

Othello

Recommended Posts

Snyggt: Jag har tokont i magen, dottern är sjuk. Jag ringer in hjälp i form av dagens hjältinna svärmor som kommer över och vaktar den sjuka dottern så jag slipper VABa på grund av att folk på jobbet är oroliga för en stor datamigrering som jag ansvarar för.

För att summera:

1 - Jag ringer inte läkaren trots att magen varit risig en vecka och jag fortfarande inte kan äta.

2 - Jag är inte hemma med vård av barn.

3 - Jag fixar en barnvakt och åker till jobbet.

När jag kommer in till jobbet och möts jag av VDn på företaget som genskjuter mig och en annan kille när vi hänger av oss kläderna med följande ord:

VDn: "Tja, läget?"

Jag: "Ehh, inte så bra faktiskt."

VDn: "Jag vet inte vad ni har för anställningsavtal, men klockan är tio i tio. Ni skall vara här klockan nio."

Tja, alternativet hade varit att jag varit hemma med vård av barn. Eller sjuk. Av någon anledning valde jag alternativ tre pga ansvarskänsla, men det känns som att det inte var så populärt det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vanligt är ni först med det senaste om ni följer den här dagboken.

Sklansky-grejen som jag postade inlägg om för tre dagar sedan vaknade till liv idag i den här tråden. Det är här vi kör breaking news, kom ihåg det. Stay tuned.

Jag tyckte storyn behövde en egen tråd och inte gömmas i en db modell giganto. Hade jag rätt eller hade jag rätt?

Länk till kommentar

Hade jag rätt eller hade jag rätt?

Walter Sobchak: Dude, this is a league game, this determines who enters the next round robin. Am I wrong? Am I wrong?

Smokey: Yeah, but I wasn't over. Gimme the marker Dude, I'm marking it 8.

Walter Sobchak: [pulls out a gun] Smokey, my friend, you are entering a world of pain.

Länk till kommentar

VDn: "Jag vet inte vad ni har för anställningsavtal, men klockan är tio i tio. Ni skall vara här klockan nio."

Jag: [drar fram en pistol] "Tja, läget, min vän, hur hög är din smärttröskel?"

FYP.

Länk till kommentar

Är vdn psykopat? Av egen erfarenhet rekommenderar jag dig att hålla dig undan alternativt att i sinom tid följa Gdailys råd.

Länk till kommentar

Jag: [drar fram en pistol] "Tja, läget, min vän, hur hög är din smärttröskel?"

FYP.

För smärtframkallande är nog blåslampa, verktygslåda och bondageinstrument att föredra. Självklart är pistolen en viktig del i att få själva personen att självmant följa med till platsen man ska utföra tortyren på, och det kanske var det du syftade på. I sådant fall ber jag om ursäkt för mitt brutala personangrepp på din FYP. No hard feelings?

Länk till kommentar

Är vdn psykopat? Av egen erfarenhet rejkommenderar jag dig att hålla dig undan alternativt att i sinom tid följa Gdailys råd.

Läste i någon artikel att människor i chefsposition ofta uppvisar psykopatiska drag. Det är typ bra för att slå sig fram i karriären. Inte så förvånande i och för sig, att vara helt känslokall och nyttomaximerande är säkert +EV på det sättet.

Länk till kommentar

Är vdn psykopat? Av egen erfarenhet rejkommenderar jag dig att hålla dig undan alternativt att i sinom tid följa Gdailys råd.

Läste i någon artikel att människor i chefsposition ofta uppvisar psykopatiska drag. Det är typ bra för att slå sig fram i karriären. Inte så förvånande i och för sig, att vara helt känslokall och nyttomaximerande är säkert +EV på det sättet.

Stämmer.

Många av de egenskaper som en psykopat har sammanfaller med de egenskaper som krävs för att göra karriär på vd-liknande positioner.

Länk till kommentar

Är vdn psykopat? Av egen erfarenhet rekommenderar jag dig att hålla dig undan alternativt att i sinom tid följa Gdailys råd.

Bli proffs...?

Länk till kommentar

Det är så sjukt.. brukar spela trött ofta men aldrig sett så mycket fel som på den här sajten. Bluffade river nyss... Han synade... markerna åkte till mig, hade tydligen flush (=

Edit; såg att man ligger tvåa, sick.

Vinner du vet vi vad vi skall träna på i alla fall. Felklick och bluffar med stål.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...