ulaf Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=178051&highlight=#178051 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Förresten funderar jag på att börja prata om mig själv i tredjeperson och kalla mig själv för Corporation Göran. Jag skall skriva ett exempelinlägg och testa det. Corporation Göran har just lagat tanden. Corporation Göran är nöjd med att hans avbitna tand lagades för enbart 1250 kronor. Corporation Göran trodde att det skulle bli dyrare. Corporation Göran...äh wtf, det här går ju inte. Det är sketacool o göra så. Jag säger Shahin86 om mig själv i de flesta sammanhang. Morsan tiltar lite ibland bara. Och jag HAAAAAAAATAR nordicbet. Gått 3 dar och jag har fortfarande inte lyckats få ett funderande konto... Det beror på; 1. Deras support är top3 Sverige. 2. Deras support är inte top3 Sverige. Man kanske får skita i den där turren, man vinner ju ändå aldrig (= Hur kan man inte lyckas med att öppna ett konto? Jag undrar. Men om du är VIP-highstakes-Ceasar-spelare kanske du måste ha special med 150% rakeback och en hemskickad butler med 24h-support i källaren? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=178051&highlight=#178051 Well played. Han var i alla fall trevlig. Men så försökte jag å andra sidan inte sjunga en stump heller. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2006 Du har 4678ss. Fi har precis ställt in på floppen K49r och du är (genom hjälp från högre makter och en kamera monterad i bästa Ken-stil) helt säker på att fi har AAJ3. Synar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Du har 4678ss. Fi har precis ställt in på floppen K49r och du är (genom hjälp från högre makter och en kamera monterad i bästa Ken-stil) helt säker på att fi har AAJ3. Synar du? Eftersom jag antar att det är PL och man måste vinna 1/3 gånger mot ett pottbet så synar jag. Borde väl ha någonstans kring 30-35% beroende på backdoors/backdoorflushar, och sedan så är det ju alltid kul att gambla. Dessutom tiltar ju vissa åsnor när deras AAxx torskar, vilket gör att det även finns implicita tiltodds. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cAshville Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Du har 4678ss. Fi har precis ställt in på floppen K49r och du är (genom hjälp från högre makter och en kamera monterad i bästa Ken-stil) helt säker på att fi har AAJ3. Synar du? ship it! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snooker Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Har gjort en liknande syn själv. Fi reraisade pre (shortstack) så potten var på c:a 80E efter floppen. Floppen kom Q 3 5 Rainbow. Jag har 10JQK en suit. Jag sitter först och checkar och reraisaren degar in sina sista 68E och killen efter lägger. Jag steksynar. Turn var en K och jag är säker på att jag leder. River är en 5:a. Fi hade AA5X TomteTomte på forumet kollade lite varianter på detta spel i twodimes. Här var hans svar. Avslutningsvis så skulle jag spontant inte ha synat med Snookers hand, ända tills jag kollade lite olika varianter i twodimes. Absolut worst-case jag kunde komma på var en ev på 0.248 http://twodimes.net/h/?z=2224114 pokenum -o kc qc jc tc - as ah 2h 4s -- qs 5d 3h Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Qs 5d 3h cards win %win lose %lose tie %tie EV Kc Qc Jc Tc 203 24.76 617 75.24 0 0.00 0.248 As 4s Ah 2h 617 75.24 203 24.76 0 0.00 0.752 Annars så ser man detta spel rätt ofta på highstakesborden. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Förresten funderar jag på att börja prata om mig själv i tredjeperson och kalla mig själv för Corporation Göran. Jag skall skriva ett exempelinlägg och testa det. Corporation Göran har just lagat tanden. Corporation Göran är nöjd med att hans avbitna tand lagades för enbart 1250 kronor. Corporation Göran trodde att det skulle bli dyrare. Corporation Göran...äh wtf, det här går ju inte. Det är sketacool o göra så. Jag säger Shahin86 om mig själv i de flesta sammanhang. Morsan tiltar lite ibland bara. Och jag HAAAAAAAATAR nordicbet. Gått 3 dar och jag har fortfarande inte lyckats få ett funderande konto... Det beror på; 1. Deras support är top3 Sverige. 2. Deras support är inte top3 Sverige. Man kanske får skita i den där turren, man vinner ju ändå aldrig (= Hur kan man inte lyckas med att öppna ett konto? Jag undrar. Men om du är VIP-highstakes-Ceasar-spelare kanske du måste ha special med 150% rakeback och en hemskickad butler med 24h-support i källaren? Det är ganska sjukt va? Så bra support har dom så att jag inte får dega in pengar och torska lite. Kan visa vår konversation nångång jag orkar copy pastea det som sagts i 4,5 dag. Stor humor. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 vilket är ca. 1/45121 För att backa fyra sidor... Jag får det till en på 45121 jag med. As Ah Ks Kh As Ah Kh Ks As Ks Ah Kh As Ks Kh Ah As Kh Ah Ks As Kh Ks Ah dvs sex komber AAKK hs med spederess som första kort Sex komber dito med Ah som första kort Sex komber med Ks som första kort och slutligen sex komber med Ks som första kor = 24 komber då vi får AAKK hs Det finns sedas kombinationerna sh sd sc hd hc cd dvs sex komber färger Varje komb har chansen 1/52 * 1/ 51 * 1/50 * 1/49 dvs 6 * 24 * 1/(52*51*50*49) = 144/6497400 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snooker Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 vilket är ca. 1/45121 För att backa fyra sidor... Jag får det till en på 45121 jag med. As Ah Ks Kh As Ah Kh Ks As Ks Ah Kh As Ks Kh Ah As Kh Ah Ks As Kh Ks Ah dvs sex komber AAKK hs med spederess som första kort Sex komber dito med Ah som första kort Sex komber med Ks som första kort och slutligen sex komber med Ks som första kor = 24 komber då vi får AAKK hs Det finns sedas kombinationerna sh sd sc hd hc cd dvs sex komber färger Varje komb har chansen 1/52 * 1/ 51 * 1/50 * 1/49 dvs 6 * 24 * 1/(52*51*50*49) = 144/6497400 Nu fick jag ont i huvet.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Kan visa vår konversation nångång jag orkar copy pastea det som sagts i 4,5 dag. Stor humor. Please do! Älskar att läsa sånt där. Jag är knäpp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Du har 4678ss. Fi har precis ställt in på floppen K49r och du är (genom hjälp från högre makter och en kamera monterad i bästa Ken-stil) helt säker på att fi har AAJ3. Synar du? Det är väl bara att ta fram miniräknaren? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Och visar den EV=0 så synar du såklart! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2006 Det är väl bara att ta fram miniräknaren? Kom igen, jag försöker smyga in lite PLO-lektioner om EV i marginella lägen här. Att sitta och mata in allt på twodimes för att svara rätt är ju inte så spännande/intressant. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Jag synar, dubblar, och sätter mig på nästa nivå och letar värde med min förmåga att sätta min motståndare på fyra exakta kort. Nej men...det känns som en syn för en pottbet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Det är väl bara att ta fram miniräknaren? Kom igen, jag försöker smyga in lite PLO-lektioner om EV i marginella lägen här. Att sitta och mata in allt på twodimes för att svara rätt är ju inte så spännande/intressant. Jaha, det var en lek! Men syna då!? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2006 Som vanligt är ni först med det senaste om ni följer den här dagboken. Sklansky-grejen som jag postade inlägg om för tre dagar sedan vaknade till liv idag i den här tråden. Det är här vi kör breaking news, kom ihåg det. Stay tuned. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Ang. Othellos PLO-frågor så är de faktiskt riktigt bra, alltså, folk fattar ju inte att om de har synat en re-raise preflop och motståndaren bara har ett pottbet kvar i stacken så är det autosyn sålänge man träffar paret, det är nog det han vill komma fram till. Synar man en re-raise preflop med typ 8765 eller en nöthand som J852 och floppen kommer typ KT5 så ska ju smeten in liksom... Varians is the shit! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 December , 2006 Vad händer när man sätter barn i åldrarna 9-12 framför klassiska TV-spel? Komik uppstår. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Psatiw tycker att jag ska starta grinddagbok för att jag skröt om att jag plussade fyra inköp på ett NL20-bord, och sedan köpte in mig för 1/4 av min totala bankrulle på 80 dollar i en turnering. Känns som en tanke, men problemet är väl bara att dagboken antagligen blir grymt kortvarig då jag alltid har sådan jävla otur när jag väl hittar tilten Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Psatiw tycker att jag ska starta grinddagbok för att jag skröt om att jag plussade fyra inköp på ett NL20-bord, och sedan köpte in mig för 1/4 av min totala bankrulle på 80 dollar i en turnering. Känns som en tanke, men problemet är väl bara att dagboken antagligen blir grymt kortvarig då jag alltid har sådan jävla otur när jag väl hittar tilten Please do! Älskar att läsa sånt där. Jag är knäpp. QMSFT Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Mario dies way too easy. Oh, grab the umbrella. Those are cool. Unfashionable, gay, but cool. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Psatiw tycker att jag ska starta grinddagbok för att jag skröt om att jag plussade fyra inköp på ett NL20-bord, och sedan köpte in mig för 1/4 av min totala bankrulle på 80 dollar i en turnering. Känns som en tanke, men problemet är väl bara att dagboken antagligen blir grymt kortvarig då jag alltid har sådan jävla otur när jag väl hittar tilten Please do! Älskar att läsa sånt där. Jag är knäpp. QMSFT Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Prima - lika riggat som b2b (ja, jag är busto). Oväntat nog. Det är dock mycket roligare att sitta och sträckläsa: http://www.flashback.info/showthread.php?t=113347 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mauau Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Vad händer när man sätter barn i åldrarna 9-12 framför klassiska TV-spel? Storslagen avslutning: Kirk: I'm sure everyone who made this game is dead by now. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts