Myssion Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Jag tänkte nämligen köpa följande... [...] mycket hanterad, sel- och tränsvan.snäll i all hantering, ej hingstig Missade du det? Då är det väl bortkastade pengar? Nej, han missade nog inte det, jag har fått intrycket att Parre faller oftare för en fjollbög än för en machoman. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hose Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Vad ar problemet? http://twodimes.net/h/?z=2221133 pokenum -mc 500000 -o as ad 9h ac - ah 9s 9d 9c Omaha Hi: 500000 sampled boards cards win %win lose %lose tie %tie EV As Ac Ad 9h 500000 100.00 0 0.00 0 0.00 1.000 9s 9c 9d Ah 0 0.00 500000 100.00 0 0.00 0.000 "Underdogen måste ha en equity > 0" tolkar jag som att det måste vara över 0. Annars finns det flera exempel på händer som drar dött, 2222 mot AAJTds t ex. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HeadLess- Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 orkar inte räkna på outs men 5 8 9 T vs 2 2 2 2 borde ha rätt många outs på 6 7 J bordet Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fiezk Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Det blir lite fler om man delar upp den. Wrappar ger ju inte så många fler vinstkort i det här fallet eftersom vilketsomhelst par räcker. 6s 7s Qh Kh mot 2h 2s 2d 2c på 4h 5h Ts Js Brädan ger 32 outs. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 "Underdogen måste ha en equity > 0" tolkar jag som att det måste vara över 0. Stämmer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Hur många outs har jag när jag ställer in? I snitt alltså. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XoteR Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Hur många outs har jag när jag ställer in? I snitt alltså. 2-3? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 minus 8? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 Det är ju lite för mycket poker här nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2006 Jag har varit nästan helt pokerledig i två dagar. Ok, jag spelade 7 händer igår (+4 dollar, cue the obligatorical "pro"-joke from Che/Rille). I övrigt: Äh. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
me_too Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 dagens tilt http://www.expressen.se/index.jsp?a=781262 Skraplott. Trodde vinst om 13.7 mille. Delade ut pengarna i plånboken till arbetskompisarna, skickade iväg praktikant för att handla champagne, sa upp sig och ringde frun och berättade att han var på väg och köpa en Austin Martin - allt på 45 min. Han hade dock läst fel på lotten. Ehh Glasögon nån? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 dagens tilt http://www.expressen.se/index.jsp?a=781262 Skraplott. Trodde vinst om 13.7 mille. Delade ut pengarna i plånboken till arbetskompisarna, skickade iväg praktikant för att handla champagne, sa upp sig och ringde frun och berättade att han var på väg och köpa en Austin Martin - allt på 45 min. Han hade dock läst fel på lotten. Ehh Glasögon nån? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 - Du kan köra upp ditt jobb, jag är mångmiljonär, sa Steve till chefen Mike Earl. Fan tur att jag gillar min chef, annars lär man ju ha gjort samma sak Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
styris Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 dagens tilt http://www.expressen.se/index.jsp?a=781262 Skraplott. Trodde vinst om 13.7 mille. Delade ut pengarna i plånboken till arbetskompisarna, skickade iväg praktikant för att handla champagne, sa upp sig och ringde frun och berättade att han var på väg och köpa en Austin Martin - allt på 45 min. Han hade dock läst fel på lotten. Ehh Glasögon nån? haha.. de där smiskar ju runner runner vilken dag som helst.. lr 2 outarn på river Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 Jag har varit nästan helt pokerledig i två dagar. Ok, jag spelade 7 händer igår (+4 dollar, cue the obligatorical "pro"-joke from Che/Rille). I övrigt: Äh. grattis...köp dig nåt fint? Kanske dags o bli proffs nu? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2006 Jag har varit nästan helt pokerledig i två dagar. Ok, jag spelade 7 händer igår (+4 dollar, cue the obligatorical "pro"-joke from Che/Rille). I övrigt: Äh. grattis...köp dig nåt fint? Kanske dags o bli proffs nu? Klonk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2006 Idag har jag blivit ägd av shortstacks. Tursamt nog donerade några med större stackar lite till mig, så jag hämtade mig från -500 till -30. Allt var dock inte shortstacks, killen som tyckte att 4556 var stålet på 443 floppen visste ju vad han gjorde (jag hade A43x från BB) när han ställde in. Just nu hatar PokerStars mig. Jag är Mr Breakeven de senaste 5k händerna och får iiiingenting gratis. Min normala BB/100 på PokerStars är 15, men just nu har jag istället något fixed limit-liknande resultat. Det värsta är att jag har tråkigt pga att det går så segt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 Idag har jag blivit ägd av shortstacks. Tursamt nog donerade några med större stackar lite till mig, så jag hämtade mig från -500 till -30. Just nu hatar PokerStars mig. Jag är Mr Breakeven de senaste 5k händerna och får iiiingenting gratis. Min normala BB/100 på PokerStars är 15, men just nu har jag istället något fixed limit-liknande resultat. Tråkigt att höra men jag tror jag vet vart felet ligger. Du sitter säkert och undrar om dina pr0 kunskaper verkligen sitter kvar i kroppen? Förmodligen gör dom det! Problemet är att Stars med stor sannolikhet har slagit av din medrigg. Medriggen vandrar runt har jag märkt. Har själv fått aktiverat min medrigg för ett par dagar sedan så jag lyckades klonka lite 180 manna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 Idag har jag blivit ägd av shortstacks. Tursamt nog donerade några med större stackar lite till mig, så jag hämtade mig från -500 till -30. Allt var dock inte shortstacks, killen som tyckte att 4556 var stålet på 443 floppen visste ju vad han gjorde (jag hade A43x från BB) när han ställde in. Just nu hatar PokerStars mig. Jag är Mr Breakeven de senaste 5k händerna och får iiiingenting gratis. Min normala BB/100 på PokerStars är 15, men just nu har jag istället något fixed limit-liknande resultat. Det värsta är att jag har tråkigt pga att det går så segt. 12 bord och så byter du skin på PSthemes.com till ngt färgglatt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2006 12 bord och så byter du skin på PSthemes.com till ngt färgglatt. Var på vippen att göra det idag faktiskt. Satt och surfade på den siten och försökte komma på om man spelade bättre eller sämre om man hade ngn tjej som bakgrund. I övrigt har jag rotat i min PTO idag. På 8.8k händer sedan första november har jag inte fått kåk på ett enda set i J. 0/23 (alla har dock inte kommit till rivern). Jag har för övrigt fått JJxx 224 gånger. Jag har aldrig riktigt gillat handen, nu vet jag varför. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 6 December , 2006 Rapport Share Postad 6 December , 2006 På tal om JJxx... HERO , , , *** Flop(Board): *** : , , SHIP IT! ...gormade jag i chatten efter att nästan dubblat i 3-vägs pott. Det roligaste var att river var spader dam som möjliggjorde straight flush. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2006 På tal om shortstacks, se punkt tre i länkade inlägget. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 På tal om shortstacks, se punkt tre i länkade inlägget. Har du samma dröm...? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2006 Har du samma dröm...? Nära nog, men jag gillar dock cocoblackcat, han är så rolig när han precis dubblat eller har 35bb och försöker spela postflop. Det är som att se en treåring tulta runt, det ser nästan gulligt ut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Nära nog, men jag gillar dock cocoblackcat, han är så rolig när han precis dubblat eller har 35bb och försöker spela postflop. Det är som att se en treåring tulta runt, det ser nästan gulligt ut. Haha...dagens skratt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts