Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

Dag 1. The one and only dag (=

 

Sätter mig vid bordet och känner inte igen någon... Är en seat open och där sätter sig Kniven.

 

Lite kul o ha "chefen" vid bordet, skulle man skärpa sig lite (=

 

RainKhan satt vid bordet, tydligen han som bannades på stars för att han 30tablade SNG. Mycket trevlig. Sen satt även en snubbe som vann ett 2k PLT förut, 270k.

 

Shuffla upp o dela..

 

Satte ett nytt rekord, tog 52 min! innan min första spelade hand, förutom en hand på BB som ja folda direkt på flop efter bet. Det var en AKs som jag synade raise till 300.

 

Flop k43, han bet jag syn, turn 4, check cehck, river 9, bet fold..

 

Hade nog en väldigt tight image, inte van vid det hehe.

Nästföljande kvart spelade ajg ytterligare en AK och en AQ, båda raisades det med 3x bb o bet på flop efter träffat top par, blixt fold av FI båda gångerna...

 

Folk är så extremt tighta på såna här events, man måste verkligen gå över lik för att få lite marker första perioderna.

 

Efter 1,5 timma hittade jag JJ, UTG sa 300, och han innan mig sa 900...

 

Ganska kallt men valde ändå att ta en syn, kan komma J. UTG synade också, och floppen kom QJ9...

 

Check till mig och jag bettade 2200. Syn av UTG och den andra påstod senare att han passade AA... tvivlar jag på visserligen för alla ljuger om sin hand hela tiden, fattar itne varför.

 

Anyways, turn Q, och jag bettar 2800 efter hans check, och han blixtfoldar.

 

 

Efter det syna jag en raise på knapp med 78, flop 783, han cehck jag bet, turn 9, han check, jag bet han fold...

 

Varje gång säger dom att det är överpar they laid down... (=

 

 

100 200 nu, och jag raisar nog var tredje eller fjärde hand nu, ny växel men ändå aldrig en stor pot, folk foldar flop varje gång eller så foldar de pre.

 

En gång slog jag upp med 56h och killen som vann 2k eventet syna.

 

Flop Tc7c5d... jag checkar och han sa 1200, syn... Bettade inte för man inte orkar få omslag av flushdrag eller stegdrag, eventuellt par (=

 

Turn en till 7a, och han säger 2000. Syn igen och river kom en 4a. Båda blanka, så när han sa 3200 så blev det blixtsyn o han visa upp AJc. Såja (=

 

Stacken växte sakta men säkert upp till 38k, när UTG limpar, o RainKhan säger 900. Jag harTT nästknapp så jag synar, det gör även UTG.

 

Flop kommer AhQhTc. Han säger 2000. Händerna han kan ha här är i princip AK/AQ tycker jag, så det blir en syn för o hoppas på blank turn.

 

Turn kommer 8h, inte så jävla blankt, men han har ju inte J9 och probably inte flush heller. Jag har själv hjärter T så efter han hans check säger jag 4300... Han synar ganska snabbt och betar sen 10 025 på en klöver trea...

 

Blir ganska konfudnerad här. När folk bettar sådär och inte är helt hjärndöda så har dom VARJE GÅNG, men han kan vekrligen inte ha flush. Bordet är ju ganska lugnt och hjärter A är ju på brädet så han kan inte ha ett högt flushdrag iaf, om han inte har KJh, men det är en problemhand så jag tror inte han slår upp med den efter UTG limp.

 

Tänker för mkt o synar sedan för o se 56h för flush, grrr....

 

Blindsen utökades nu till 200 400, och jag kommer ihåg att jag var lite tiltad o slaskade bort ett par tusen. Någa top par som alltid fick omslag och jag var nere på 14 000 när det var matpaus...

 

Tillbaks från matpausen fick jag AQ fyra gånger, slog upp och fick två syn varje gång och låg flop varav blindsen bettade ut hårt varje gång o man fick lägga.

 

Blindsen var nog 200 400 + 50 ante.

 

Antade ner mig från 11k till 7k utan o ffå tillfälle o spela en hand, sen gick jag all in efter knapp sa 1200 och jag hade A2s... han synade med AT och vi var ute.

 

Har glömt bort ganska mycket efetrsom det var 2-3 dar sen men skrev det mesta jag kom ihåg...

 

F¨r vinna nästa år (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite humor, BJ dealers är ju alltid tvungna o surra med en...

 

Where are u from?

 

Sweden...

 

What?!

 

Sweden.

 

Haha what?

 

Sweden...

 

Where is that?

 

Scandinavia?

 

Is that close to Brazil?

 

No...

 

Ok, I always wanted to go to Brazil, Im from Purto Rico...

 

OOOOOk (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han dealde snabbt iaf (=

 

"Leder gör Rain Khan med nästan 600K och tvåa ligger Gus Hansen med 530K efter idag. Jag återkommer imorgon med startlista och annat."

 

Han som satt vid mitt bord, jag är inte förvånad!

 

Han har nog sitt livs rush kortmässigt, under de nästan nio timmarna som jag satt där missade han inte ett enda stegdrag/flushdrag med sina SC, och träffade set 7 av 8 händer---

 

Samtidigt träffa han alltid top par o utkickrade folk med ett snäpp med soina AK/AQ...

 

Fick alltid in degen, första perioden 20k pot när 600 var inne med AJd mot 89d på 336...

 

Håller hans rush i sig kan han omöjligt torska (=

 

 

Edit; från Linas pokerstarsblog (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet ju att Dario kommer vinna nu så mycket skit som vi snackat om han... CL efter dag 3 (=

 

Bosse är väödigt short, 170 eller nåt tror jag.

 

Dario har 2,4 som jämförelse (=

 

Men han spelar med falskleg, va?

 

Kan ju knappast vara äldre än 13-14...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min semester började just.

 

Everybody spread the word

Were gonna have a celebration

All across the world

In every nation

Its time for the good times

Forget about the bad times, oh yeah

One day to come together

To release the pressure

We need a holiday

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom sa på radion att det regnat i en vecka

Jag är törstig och cigaretterna är slut

Om du undrar hur jag har det

kom hit och ta min hand

så ska vi resa till ett kargt och öde land

 

Varma öl och kalla element

Maten som jag äter smakar bränt

Övervikt och närmast impotent

Varma öl och kalla element

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...det där 1k/2k m 500 ante spelet i Vegas just nu.

 

Tänk på det.

 

Brian Townsend (sbrugby/aba20) förlorade en pott på 1.8 miljoner dollar. När han bluffade.

 

Bluffade.

 

11 965 500. Det är pottens storlek i kronor.

 

Hur fan kommer man fram till rivern med en bluffhand när det ligger 12 miljoner i potten? Jag antar att han lär delge det senare på sin blogg.

 

Han avrundade tydligen dagen med att dra bort $500 000 på Full Tilt också.

 

Jag backade $200 idag. Jag kände mig lite sur pga att jag blivit utdragen i tre 300bb-potter innan jag läste om Townsend. Nu kommer jag sova gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norrmän spelar poker. Det är för gulligt.

 

BB har :Jd::2c::Js::2d: och är aptiltad

SB (vår norrman) har :9s::Td::4h::Kh: och har värdebettat nötterna som ett proffs på rivern tre gånger. $8 i en 160 pott, $10 i en 150-pott och $7 i en 130 pott. Jag skrattade ihjäl mig varje gång, gjorde en note och dumpade min hand i 130-potten (top tvåpar) där han fick syn av något skräp.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $85.10

UTG+1: $174

Hero: $301.78

CO: $197

Button: $302.31

SB: $269.21

BB: $316.92

 

Pre-flop: (7 players) Hero is MP1 with :Kd::9c::3d::8d:

2 folds, Hero folds, CO raises to $4, Button folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: :Jh::7s::Ad: ($12, 3 players)

SB bets $2, BB raises to $10, CO folds, SB calls.

 

Turn: :Qs: ($32, 2 players)

SB checks, BB bets $22, SB raises to $44, BB calls. <---BAHAHAHAHA. Mincheckraise på turnen!

 

River: :Qc: ($120, 2 players)

SB checks, BB bets $86, SB calls. <---och så betalar vi av på rivern.

 

Results:

Final pot: $292

 

 

Tur de har oljepengarna i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...