Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har aldrig hört att man ska spä ut den...Och jag är rättså övertygad om att den är starkare än vanlig. Brukade köpa två st efter lunchen när jag jobbade med telemarketing:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 - Att jag får syn på rivern är ett mirakel.

2 - Notera att jag har svårt med multitablingen på iPoker. Jag ville höja till 18, men det gick ju inte.

3 - Tja...det är väl allt jag kommer på. Förutom att jag är lite tjurig över att inga PLO-bord går där på morgonen och att jag tvingas spela NLT.

 

Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-01 07:51:54

Seat 1: Hero ($198.00 in chips) DEALER

Seat 3: SB ($193.63 in chips)

Seat 5: BB ($137.25 in chips)

Seat 6: UTG ($121.95 in chips)

Seat 8: UTG+1 ($175.02 in chips)

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero :4d::4c:

Dealt to SB :Td::Qc:

UTG: Fold

UTG+1: Fold

Hero: Raise $6.00

SB: Call $5.00

BB: Fold

*** FLOP *** Ace of HeartsQueen of HeartsAce of Diamonds

SB: Check

Hero: Check

*** TURN *** 4 of Hearts

SB: Bet $7.00

Hero: Raise $16.00

SB: Call $9.00

*** RIVER *** 5 of Hearts

SB: Bet $13.00

Hero: Raise $60.00

SB: Call $47.00

*** SUMMARY ***

Total pot $164.00 Rake $2.00

Hero: wins $164.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu jäklar slog jag på "Display warning for large bets" i expektklienten då jag just felklickade bort ett inköp. KTs på fullring, fold till mig på CO som höjer till 8, syn av SB. Flop J75r, jag fyller i 12 som cb och går all-in. Stort spel!

 

Han blixtsynade (och jag menar verkligen blixtsynade) med AJo. Turn Q, river var tyvärr blank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu jäklar slog jag på "Display warning for large bets" i expektklienten då jag just felklickade bort ett inköp. KTs på fullring, fold till mig på CO som höjer till 8, syn av SB. Flop J75r, jag fyller i 12 som cb och går all-in. Stort spel!

 

Han blixtsynade (och jag menar verkligen blixtsynade) med AJo. Turn Q, river var tyvärr blank.

 

Ett utköp där följt av lite trashtalk i chatten kan göra ens dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit lite frånvarande, ganska upptagen i Malmö (=

 

Var många sjuka historier i Monte Carlo, men den här är den sjukaste jag hörde.

 

Mats säger:

cheesecake e skön

Mats säger:

hörde du om den lr

Shahin säger:

nä?

Mats säger:

han gejma hu mot ummer, men hade ingen deg så han satsa sin bil lol

Mats säger:

vann till slut, då körde han 40k gryta lol

Mats säger:

bilen värderades till 20k så han va väl all in 2 sngs i rad

Mats säger:

andra va inte hu gryta heller

Shahin säger:

vann han?

Mats säger:

hehe itm ja dom gjorde nån deal tror jag

Shahin säger:

rolflol

Mats säger:

mm han mår inte bra

Shahin säger:

asså den e riktigt sjuk (=

Mats säger:

han gillar att gejma

 

 

Vem gillar inte att gejma... En av många normala händelser i Monaco (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.6k händer NL 1/2 igår, +750 eller något. Lite flyt så här i början på bonusen samt att jag hade en dålig spelare vid ett av borden med en VPIP på 0.59 vilket hjälper (han ställde på rivern i en pott på 30 med tvåpar när jag fick nästnötflushen och checkraisade honom, etc). 16k VPP klara på expekt, +$1500 på de första två dagarna. Jag är nästan säker på att jag kommer tappa fokus på slutet, så det är skönt med en liten rush nu i början så jag har en buffert - breakevenspel över 100k FPPs skulle ju ändå rendera i +5.6k med alla bonusar...

 

Jag blev för övrigt kontostejkad i helgen av en tjejkompis som är FL grinder och supernova på Stars (och dessutom vass på Othello - hon kom med i spanska landslaget tack vare att hon bor där numer) och fick spela alla starsfrirullar i lördags. Resultatet? Jag åkte i andra perioden på alla tre. AK<88, TT<AK och TT<Q5s. Man kan knappast säga att jag spelade bra.

 

Nu skall jag jobba, så räkna inte med fler inlägg idag. Holla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ASDADSDADSDSDADSDASDAD!!!""!"

 

 

Tolva i Stars mille garanti igår, torska med AA mot 49 för o ligga femma eller nåt tror jag. Trodde riggen här skulle ta mig hela vägen men icke /=

 

Lite kall hand faktiskt, satt o kikade i morse innan jobbet. Sjuk dygnsrytm.

Anade väl att det fanns en chans att du lirade på det kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...

 

Experience Life As a Poker Pro FREEROLL.

Turneringen är öppen endast för pokerforum.nu medlemmar. Läs mer info om registreringen från http://www.pokerforum.nu

 

There has to be at least 50 players registered in this tournament for the trip and accommodation to Las Vegas to be included. If there is less than 50 players registered, then the prizes will only contain the percentages for Shahin and Oscar.

 

Följ med Shahin Hajbarati och Oscar Schweinebarth till WSOP Main Event 2007. Spela ihop 500 VIP poäng på Martinspoker mellan Mars 1 och Mars 28, och du är automatiskt inkvalad till denna freeroll.

1:a pris, 5% av Shahin och Oscar i VM 2007, resa + hotell till Las Vegas Juli 4-18 för 2 personer och €500 2:a pris, 3% av Shahin och Oscar i VM 2007, resa + hotell till Las Vegas Juli 4-18 för 2 personer och €500 3:e pris, 2% av Shahin och Oscar i VM 2007, resa + hotell till Las Vegas Juli 4-18 för 2 personer och €500 4-9:e pris, 1% av Shahin och Oscar i VM 2007.

 

När blev det fetstilta tillagt? Känns ju ganska ovärt att man grindat på martins enbart för att kunna vinna resa, och sen bara plockar de bort den nu är det är dags för själva turren. Kul jul liksom.

 

EDIT: Visst OT, men vettefan vart jag skulle posta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...

 

Experience Life As a Poker Pro FREEROLL.

Turneringen är öppen endast för pokerforum.nu medlemmar. Läs mer info om registreringen från http://www.pokerforum.nu

 

There has to be at least 50 players registered in this tournament for the trip and accommodation to Las Vegas to be included. If there is less than 50 players registered, then the prizes will only contain the percentages for Shahin and Oscar.

 

Följ med Shahin Hajbarati och Oscar Schweinebarth till WSOP Main Event 2007. Spela ihop 500 VIP poäng på Martinspoker mellan Mars 1 och Mars 28, och du är automatiskt inkvalad till denna freeroll.

1:a pris, 5% av Shahin och Oscar i VM 2007, resa + hotell till Las Vegas Juli 4-18 för 2 personer och €500 2:a pris, 3% av Shahin och Oscar i VM 2007, resa + hotell till Las Vegas Juli 4-18 för 2 personer och €500 3:e pris, 2% av Shahin och Oscar i VM 2007, resa + hotell till Las Vegas Juli 4-18 för 2 personer och €500 4-9:e pris, 1% av Shahin och Oscar i VM 2007.

 

När blev det fetstilta tillagt? Känns ju ganska ovärt att man grindat på martins enbart för att kunna vinna resa, och sen bara plockar de bort den nu är det är dags för själva turren. Kul jul liksom.

 

EDIT: Visst OT, men vettefan vart jag skulle posta.

 

hehe jag har 0 koll, låter tråkigt, maila supporten är väl stanbdarssvaret (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick och lade mig 20:00 igår kväll, vaknade 21:45 och hasade mig över till min säng (somnade på en madrass i barnens rum när jag lade dem) varvid jag sedan sov gott till 05:25 då jag vaknade utsövd. Kalasbra.

 

Idag är mitt mål att plussa på NL200. Jag vinner när jag kör 6 bord 6-max, men allt över det är totalfiasko. Dock så behöver jag köra lite fler bord för att hinna med den där sabla expektbonusen över påskhelgen.

 

Så här ser summeringen ut för mitt NL-spel på Expekt:

 

Session ett, 1500 händer, +$750, 6 bord samtidigt, VPIP på 22.

Session två, 1600 händer, -700, 9 bord i miniview (HORROR!), VPIP på 15. Varje överpar mötte dock ett set som jag inte kom undan pga dels kasst spel, dels lite otur. En bättre spelare hade dock klarat sig undan billigare eller plussat trots lite oflyt.

 

Sedan fick jag grinda lite PLO för att vinna 250 innan jag klev på texasspåret igen.

 

Session tre, 500 händer, -220, 8 bord i full storlek, VPIP på 24 (jag fick rätt bra kort. Tyvärr så läckte jag som ett såll ett par gånger då jag har svårt att lära mig att jag inte har någon FE alls när folk träffat ett par på floppen). Typiskt så låg jag 500 back innan jag började stänga borden för att avsluta sessionen, då plussade jag raskt 300 när antalet bord gick ned. Hrmpf. Någon slags balansgång får jag hitta här.

 

Roligaste hand: En 45s som träffade rr-flush och där min push på rivern blev synad.

Tristaste hand: Alla händer där folk tror man cb:ar floppen med luft och synar med mittenpar och träffar trips på rivern är tråkiga.

 

Plågsamt resultat hittills på expekt: +800 trots rätt mycket spel. Men ok, allt plus är bra.

 

For the record, jag hårdjobbar med mitt NLT-spel just nu för att bli lite bättre, så varje session avslutas med en pinsam genomlysning av mina största förlustpotter från sessionen. Alltsom oftast är det marginella händer som gått åt pipan, så det borde gå att rätta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens utdragning är ett faktum. 6-manna jackpotsng på Expekt, jag får AA på första handen och hamnar in mot AKo och K4o. Redan på turnen ligger flushen ute för AKo.

 

Trots detta så går SNG-spelet helt ok, så jag hänger nog kvar där ett tag. NLT-grinden får vänta, det slutade med fiaskosessioner. Jag är inte bra på att 9-tabla NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badtorsker: Jag blir konstant utköpt i HU SNGs i PLO så fråga inte mig. Fast de senaste fyra jag spelat har jag också spelat uselt (två mot Shahin och två mot några random snubbar i den där lagturneringen som går på B2B). Ola är rätt bra på HU sngs, titta till hans dagbok där han skriver lite om att smallballa, etc.

 

Shahin är naturligtvis tokvass, men han har sådana sjuka reads när han lirar HU att hans råd blir lite...svårföljda. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter just nu och pratar engelska med fransk brytning för mig själv för att hålla mig på gott humör bland alla utdragningar. Tjejen är vansinnig. Och barnen.

 

"Ahh oui, I will raise his blind again!"

"This time he has a...flushdraw I think? Merde! Le flush hits! Ce n'est pas possible!"

"Le klonk!"

"C'est le bubble"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...