eardy Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Har ingen read på fi, både han och jag har fullt inköp(25$) ----- HOLE CARDS ----- dealt to Hero [Qs As] brengun83: folds Crawfy002: calls $0.25 Br15k4y: raises to $0.75 TheKhan: calls $0.75 pokerfigh: folds ThomasFA: folds _lain_: folds Hero: calls $0.75 laing84: folds Jungara: folds Crawfy002: calls $0.50 ----- FLOP ----- [8h Qh 2c] Crawfy002: checks Br15k4y: checks TheKhan: checks Hero: bets $2.60 Crawfy002: folds Br15k4y: folds TheKhan: calls $2.60 ----- TURN ----- [8h Qh 2c][9c] TheKhan: bets $4 Hero: calls $4 ----- RIVER ----- [8h Qh 2c 9c][Jc] TheKhan: checks Hero: checks ----- SHOW DOWN ----- bettar han ut på turn med draw? callar han raise på turn med sämre än TPTK? Min erfarenhet på den här nivån säger mig att inget av dessa påståenden stämmer för en standard fi. Hade han checkat på turn hade jag bettat ganska rejält. Nåt annat än check på river känns rätt korkat. Vad tycker ni? (förutom att jag borde vara mer uppmärksam på motspelarna) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Tycker du spelar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Känns rätt standard, men du skulle nog kunna raisa turn för värde. Hans 4$ bet där intalar ju allt annat än styrka. Brädan är ju trots allt dragvänlig så det kan nog dessutom vara bra att inte släppa frikort. Givet rivern så checkar vi bakom i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
der_ko Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Höj mer preflop bara så ser det bra ut, minst 4xBB p micro så man slipper det värsta skräpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eardy Postad 12 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Höj mer preflop bara så ser det bra ut, minst 4xBB p micro så man slipper det värsta skräpet. Nu är det ju iofs inte jag som höjer, och reraise känns lite vågat med min hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
der_ko Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Höj mer preflop bara så ser det bra ut, minst 4xBB p micro så man slipper det värsta skräpet. Nu är det ju iofs inte jag som höjer, och reraise känns lite vågat med min hand. Ahh sry missade det då har jag inget att klaga på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 det luktar färgdrag... han hade säkert callat en raise på turn men farligt i ditt läge att raisa där... på den nivån vet man aldrig var man har fi... tycker du spelade helt ok... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Innan du postar nästa gång, läs och lär. De riktigt fatala misstagen din post har är att den inte inkluderar vare sig stackdjup eller position, något som otroligt ofta kommer att göra att det knappt går att disskutera handen alls. I övrigt wp. Sitter du på CO/knappen, och det inte är världens jättetightaste snubbe som raisar tycker jag dock att du ska slå om preflop, för att isolera. De som säger att du bör slå om på turn har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 De som säger att du bör slå om på turn har fel. På någon vettig nivå, ja givetvis. Men här betar fi mindre än halvpott på en dragvänlig bräda. Eftersom att vi inte kan anta att fi är duktig (vilket han förmodligen absolut inte är iom det där turnbettet) så känns det inte helt fel att försöka få in mer pengar i potten. Det kommer hända att vi blir synade av sämre händer (även om det inte kommer att hända väldigt ofta), och risken att vi är slagna känns minimal. Samt så ger vi inga frikort. Om tanken är att fi ska bluffa vidare på river så okej. Det kommer han dock inte göra speciellt ofta iom bettingmönstret. Vi spelar NL25, och då har folk väldigt, väldigt ofta vad de representerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Om tanken är att fi ska bluffa vidare på river så okej. Det kommer han dock inte göra speciellt ofta iom bettingmönstret. Vi spelar NL25, och då har folk väldigt, väldigt ofta vad de representerar. Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med dig om att han representerar en svag hand. Tycker check-syn/donk-bet ofta snarare betyder stål. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Om tanken är att fi ska bluffa vidare på river så okej. Det kommer han dock inte göra speciellt ofta iom bettingmönstret. Vi spelar NL25, och då har folk väldigt, väldigt ofta vad de representerar. Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med dig om att han representerar en svag hand. Tycker check-syn/donk-bet ofta snarare betyder stål. Men herregud... Jag lär mig då aldrig att läsa vad som händer riktigt Trodde PFR betade flopp och Hero synade, för att PFR skulle minibeta turn. Nu tog jag ju helt fel på spelare, och som det verkligen var så blir det ju helt knasigt att raisa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts