Gå till innehåll

SAJT: EverestPoker.com


MGRacing

Recommended Posts

  • Svars 532
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En hoper mycket underliga inlägg.

(sent på kvällen, kanske efter 19.00)

Everest är den "Trevligaste" klienten som jag någonsin provat.

Desutom roligt att spelarna runt bordet är så pass spridda över världen. (!)

Så är det väl på de flesta siter/nätverken? Lycka till att hitta ett bord på Prima där det enbart finns scandinaver eller enbart amerikaner. Nu vet jag inte vilket nätverk Everest tillhör men tvekar till att de skulle vara så mkt mer spritt där än på andra siter..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

Är det någon mer än jag som inte kan logga in på everest?

 

Jag klickar på everest ikonen som ska starta programmet och efter en stund får jag följande meddelande "Internet Exporer cookies krävs för att spela online. Klicka OK för att tillåta cookies". Och så trycker man OK så då får man samma meddelande igen efter ett tag.

 

Sist jag spelade hos dem var i förgår och då fungerade allt utmärkt.

 

Någon som vet något?

 

/Kenomann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Är det någon mer än jag som inte kan logga in på everest?

 

Jag klickar på everest ikonen som ska starta programmet och efter en stund får jag följande meddelande "Internet Exporer cookies krävs för att spela online. Klicka OK för att tillåta cookies". Och så trycker man OK så då får man samma meddelande igen efter ett tag.

 

Sist jag spelade hos dem var i förgår och då fungerade allt utmärkt.

 

Någon som vet något?

 

/Kenomann

 

Kanske har blivit nått knas med ditt IE, testa att aktivera cookies manuellt och se om det funkar som det ska då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur aktiverar man cookies manuellt? :oops:

 

Kan nämna att jag fått ett meddelande från min brandvägg att programmet blivit ändrat sedan jag senast var inloggad så det kan vara så att exe-filen i min dator inte blivit korrekt uppgradera så att den inte fungerar som den ska.

 

Har även mailat everest support i fredags men inte fått svar än.

 

Kanske bör jag avinstallera programmet och installera på nytt.

 

/Kenomann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej

 

Är det någon mer än jag som inte kan logga in på everest?

 

Jag klickar på everest ikonen som ska starta programmet och efter en stund får jag följande meddelande "Internet Exporer cookies krävs för att spela online. Klicka OK för att tillåta cookies". Och så trycker man OK så då får man samma meddelande igen efter ett tag.

 

Sist jag spelade hos dem var i förgår och då fungerade allt utmärkt.

 

Någon som vet något?

 

/Kenomann

 

Har haft liknande problem. Det går att lösa genom att klicka avbryt och försöka starta upp igen. Funkade för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå alla.

 

eftersom jag spelar lite på everest.. eller.. ganska mycket t.o.m undrar jag om nån skulle kunna klargöra följande:

 

vad var det Macke skrev om? om man skriver nåt sånt så är det väl på sin plats med en länk eller hänvisning av något slag?

 

Jag kunde inte alls se everest på bonuswhores banlista. Vad menas med att dom använder bottar? sitter det bottar och lirar vid borden eller är det bara op-botar som kollar forumen? ifall det är bottar som spelar, hur känner man io så fall igen dom eller vad har bonushororna för bevis?

 

ni som vet kan väl svara, jag blir lite nervös när jag läser anklagelser av det slaget men ingen som helst uppbackning i form av bevis

 

mvh

VT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest erbjuder inget som helst system för att spara hand history till filer, eller ja, manuellt, varje hand för sig. Det finns inget system för att göra anteckningar på dina motspelare. Det går inte att kopiera text från resultat/chat fönstret.

 

Det enda plus med everest är att motståndet är något av det sämsta jag mött.

 

Fred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har spelat lite på everest och tycker det är bra. Har aldrig märkt något konstigt med sidan. Och några botts har jag inte träffat. Så jag kan rekommendera everest poker. Och också varit i kontakt med deras support som svara inom 24timmar när jag mejlat dom. Och vad gäller bonus systemet är det kanske inte det bästa men det går att få ut bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan... Jag blir oxå orolig när man läser att sajten man spelar dagligen på, inte ska vara säker. Jag har spelat på everest i ett par månader, är en hobbylirare, men så många tomtar det finns, kanske inkl. mig :roll:

Satte in 55$, gick omgående upp till 110, sen fick tomtarna tag på mig.

Försök lira topp tio händer när alla andra 9 stycken lirar alla sorters färgdrag och går med på höjningar med 5-2off. Halka ner till 22.

Räddningen blev deras SnG turneringar, slår man ut dem en gång kan de inte komma in igen.. Så nu är jag uppe i 130.

Den senaste veckan har everest även kommit med 6-bord vilket gör det lättare att lira cash mot folk....

 

Vill gärna få mer info om sajten ifall man ska ta pengarna och återgå till VC istället, eller nån annan seriös sajt...

 

MVH MazDanny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så inte ni får samma problem

 

 

 

 

Problemet:

Action knapparna slutar fungera efter floppen

När jag gått med i en pott händer ibland att knapparna (Raise, call, fold) slutar att fungera..jag kan alltså inte syna raisa lr vad jag nu vill göra :(

 

När jag t.ex. sitter på pocket kungar (se HH nedan). Enligt HH lägger jag mig bara efter floppen, men det så att tiden gick ut för mig.

 

Jag har bra dator och uppkoppling.

Jag har provat att spela på min användare på olika datorer och fått samma problem.

 

 

Jag har hört runt lite och ingen annan känner igen detta problem. Jag börjar tro att jag spelat av nån i styrelsen på Everestpoker pengar och nu djävlas han med mig ;)

 

Nu har jag bråkat lite med Everest angående detta och vips blev mitt konto spärrat när jag försökte föra bort mina surt förvärvade slantar till mitt netellerkonto.

 

Nu måste jag ta kopior på räkningar, körkort, m.m. och skicka till nån adress i England. Fax dög inte. Riktigt drygt blev det.

 

Mitt konto är bara spärrat för uttag...jag kan fortfarande spela där?? Det känns som ett plumpt försök att få mig att tycka det är drygt att ta ut pengarna och spela upp dem istället.

 

Mvh

 

Johan Alm

(HinHole)

---------------------------------------------------------------------------

 

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 47735934

Bords ID: -2619258

Spelsätt: Real

Bord - namn: Riga-8

Speltyp: Hold'em

Blindar: $0.05/$0.10

Insatser: $0.10/$0.10

Valuta: USD

Startdatum: 2005-07-22 GMT

Starttid: 23:09:35 GMT

 

 

 

Bordsplacering:

 

peertje sitter på stol 1 med $10.45.

tomi111 sitter på stol 2 med $16.28.

Thorin sitter på stol 3 med $9.94.

F.B.I. sitter på stol 4 med $4.40.

ananas69 sitter på stol 5 med $16.91.

Meister sitter på stol 6 med $22.14.

urmamma sitter på stol 7 med $10.32.

HinHole sitter på stol 8 med $1.94.

pat.blanche sitter på stol 9 med $16.57.

Smurfi sitter på stol 10 med $4.86.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

ananas69 lägger den lilla blinden på $0.05.

Meister lägger den stora blinden på $0.10.

 

Ge hålkorten:

 

peertje: -- --

tomi111: -- --

Thorin: -- --

F.B.I.: -- --

ananas69: -- --

Meister: -- --

urmamma: -- --

HinHole: Ks Kc

pat.blanche: -- --

Smurfi: -- --

 

Före floppen:

urmamma lägger sig.

HinHole höjer $0.20.

pat.blanche synar $0.20.

Smurfi synar $0.20.

peertje lägger sig.

tomi111 lägger sig.

Thorin synar $0.20.

F.B.I. lägger sig.

ananas69 lägger sig.

Meister synar $0.10.

 

 

Floppen (5s 10c Js):

Meister höjer $0.10.

HinHole lägger sig.

pat.blanche synar $0.10.

Smurfi synar $0.10.

Thorin lägger sig.

 

 

Turnkortet (5s 10c Js 2s):

Meister höjer $0.10.

pat.blanche synar $0.10.

Smurfi synar $0.10.

 

 

Riverkortet (5s 10c Js 2s 2c):

Meister höjer $1.65.

pat.blanche lägger sig.

Smurfi lägger sig.

 

 

Kortvisning:

Meister döljer korten.

 

 

Pott - sammandrag:

$1.65 går tillbaka till Meister (ingen syn).

Hela potten: $1.65

Meister vinner $1.60.

Husprovision: $0.05

 

Nu är det ju lite tur att det inte rörde sig om så mycke pengar, men lite drygt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar från deras sajt: " $100 GRATIS! Registrera dig idag och tjäna upp till 100 dollar genom att spela poker online!

Ingen insättning nödvändig - Inget kreditkort behövs"

 

Hur får man dessa $100 att lira med? Notera att jag inte vill ta ut dem, för då är det nog rätt logiskt att man måste spela att visst antal händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar från deras sajt: " $100 GRATIS! Registrera dig idag och tjäna upp till 100 dollar genom att spela poker online!

Ingen insättning nödvändig - Inget kreditkort behövs"

 

Hur får man dessa $100 att lira med? Notera att jag inte vill ta ut dem, för då är det nog rätt logiskt att man måste spela att visst antal händer.

 

Du får tillbaka $1 / $100 satsade på ditt konto....

Du får mao aldrig $100 i ett bräde och lira för..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hola Hinhole.

 

jag har haft exakt samma problem som du. knapparna "fastnar" och tidsräknaren fastnar också och man foldar p.g.a. att tiden har gått ut (även fast det inte syns på skärmen).

 

Nu var det dock ett tag sen jag hade det problemet men det kanske har hänt 6-7 gånger sammanlagt.

 

Så nog har dom en bugg i systemet alltid.

 

eftersom du har bråkat med dom kanske det inte är värt för mig att skicka en buggrapport också (inte för att jag har nåt att casha ut direkt)

 

mvh

VT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med inloggning efter att har begärt cashout på 2000 dollar.

Mailade supporten. 3 dagar har gått och dom har inte löst problemet.

Lite orolig. Vad sysslar dom med?

 

Är det en specialitet dom har som dom erbjuder sina kunder? Att låsa kontona och inte ge några pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar Refer-a-friend bonusen de har? Sätts pengarna in på kontot direkt vid registreringen, eller funkar den som sign up bonusen, att man måste spela massor för att få den, och därför också måste sätta in pengar på kontot att spela för?

 

Och den som tipsar, får han sina 50 direkt? Vilka villkor gäller?

 

Tycker deras information om bonusarna var en enda röra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...