Gå till innehåll

Grind i Thailand feb o framåt?


Bubba123

Recommended Posts

Kommer resa runt hela våren, bla thailand planerat. Vet inte riktigt mina exakta planer men vore ju grymt kul o va ett gäng som grindar/festar tillsammans i thailand. Dessutom vore det en boost för pokerskillsen att få hänga med folk som inte spyr direkt man nämnet ordet poker :lol:

Själv grindar jag 1-2NL samt 2-4NL, o 5-10NL på fyllan :roll:

 

några som har liknande planer? blev en kontaktannons det här, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena,

Jag har länge gått å tänkt på samma sak, å försökt få med mig några kompisar, många är sugna, men lite osäkra. Jag är 95% säker att jag åker, men det blir först i februari-mars någon gång.

Hade själv tänkt lägga ut en liknande tråd men lite senare. Vore grymt kul att som du säger åka ner å grinda å festa, + att man får någon att snacka poker med hela dagarna!

Jag lirar 1/2 2/4, mkt heads up.

Det jag funderar på är hur man ska bo å var, ska man hyra en lägenhet för flera stycken som har internet? eller nåt vanligt hotell å spela på något internet cafe?

Å var ska man bo, jag vill väldigt gärna bo nära en strand, inte i inlandet som jag har fått för mej att bangkok ligger i...

 

Synpunkter?

 

MVH Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är även i samma tankar.. men vill bli regular på minst 0.5/1 NL först. hade även tänkt köra komvux distans studier parallelt med grindet. jag är övertygad om att det finns ett stort intresse för detta, med tex heltoks pokerkollo som grund för mitt åsikt.

 

efter jul är jag förhoppningsvis, talangmässigt och mentalt redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag va i thailand och grindade 2 månader förra hösten. Bodde i lamai på ko samui. bodde vid vattnet i en bungalo typ 4 stjärnit för 600 dollar i månaden. det va riktigt najs. men nu när jänkarna inte får spela kommer pokertiderna att suga där nere. ni får nog börja mitt i natten och sluta på morgonen.

Nu är jag på hawaii och lirar .hawaii är mycket bättre än thailand dock sjukt dyrt att bo här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag va i thailand och grindade 2 månader förra hösten. Bodde i lamai på ko samui. bodde vid vattnet i en bungalo typ 4 stjärnit för 600 dollar i månaden. det va riktigt najs. men nu när jänkarna inte får spela kommer pokertiderna att suga där nere. ni får nog börja mitt i natten och sluta på morgonen.

Nu är jag på hawaii och lirar .hawaii är mycket bättre än thailand dock sjukt dyrt att bo här.

 

Är det inte lika jobbigt med tidzonen där? Borde det väl vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag va i thailand och grindade 2 månader förra hösten. Bodde i lamai på ko samui. bodde vid vattnet i en bungalo typ 4 stjärnit för 600 dollar i månaden. det va riktigt najs. men nu när jänkarna inte får spela kommer pokertiderna att suga där nere. ni får nog börja mitt i natten och sluta på morgonen.

Nu är jag på hawaii och lirar .hawaii är mycket bättre än thailand dock sjukt dyrt att bo här.

Vad hette stället du bodde på, ska själv dra i december förmodligen och grinda gärnet. Var uppkopplingen stabil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men heltok varför är ni i bankok? jag va där tre dar och tyckrte det va tre dar för mycket. sjukt smutsig stad. Är det inte mera najs att spela lite och sedan lägga sig på en luftmadrass i vattnet. varför inte koh pangang eller ko samui.

 

äh, bangkok äger. ni som är för klena. vi har fin pool med 5pluppar på wlanet vi kan ligga vid.

 

jag minns också när jag var ung och klen. tog väl 10-20besök i bangkok innan man började vänja sig, men nu när jag börjar närma mig 40besök i staden älskar jag den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sea veiw paradise i lami beach. Uppkopplingen va sådär. men han skulle uppgradera den. annars kunde man göra som min granne och fixa eget internet för typ 3 000 kr. men fråga om ägaren har uppgraderat internet.

husen han hade i bergen va uppkopplingen bra på vid stranden va den sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sea veiw paradise i lami beach. Uppkopplingen va sådär. men han skulle uppgradera den. annars kunde man göra som min granne och fixa eget internet för typ 3 000 kr. men fråga om ägaren har uppgraderat internet.

husen han hade i bergen va uppkopplingen bra på vid stranden va den sämre.

Ok du har pm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag bara undrar en sak, varför måste man träffa folk på ett forum för att sen åka till Thailand för att grinda? Ut och leta dig ett fruntimmer istället för att åka till thailand och beklaga aknen för att sen köpa en billig hora! (Och grinda med andra liksinnade)

 

Nu tror jag inte du vill ha något svar för du verkar ganska hjärndöd men de flesta som åker till Thailand köper inte horer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag bara undrar en sak, varför måste man träffa folk på ett forum för att sen åka till Thailand för att grinda? Ut och leta dig ett fruntimmer istället för att åka till thailand och beklaga aknen för att sen köpa en billig hora! (Och grinda med andra liksinnade)

 

ja, bättre att vara bitter i sverige och trolla på internetforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag bara undrar en sak, varför måste man träffa folk på ett forum för att sen åka till Thailand för att grinda? Ut och leta dig ett fruntimmer istället för att åka till thailand och beklaga aknen för att sen köpa en billig hora! (Och grinda med andra liksinnade)

 

Hur mår du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i Thailand massa gånger och älskar landet, men tänkte prova att dra ner och grinda för första gången i feb-april. Vore grymt kul att träffa andra pokerlirare där. Kommer bo i Phuket(Patong) mestadels, ev även lite Ko Samui.

 

RESEBYRÅTIPS är Southeastasia Travel på Hornsgatan i sthlm(http://www.seatravel.se), en byrå ägd av svensk-thailändare, grymt hjälpsamma och letar altlid fram bra biljetter även när andra säger det är fullt. Be att få prata med "Mäm" hon e bäst!

 

Jag grindar på 2/4 NL, PM om ni har planer på att dra och vill ses där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...