Kvacke Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Det sägs att en vinnande spelare tjänar 1BB/h eller något sånt sånt? Är detta inräknat rake? Har spelat 3/6 fullring 4 bord rätt mycket på slutet. Rake per timmer ligger någonstans runt 40 dollar då. Vad kan en bra FL spelare förvänata sig att ligga i förhållande till raken på en nivå som 3/6. För mig tycks det vara svårt att vinna nog för att hålla "jämna" steg med raken. Och hur mycket mer kan man förvänata sig att sin timförtjänst på det bordet går upp om man spelar ett bord i stället för fyra? Citera
heltok Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 jag har sett folk som rejkar 6BB/100händer och plussar 2BB/100händer, men oftast hamnar rejken runt 3BB/100händer. sällan man ser spelare som plussar mer än rejken innan 10/20+. Citera
elvisero Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 sällan man ser spelare som plussar mer än rejken innan 10/20+. ... och det är därför det är så grymt värt att spela på wpx. Om man som jag inte riktigt har bevisat sej vinnande på tex 3/6 tidigare, får man en ärlig chans att lära sej, genom att raken tas bort ur ekvationen. blev väldigt stor skillnad för mej, var plötsligt inte särskilt svårt att plussa när raken gavs tillbaka. Vet inte om man borde anse att man är vinnande spelare om plusset kommer från raken ? rent logiskt så får jag ju mer och mer pengar, men just nu har jag -0.02bb/100 i pt över ett iochförsig litet urval. Dock har jag plussat ganska stadigt, just tack vare raken, som ju är hutlös. Citera
Kvacke Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Tack för svaret! Menar du att en "normalrakare" rejkar ungefär 3BB/100 händer på ett fullring 3/6 ungefär? Och att en bra spelare plussar ungefär 2BB/100 händer på samma bord. Att han/hon i så fall ligger ungefär -1BB/100 händer eller "pluss "2/3" av raken? Citera
MacDaddy Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Det du betalar i rake är ofta mer än det du sen tjänar. Det gäller framförallt på låg limit som 1/2 Citera
heltok Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 menar att man efter rake trots allt plussar 2-3BB/100händer, rakefritt hade samma sak varit 5-6BB/100händer. sedan kan man fundera på hur mycket snabbare fisken gular och hur många +-0 semihajjar som bara betalar huset pengar med andra fiskars pengar... Citera
nexiar Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Spana in den här artikeln, speciellt andra bilden. Det ger en bra bild av hur mycket rake man betalar på låga FL nivåer, samt hur mycket man skulle vinna om man spelade helt utan rake. Citera
Kvacke Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Tackar för svaren och artikeln! Som riktigt bra ska man alltså kunna plussa skapligt på 3/6 trots mycket i rake. Jag multitablar just nu fyra bord full ring. Man lär ju spela en bit sämre på fyra bord jämfört med ett. Nån som har nån uppfattningl på vad ett bra vinstsnitt per bord är när man multitablar så? Citera
bzkt Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Du kan även ta en titt på min rakejämförelse mellan siter på FL SH http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31745 Citera
heltok Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Tackar för svaren och artikeln! Som riktigt bra ska man alltså kunna plussa skapligt på 3/6 trots mycket i rake. Jag multitablar just nu fyra bord full ring. Man lär ju spela en bit sämre på fyra bord jämfört med ett. Nån som har nån uppfattningl på vad ett bra vinstsnitt per bord är när man multitablar så? jag har hållit ~2BB/100händer på 0.5/1-10/20 med 6-10bord. klarar man att hålla högre så spelar man för lågt alternativt övertolkar litet sampel. Citera
Kvacke Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Tack heltok! okej i så fall verkar du kunna de här fixedliret! Lirar själv en del på Wpx men har svårt att kunna klara ens halva raken där. Försöker leta luckor i mitt spel för prestera bättre resultat. Var tror du det är lätt att dom där 2bb (och ytterligare lite) äts upp för en "semihaj"? Skulle man kunna gå in o titta lite när du (eller tips på nån annan "expert") spelar eller är de helt helt dumt att fråga så? Tack för rakejämförelsen bzkt. Citera
Recommended Posts