Gå till innehåll

Ditt speltips till oss


Recommended Posts

Tänkte det kunde vara en bra tråd där vi kan droppa diverse spel.

Skriv helst en något utförlig analys om varför spelet ska läggas.

 

Spel: Över 5 mål (bl.a SvenskaSpel)

Match: SAIK-MIF Elitserien

Odds: 1.80

 

SAIKs senaste fyra matcher har haft en snitt på 6.75 mål/match.

MIFs senaste fyra ett snitt på strax under 5, 4.75 mål/match.

Två lag med ganska dåliga försvar bäddar för en målrik match.

Båda lagen har haft målvaktsproblem och det finns chans för att "andremålvakterna" får chansen ikväll.

SAIK får tillbaka viktiga spelaren Wernblom ikväll. MIFs backstjärna Lupaschuk petad inför kvällens match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hadelöv gjorde en klart godkänd match borta mot MODO trots att han släppte fem puckar bakom sig, varav ett väldigt billig då han stod och sov vid en tekning. Onekligen vore det riktigt intressant att få se Dave Stathos mellan stolparna igen då grek-kanadicken med den något udda spelstilen gjorde succé mot Färjestad hemma.

 

Saxat från svenskafans. Den som skrev referatet från matchen verkar inte helnöjd med Hadelöv.

Dessutom skulle jag säga att 9 mål i baken på två matcher ger ett stukat självförtroende=problem för Hadelöv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: Tyskland

Match: Slovakien-Tyskland

Odds: 2.00 (Finns hos bl.a. Bet365)

 

Emkvalgrupp D. Tyskland och Tjeckien är lagen som förväntas gå vidare från gruppen. Tyskland har öppnat med 2/2 vinster medans Slovakien har 2/3, där förlusten kom mot Tjeckien hemma, 0-3. Vinsterna har varit mot lag som Wales och Cypern, alltså bra resultat mot dåliga lag och sämre mot dom lite starkare.

Jag tror Tyskland kommer vinna denna matchen och 2x är ett bra odds!

 

Vill också tillägga att ditt spel, salzmannen, finns till bättre odds, 1.9x, hos Betsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill också tillägga att ditt spel, salzmannen, finns till bättre odds, 1.9x, hos Betsson

 

Bl.a därför jag startade tråden för att vi kan hjälpas åt hitta bra odds.

 

Slank ner ett mail i lådan nyss om spel på H43 borta mot GUIF i handbollens elitserie.

Rekar inte det eftersom det inte är mitt tips, tipset handlade om att GUIFs spelmotor är skadad(tummen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wales - Cypern

Pick: X2 [2.41 @ Nordicbet]

 

Wales fick storstryk hemma mot Slovakien i helgen (1-5), medan Cypern lyckades tvåla till de tursamma irländarna (5-2), samma Irland som Sverige blev utspelade av i våras..

 

Luleå - Djurgården

Pick: 1 [1.9 @ Betsafe]

 

Förkylning i DIF truppen, Luleå bör ha en fin chans på hemmais.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: 1a

Match: Västerås IK -Bofors Allsvenskan hockey

Odds: 2.00 betsson bl.a

 

Västerås har haft tuffast möjliga start med Leksand, Björklöven, Rögle och Södertälje på schemat. Endast en poäng men nu kommer lagets första seger för säsongen. Viktiga backen A. Lindh tillbaka i truppen betyder otroligt mycket. Sista matchen mot SSK avgjordes efter att SSK slagit in pucken med handen vid 3-3 målet när 5 minuter återstod. Spelet är på väg och har stundvis varit riktigt bra enligt ass coach Tornberg

Bofors har inte stött på något riktigt bra motstånd än och sista matchen 2-1 mot Huddinge är riktigt uselt.

 

Andra intressanta spel är på MoDo och Mora, två lag som börjat bra mycket bättre än sina motståndare för kvällen och har bra odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hadelöv gjorde en klart godkänd match borta mot MODO trots att han släppte fem puckar bakom sig, varav ett väldigt billig då han stod och sov vid en tekning. Onekligen vore det riktigt intressant att få se Dave Stathos mellan stolparna igen då grek-kanadicken med den något udda spelstilen gjorde succé mot Färjestad hemma.

 

Saxat från svenskafans. Den som skrev referatet från matchen verkar inte helnöjd med Hadelöv.

Dessutom skulle jag säga att 9 mål i baken på två matcher ger ett stukat självförtroende=problem för Hadelöv

 

Nu höll han ju visserligen nollan :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Hadelöv gjorde en klart godkänd match borta mot MODO trots att han släppte fem puckar bakom sig, varav ett väldigt billig då han stod och sov vid en tekning. Onekligen vore det riktigt intressant att få se Dave Stathos mellan stolparna igen då grek-kanadicken med den något udda spelstilen gjorde succé mot Färjestad hemma.

 

 

Saxat från svenskafans. Den som skrev referatet från matchen verkar inte helnöjd med Hadelöv.

Dessutom skulle jag säga att 9 mål i baken på två matcher ger ett stukat självförtroende=problem för Hadelöv

 

 

Nu höll han ju visserligen nollan Smile

 

Japps, där fick man för det. Rätt nära att få in spelet, dock verkar MIF för kassa för att ens få in en puck. Hade hoppats på 4-2 nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B Munchen - H Berlin

Pick: 2 [9.25 @ Expekt]

 

Berlin leder serien (visserligen på samma poäng som seriefyran Bayern.) Berlin är obesegrade efter 6 omgångar (2-4-0.) Överodds här, en del av er har säkert expekt också så ni kan lira, dock inte jag. Så jag nöjer mig med att boka Bayern till 1.5 på parbet. Dvs spela X2 till 3.00.

 

http://www.soccerway.com/national/germany/first

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: 2a

Match: Irland - Tjeckien

Odds: 1.80-2.00 sista på betsson bl.a

 

Irland känns kalla efter tre raka förluster, 2-5 Cypern 0-1 Tyskland 0-4 Holland(matcherna ingår ej i kvalet).

Tjeckien däremot har tagit 3 av 3 möjliga i kvalet hittils och ångar på för att slåss om gruppsegern med Tyskland. 12-1 i målskillnad är också bra.

 

 

Spel: 2a

Match: Island - Sverige

Odds: 1.45 - 1.60

 

Efter försvarsspelet mot Spanien hoppas jag att Hansson Mellberg spelar lika bra den här matchen. Vi har flyt just nu även om Ljungberg, Andersson, Linderoth saknas ska vi ta den här matchen. Källström och Elmander spelar alltid bra ihop, Shaaban känns stabil och båda forwards målade mot Spanien.

En dubbel till 2.78 på unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Island - Sverige X

 

Odds på Nordicbet på X är 3.75

 

Sverige har 3 ordinare mittfältare borta, men kim är bättre än anders svensson, tror dock att vi får det svår på borta plan. Petter Hansson kommer troligvis inte göra en lika bra match till eller ens hälften så bra. Island har också gudjonsen(stavfel ? :) ) därför tippar jag på Island.

 

 

MVH Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: 2a

Match: Irland - Tjeckien

Odds: 1.80-2.00 sista på betsson bl.a

 

Irland känns kalla efter tre raka förluster, 2-5 Cypern 0-1 Tyskland 0-4 Holland(matcherna ingår ej i kvalet).

Tjeckien däremot har tagit 3 av 3 möjliga i kvalet hittils och ångar på för att slåss om gruppsegern med Tyskland. 12-1 i målskillnad är också bra.

 

 

Spel: 2a

Match: Island - Sverige

Odds: 1.45 - 1.60

 

Efter försvarsspelet mot Spanien hoppas jag att Hansson Mellberg spelar lika bra den här matchen. Vi har flyt just nu även om Ljungberg, Andersson, Linderoth saknas ska vi ta den här matchen. Källström och Elmander spelar alltid bra ihop, Shaaban känns stabil och båda forwards målade mot Spanien.

En dubbel till 2.78 på unibet

No offense men Sverige till 1.45 känns som ett hyperkallt spel. Jag brukar ofta tro på Sverige och så. Men till 1.45 är det inte värt det, detta är samma landslag som hade problem att slå Lichtenstein hemma minus Ljugberg och Linderoth.. Island är visserligen ojämna men har de en bra dag så är det mycket kapabla till att vinna här. Skulle vilja ha minst 1.7 för att lira Sverige. Får inte det, så jag har bokat dem istället till 1.58 (lirat emot.)

 

Tjeckien till 1.8 är heller inget bra spel, 2.00 är väl på gränsen på grund av Irlands alla avbräck. Men känns som att det finns hetare spel ute. Ifall man nu vill lira tjeckerna så finns det 2.05 ute på Betfairs asiatiska marknad.

 

EDIT: Ett annat spelbart alternativ (förrutom 1X) i Sverige match är i min mening under 2.5 mål till 1.8 hos Centrebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offense men...

 

Förstår dina argument precis, dock så är jag mer utav en hobbyspelare än någon som försöker livnära sig på detta. Därför väljer jag att spela trots att oddset inte är kalas, vill man riskminimera och få bättre odds kan väl X;et ligga närmare i Sverigematchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offense men...

 

Förstår dina argument precis, dock så är jag mer utav en hobbyspelare än någon som försöker livnära sig på detta. Därför väljer jag att spela trots att oddset inte är kalas, vill man riskminimera och få bättre odds kan väl X;et ligga närmare i Sverigematchen.

Ok, men ifall det ska vara någon kvalitet på tråden så måste också tipsen hålla en viss kvalitet. Annars slutar det bara med att folk tipsar om en massa favoritsegrar till 1.15, typ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon ett bra spel att komma med som kan generera vinst tycker jag det är välkommet att skrivas här, även om det inte är ett kalasspel.

 

Intressantasta matcherna ikväll, DIF-Brynäs och Linköping-Färjestad, första tanke är 1, 1 en dubbel till strax över 4 gånger pengarna. Har dock inte satt mig in i läget i lagen ännu. Kan ju finnas andra bra spel, tror det kan bli målrika matcher t.ex.

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Match: FBK-Luleå

Spel: 2a

Odds: 3.30 och uppåt

 

FBK kommer från 3 förluster senast mot MIF. Olausson spelar inte.

Luleå har visat att de kan vinna i Karlstad förut. Dock förlorade de i Linköping senast, efter dåligt spel i PP och insläppta i BP.

 

Vill man fega lite kan X2 vara ett alternativ.

 

Jag tror matchen slutar 2-3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag finns det värde i matchen Kalmar FF - Elfsborg. Kalmar FF är starka just nu och har inte förlorat mot Elfsborg på väldigt länge. Båda lagen är obesegrade i höst och mycket talar för ett kryss.

 

Jag slantar in 50% av rullen på kryss (X) och resten på att matchen slutar 1-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...