Gå till innehåll

Sprida eller koncentrera sin BR?


Cyntax

Recommended Posts

Sprida eller koncentrera sin BR?

Hur tänker ni här?

 

Min BR brukar variera mellan $1000 och $3000. Jag spelar nästan bara $11/$22/sng's.

 

Vissa stunder har jag pengarna spridda på en massa sajter:

Partypoker, Pokerstars, BattleField & CrazyPoker (Prima), IslandPoker (APN), MartinsPoker, PacificPoker, NoblePoker och PAF/Pokerroom.

 

Min motiveringen till det är att jag "tror" att om jag växlar mellan olika sajter från dag-till-dag kan jag hålla riggen borta.

 

-Men är det verkligen så klokt att ha +8 pokersajter?

Motståndet och strukturen varierar stort på nätverken. Är det då inte bättre att hålla sig till en eller max tre, spela större inköp och verkligen satsa mera tid på att behärska just den sajten?

 

Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min motiveringen till det är att jag "tror" att om jag växlar mellan olika sajter från dag-till-dag kan jag hålla riggen borta.

 

Jadu jag upplever precis raka motsatsen, om jag byter till en sida känns det som att det händer mera skit om jag håller mej till en sida en lite längre tid...

 

Sen så tycker jag att eftersom man blir bekvämare på en sida och vissa inköpsnivåer så blir ju ens spel så mkt bättre. För om siterna varierar mkt i löshet (vet inte om det är ett ord men skit i det) så måste man ju anpassa sig till det och det kan ju vara lite jobbigare.

 

en sak till, lirar för tillfället på b2b och deras rigg har behandlat mej väl dom senaste veckorna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv måste jag ha minst 50inköp när jag lirar SNGs och minst 20inköp vid cashgame spel per site för att inte tappa fokus. Att bli gul på en site oavsett om det bara är en liten del av min BR skulle jag föromodligen må dåligt av och därför har jag detta som motto. Jag spelar för övrigt på max 2 siter samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk får en hyfsad read på dig om du sitter och nöter på samma sajt hela tiden. Sedan kan det vara bra med miljöombyte när skiten riggar sig.

 

Jo men å andra sidan får du också bra reads på de andra så det bör väl gå ungefär jämt ut. DÄremot är det ju skönt med miljöombyte ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Kör du $11 sngs så lär du iofs inte kunna etablera några större reads eftersom du typ möter olika spelare hela tiden.

 

Jag tycker det enda som är viktigt angående BR-spridning är att du ska ha tillräckligt för att kunna spela på din nivå plus att du alltid ska kunna spela på bord där du just då hittar de största fiskarna. Själv har jag cash inne på ett 10tal sajter men det funkar perfa eftersom jag har tillräckligt med pengar på neteller samt de 3-4 konton jag spelar mest på.

 

Sen är det ju rätt skoj att logga in på ett konto och märka: oj! hade jag $1500 på den här sajten? Nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel som jag tror att ingen har nämt är att jag tror att det blir svårare att tilta bort hela eller största delen av rullen ifall man har den utspridd över många sajter.

 

Rent teoretiskt så är detta inte sant eftersom du egentligen inte bör ändra ditt spel beroende på hur mycket pengar på sajten men jag upplever också att man spelar lite mer "sparsamt" när man har inne rätt lite på sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent teoretiskt så är detta inte sant eftersom du egentligen inte bör ändra ditt spel beroende på hur mycket pengar på sajten men jag upplever också att man spelar lite mer "sparsamt" när man har inne rätt lite på sajten.

 

Bör och bör, inte bör man tilta heller, ändå gör många det.

 

Kanske jag skulle dra till med något luddigt exempel.

 

Du har 20% av din rulle på sajt 1.

Du har resten utspridda över ett antal andra sajter.

Du förlorar 50% av pengarna på sajt 1. Du tiltar och förlorar resten av pengarna (10% av bankrullens storlek från början).

Är det inte lättare att sluta spela nu än ifall du hade 100% av din rulle på samma sajt?

 

Sen finns det såklart nackdel också! Om tex du sitter på ett HU bord och en fisk kommer, köper in för 100 big blinds och bombar all in varje hand och du blir förlorar och förlorar fast du spelar matematiskt korrekt, så kan det vara svårare att fixa mer pengar till sajten ifall du gular kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det då inte bättre att hålla sig till en eller max tre, spela större inköp och verkligen satsa mera tid på att behärska just den sajten?

 

På vilket sätt skulle du kunna spela med högre inköp bara för att du har rullen på en sajt i stället för tio. Här har du haft otur när du tänkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle du kunna spela med högre inköp bara för att du har rullen på en sajt i stället för tio. Här har du haft otur när du tänkt...
Men fan, drar ni upp den här gamla tråden igen! Jag minns inte alls hur jag tänkte. Dessutom var det ett frågetecken och inte . el ! på meningen. :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...