Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Reads: Fi2: Superaggressiv ganska lös, mkt duktig spelare

Fi: Tight ganska svag spelare.

FI's preflop reraise kan endast betyda högt par, AA KK mest troligt, kanske QQ.

FI2 kan ha precis vad som helst förutom AA KK AK då hade det smällt preflop.

När FI reraisar preflop så tänker jag först lägga mig men när FI2 synar så lockas även jag med i floppen pga de implicita potoddsen.

Table : $50-$50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Hero ($11 080 in chips) (on the button)

Seat 2: Fi ($2 373 in chips)

Seat 5: Fi3 ($3 463 in chips)

Seat 7: Fi4 ($7 332 in chips)

Seat 8: Fi5 ($1 579 in chips)

Seat 9: Fi2 ($4 782 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: 7c

Dealt to Hero: 8d

Fi : Post Blind ($25)

Fi3 : Post Blind ($50)

*** Pre-Flop *** :

Fi4 : Fold

Fi5 : Fold

Fi2 : Bet ($200)

Hero : Call ($200)

Fi : Raise ($600)

Fi3 : Fold

Fi2 : Call ($425)

Hero : Call ($425)

*** Flop *** : 10c 4d 9h

Fi : Bet ($1 748)

Fi : All In ($1 748)

Fi2 : Call ($1 748)

Postad

Nu ska jag vara så där väldigt tråkig och börja snacka om odds att floppa något. Men när stackdjupen är så här grunda och man har en kille med ett pottbet kvar så kan man faktiskt räkna på det.

Tycker du övervärderar dina implicita odds en hel del. Du kommer ju inte få några billiga kort på floppen utan måste redan där ha något som kan klara av ett stort par, vilket är rackarns svårt eftersom så många av coinflips med kombodrag försvinner.

För att få Fi2:s pengar så måste han ju vara villig att dega in mot ett troligt överpar. Du är ju mycket bättre än mig på att bedöma hans betalningsvillighet i en sån situation och om han är uppmärksam nog att ha koll på Fi.

Det enklaste att titta på det hela är väl att 78 floppar ut överpar 1/20 av flopparna och då tar cirka 2/3 av pott + resterande stack. Vilket vid överslag ger att du normalt kunnat räkna med $2400 vid träff och ibland fått in runt $3k extra när du får stacka båda. Alltså max ett snitt på $5400 vid träff. Vilket då inte räcker iom att 20 ggr $425 är $8500.

Angående själva floppspelet så skulle jag tro att du har en syn och hoppas på att Fi2 inte betar turn vid miss pga tom sidopott så att du även får gratisriver. Han borde ju vara väldigt obenägen att bluffa då Fi är så pass stark.

Gör han det så får du ju faktiskt ändå odds att spela vidare så länge brädan inte parat.

Postad

Ja, du erkänner du har rätt i att potoddsen inte riktigt befogar en syn där. Att folda preflop är dock uteslutet trots det. Jag vill ha en slaskig image och jag är beredd att ta -EV beslut ibland för att få det.

På floppen så borde jag naturligtvis spelat som du sa och bara flatcallat, men istället så spelar jag den på sämsta möjliga sätt insåg jag efteråt men ville få det bekräftat. Min ursäkt är att jag var inne i en rush där det kändes som jag kunde träffa allt. Här är utgången av handen iaf.

Hero : Raise ($10 455)

Hero : All In ($10 455)

Fi2 : Call ($2 409)

Fi2 : All In ($4 157)

*** Turn *** : [ 10c 4d 9h ] 2s

*** River *** : [ 10c 4d 9h 2s ] Ac

*** SUMMARY ***

Pot: $18 282 | Rake: $3

Board: [ 10c 4d 9h 2s Ac ]

Hero bet $11 080, collected $6 298, net -$4 782 Shows [ 7c 8d ] (a Ace high)

Fi bet $2 373, collected $7 166, net $4 793 Shows [ Qh Qd ] (a pair of Queens)

Fi3 lost $50

Fi4 lost $0

Fi5 lost $0

Fi2 bet $4 782, collected $4 818, net $36 Shows [ 10h Jd ] (a pair of tens)

Postad

Jag kan inte förstå varför du pushar här men det kanske bara är jag.

Varför?

1. Tror du att han ska folda? Knappast

2. Tror du att du leder? Knappast

3. Dåliga implicita odds om du träffar? Knappast

Jag ser Fi2:s syn som något som skriker styrka (vilket i detta fall iofs visade sig vara fel). Han borde också sätta Fi1 på en stark hand och jag kan inte riktigt förstå att han bara synar med en hand som J10 här. I Fi2:s läge hade i alla fall jag pushat med de flesta händer jag ville spela vidare. De händer jag bara hade synat med hade varit 1010, 99, 44 och möjligtvis QJ för att ha kvar dig i potten. Jag hade möjligtvis tagit synen för implicita att se turn och förhoppningsvis en billig river.