Pepperpum Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 En liten fundering jag har haft ett tag: Om vi tänker oss ett NL HU-spel med exakt samma regler som vanligt men med den enda skillnaden att du inte får veta dina egna kort. Dvs du tittar ner på FI:s kort och FI på dina. Sedan satsas det precis som vanligt, med syftet att förvilla FI och vinna mest Frågan är: Finns det en sån variant, och om det finns, var kan jag läsa mer om det? Om det inte finns, vad tycker ni om själva idén? Jag tror att det skulle kunna bli ett ganska intressant spel. Tankar? Idéer? Citera
Park Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Finns ett spel där varje spelare sätter upp de två korten i pannan. Har för mig att det heter typ dead mans bluff eller något dylikt. Är dock inte helt säker på namnet Citera
Hap Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Det finns redan och jag minns att jag såg Chris Moneymaker vinna en sådan tävling som gick i Vegas. Citera
Uppenberg Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 jag har sett i ett WSOP avsnitt när matusow o CO spelar blind mans bluff vilket är precis som du menar, det verkar dock bara vara nåt dom spelar för skojs skull utan att ta det seriöst. Citera
Park Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Heter spelet alltså blind mans bluff? Citera
Pepperpum Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Visst är det schysst att spela för skojs skull. För mig känns det dock som att det borde vara lika mycket(om inte mer?) psykologi involverat och att det verkligen gäller att krypa in i FI:s psyke och rota runt. Citera
Biffbison Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Även "indian poker" har jag hört det kallas Citera
Looseweak Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Vi brukar kalla det rabbit Texas när vi kör det i skolan, pga att korten kan med mycket fantasi se ut som två öron. Citera
dlinder Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Indian poker kallade vi det också, då med bara ett kort i pannan (en "fjäder"), och inga community cards. Bäst kort vann! Låter simpelt men det är sjukt mkt psykologi. Citera
Akumila Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Det blir ju bara som att spela Texas Holdem Low, låter tråkigt Citera
Henkeman Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Det blir ju bara som att spela Texas Holdem Low, låter tråkigtNej, det blir det ju inte... Citera
hansolo Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 kan nån förklara "kort-i-pannan" poker lite mer detaljerat. hur satsningsrundan går till osv.... om man har samma kort (Ess till exempel) är det Hjärter-Spader-Ruter-Klöver? eller brigde reglerna? Citera
Pepperpum Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Hmm...måste säga att jag är rätt fascinerad av den här spelformen. Vet någon om det finns nån site som man kan spela den på? Citera
ampixo Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 kan nån förklara "kort-i-pannan" poker lite mer detaljerat. hur satsningsrundan går till osv.... om man har samma kort (Ess till exempel) är det Hjärter-Spader-Ruter-Klöver? eller brigde reglerna? Man har 2 kort i pannan, sen är det precis som holdem. Citera
ampixo Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Hmm...måste säga att jag är rätt fascinerad av den här spelformen. Vet någon om det finns nån site som man kan spela den på? Är självklart omöjligt att spela på nätet. Citera
hansolo Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 kan nån förklara "kort-i-pannan" poker lite mer detaljerat. hur satsningsrundan går till osv.... om man har samma kort (Ess till exempel) är det Hjärter-Spader-Ruter-Klöver? eller brigde reglerna? Man har 2 kort i pannan, sen är det precis som holdem. ooops lite otydlig där, ja menade det som kallades "indian poker" där man har ett kort. utan community cards... spelar man med ante? och sedan en vanlig satsningsrunda? NL-FL? Citera
Lunkan88 Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Det blir ju bara som att spela Texas Holdem Low, låter tråkigtNej, det blir det ju inte... Om man spelar HU som trådskaparen menade blir det ju det. Citera
dlinder Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Det blir ju bara som att spela Texas Holdem Low, låter tråkigt Vet inte vad "low" innebär, men här ser du alltså motståndarnas kort men inte ditt eget. Tror inte det är samma. Citera
Narkissoz Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Hmm...måste säga att jag är rätt fascinerad av den här spelformen. Vet någon om det finns nån site som man kan spela den på? Är självklart omöjligt att spela på nätet. Varför skulle det vara omöjligt? Citera
Pepperpum Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 måste också fråga varför det skulle vara omöjligt? Citera
Pepperpum Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Hold'em low? Menar ni att sämsta handen vinner? Det var ju inte riktigt så jag menade... Det är ju fortfarande bästa hand som vinner, det handlar ju om att övertyga FI om att det är han som har sämst hand Citera
killerwolf Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 det är svinkul men hu blir de rätt så bajsigt, direkt fi har en hand som e "värd mindre" än q7 så degas det Citera
todaro Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Postad 7 Oktober , 2006 måste också fråga varför det skulle vara omöjligt? tänk efter lite... edit. eller ja, hu kanske skulle kunna gå. Citera
Pepperpum Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Jag kan se problemet med att det bara är att dega in om fi har lägre än q7, men skulle man inte kunna stävja det genom att spela fixed limit istället? tänk efter lite.... får se om jag hittar nåt som gör att det är möjligt att spela live men omöjligt online... edit: Ja, jag förstår ju att enda sättet är HU, som jag skrev i början Citera
Recommended Posts