dr noob Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2006 Hopp Jag har för mig att jag sett en samlingstråd för förbättringar. Men hela denna forumdel verkar ju vara till för bla detta så jag tar mig friheten att skapa en ny en. Problem Senaste dagarna har bjudit på intressant läsning både angående transaktionsförbudet i USA och problemet Ken. Tyvärr så är alla trådar jag tittat in i i ämnena fullkommligt nedlusade med idiotiska kommentarer. tjugosidorstrådar som lätt skulle kunnat vara två sidor långa. Allt för många har ett behov av att yttra sig när de borde hålla käften. Skitsnack föder skitsnack. Skitsnack dödar seriösa samtal. Ingen vettig människa tar sig tid att skumma igenom 20 sidor efter viktiga inlägg såtillvida det inte är något som känns jäkligt angeläget, vilket det sällan är. Allt det här BS'andet är vad jag tror vara den främsta anledningen till att forumet betraktas som oseriöst. Helst inte lösningen. Jag anser att 2+2 har en bättre struktur med sitt trädupplägg. Ett OT inlägg där resulterar i en gren och förstör därmed inte hela den ursprungliga meningen med tråden. Jag finner dock 2+2 tråkigt som döden och ser... ...hellre detta som lösning Digg.com Fan va bra. Ge oss möjligheten att rösta ner(/upp) inlägg. Låt röstningarna påverka en variabel som anger hur populära skribentens inlägg är. Visa detta under postarens namn, över avataren. I en "in real life" grupp har man som regel möjlighet att bilda sig en uppfattning om personerna. På ett internetforum med över 1000(?) aktiva är detta omöjligt. Dock inte kollektivt. Detta skulle troligen leda till mindre OT, seriösare inlägg och ett mycket mer givande forum. Dessutom skulle alla dessa personer som tror att kuken mäts efter antal inlägg tänka om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Som vanligt bra förslag och som vanligt inte möjligt att genomföra på nuvarande plattform. Vi jobbar för att få till ett plattformsbyte så snart som möjligt, så att vi kan börja koppla på roliga och praktiska funktioner. Jag spenderade själv knappt en timme att rensa bort det värsta skitsnacket i en av trådarna om Ken och det är ungefär lika roligt att städa på nätet som att städa hemma, så vi är fler än du som gärna ser mindre av skitsnacket och mer vettiga inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Ge oss möjligheten att rösta ner(/upp) inlägg. Låt röstningarna påverka en variabel som anger hur populära skribentens inlägg är Får man inte missvisande information då vem som helst kan lägga en röst ?. Det jag menar är att nisse som gjort 2 inlägg får för sig att trycka på knappar på måfå eller för att djävlas. För övrigt så håller jag med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J0urneyMan Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Man skulle också kunna göra så att "visa ny inlägg sen ditt senaste besök" sorteras baserat på denna variabel. Då kommer man fortare till de poster som får flest röster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 I den nya plattformen vi tittar på (vBulletin) så finns en karmasystem liknande det som digg (Diggnation ROCKS! ), där man kan ge betyg åt skribenter och trådar för att att sen kunna göra utval på dom. En annan jäkligt bra feature är att man kan samla på sig prenummerationer i sin profil så har man dom trådarna man följer på en enda sida. Coming zune to a pokerforum near you! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 I den nya plattformen vi tittar på (vBulletin) så finns en karmasystem liknande det som digg (Diggnation ROCKS! ), där man kan ge betyg åt skribenter och trådar för att att sen kunna göra utval på dom. En annan jäkligt bra feature är att man kan samla på sig prenummerationer i sin profil så har man dom trådarna man följer på en enda sida. Coming zune to a pokerforum near you! - QoS Låter trevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loka2 Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Coming zune to a pokerforum near you! - QoS Frågan är säkert redan bevarad men jag har bara inte hittat den så jag frågar här istället. När är det tänkt att ni ska gå över till den andra platformen, finns det någon datum att jobba mot? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 När är det tänkt att ni ska gå över till den andra platformen, finns det någon datum att jobba mot? Så snart som det är praktiskt möjligt, vi har en del beroende mot andra delar av POKERFORUM.nu och Poker.se som måste lösas innan. Just med tanke på allt kul som finns i vB hoppas vi självklart på att det är snart! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts