Gå till innehåll

Följ Parre's odyssé tillbaka in i pokervärlden!

Recommended Posts

Postad

Så närmar sig äntligen den stora dagen. Efter ett mer eller mindre misslyckat fyllespel nån gång i mitten av december har undertecknad hållit sig borta från den moraliska dekadensens högborg - Klubben. I ett desperat försök att hitta hem igen försökte eders kära parre med allt:

Först flyttade han från sitt kära Södermalm, några kilometer bort till en annan del av sitt kära Södermalm. Förvirrad och utmattad efter flytten flydde han sedan till Tyskland, för att fira jul och sådant. Ännu mer förvirrad firade han sedan nyår, för att därefter spendera den första dagen på det nya året sängliggande, balanserades på den fina gränsen mot leverkollapsen. Problemen tog dock inte slut, mobilen strulade, internet kommer inte igång.

Till slut fick dock parre nog. Efter att pengarna flödat in på hans konto bestämde han sig således för att undvika exilen och återvända till Klubben. Planerade comeback är alltså morgondagens lördagsturnering, antagligen följt av måttligt slaskande vid något udda cashgamebord.

Väl mött imorgon!

Ska försöka hinna få in en resultatuppdatering från Klubben imorrn, samt komma in på IRC... dock kan så inträffa att spelbegäret tar överhanden och jag helt sonika skiter i detta och lirar istället.

Postad

Underbart Parre! Välkommen tillbaka! Jag kommer naturligtvis till klubben imorgon så att du får chansen att dra ut mig. Möjligen kan jag sponsra dig genom att spela ett par HU-grytor mot dig, det är dock osäkert eftersom jag backade rakt ut på dealers choice-bordet i onsdags och mina likvida medel för tillfället är begränsade.

Postad

du är så välkommen Parre !

vi behöver fler slaskspelare till Dealers Choice borden som håller ut länge :D

Micke du måste sluta spela tajt släpp nötterna och köp ut

alla andra gör det ju .... :D eller hur björne ?

tänk om både Björne OCH parre kommer . vad vi ska ha skoj då ... allihopa :D

Postad

Niklas, jag chipdumpade ju 1300kr i det där spelet i onsdags så du ska vara nöjd ändå, iofs gick väll allt till Piere (stavning?), men i alla fall. Det är för övrigt bison som är så tajt att han lägger nötterna när någon betar in i honom, inte jag. Föresten så gjorde jag ju ett utköp i onsdags, A5s mot AJo eller något sånt, allin preflopp och klonkade färgen :)

Postad

Väldigt Off Topic från min sida men är det möjligtvis Klaus Kinski du har som avatar?

Postad

Disclaimer: Denna rapport är kraftigt vinklad för att få författaren att framstå i bättre dager, och som en mer moraliskt högstående människa, än verkligheten må visa. Denna rapport bör ej läsas av barn och hjärtsjuka människor, målgruppen är dekadenta pokerspelande drägg. Författaren ansvarar ej för psykisk skada som kan uppkomma i samband med läsandet av denna rapport från den s.k. Klubben.

Disclaimer 2: Alla personer i texten är fiktiva och enbart fragment av författarens fantasi. Eventuella likheter med verkligheten är beror helt och hållet på slumpen..

En rapport från lördagens lir:

Före turneringen inledde jag med att slakta Micke_e i två raka heads-up grytor. +150 spänn, så jag tänkte dra hem då för att en gångs skull lämna klubben på +. Det blev dock inte så, då jag såg att min spontanköpta Harry Boy sprack i första avdelningen, så jag var tvungen att stanna...

Turneringen gick åt helvete. Förväntade mig vanligt tight spel och passiva motståndare som man kunde leka lite med, men varje gång jag raisade blev jag re-raisad, slaskade snabbt ner mig till typ 3k i marker. Vann någon pott när följande hand kom upp:

Stefan raisar (3xBB tror jag) och jag synar med T9o. Floppar mittenparet. Stefan betar ut, halva min stack ungefär, varpå jag synar. Turn kommer tredje spadern som ger mig 9-högt färgdrag, så jag synar när Stefan ställer mig all-in. Kändes som om jag eventuellt ledde där, och det gjorde jag - han hade AJ med spaderdraget och min hand stod upp. Var uppe i 9k.

Sen hittade jag synen med KQo mot någon som ställde in för ca 8BB UTG - kändes som om han skulle göra det med en mängd händer och jag var villig att gambla. Han hade A6, jag klonkar damen på rivern men den hjälper föga då han hade turnat esset.

Sen torskar jag en pott till, rätt stor, minns inte hur men säkert klantigt av mig. Turneringen tar slut då jag av någon outgrundlig anledning ställer in för ca 8xBB med K6o. Får syn av största stacken vid bordet, varpå snubben till vänster om honom går all-in. Storstacken synar och jag är uppe mot AK och A9. Storstacken vinner då hans A9 träffar tvåparet på turn och slår ut både mig och han med AK...

Lirade några grytor, slaskade vilt. I ena dubblade jag direkt och spelade sen überaggro - fick in degen med AQ mot Micke_Es K8 (eller liknande), torskade, torskade sen en till pott och åkte strax därefter.

Plussade 400 på lite 5-10 Texas rätt snabbt, sen drog jag och käkade. Därefter delade jag och Micke på pengarna i en mörkpokergryta. Har aldrig blivit så utköpt så ofta som i den grytan, men lyckades hålla mig vid liv och till slut gick det fint! Roligaste handen var när jag raisar med KKxxx innan bytet, förbättrar inte. Micke checkar till mig varpå jag betar pott. Han steker länge som fan, jag försöker fokusera all min chi, karma, whatever, på att få en fold.. sen callar han och jag vinner, han synade med JJxxx ;)

Lirar lite mer slaskigt dealers och plussar en femhundring, inklusive mat öl bordsavgift o turneringarna så ligger jag väl runt noll efter det.

Men, det som går upp måste komma ner. Ölen blev rätt många, men mitt spel var ändå för det mesta OK på slaskdealersbordet. Visst gjorde jag några idiotgrejjer, men det gör jag alltid.

En rätt kul hand hade jag A7o, raisar preflop (eller inte, minns ej) och får syn. Floppen kommer typ 965 med två klöver. Jag betar ut, blir re-raisad och hittar bluffsynen. Turn kommer tredje klövern, checkat till mig och jag betar rejält, typ 2-300. Rickard steker länge som fan, ser lite orolig ut och synar. På rivern parar bordet. Jag bestämmer mig för att köra en stor bluff och trycker in mina sista 3-400. Han tänker ett tag och hittar sedan en snygg syn med floppad stege. Hade lite för lite för att få han att lägga rivern. REEEEEBUYYY.

Slaskandet fortsätter. De händerna jag minns är de där jag torskade coinflips om stora potter eller blev utköpt... resten är lite vaga :)

Torskade bl.a. med floppad färg, all-in på floppen, mot någon med par+flushdrag som klonkar högre färg. Floppat tvåpar mot toppar + flushdrag i Omaha höll inte då turn och river lade ett par på bordet. Turnad triss i femmor Omaha höll inte när bordet var K5x5 mot par i kungar + flushdrag (kung på river).

Spelet var brutalt slaskigt och när min tur tog slut var det bara en tidsfråga innan jag gulade nån gång kring 05.

Totalt kostade Klubben mig 1400, men jag hade iaf skitkul, drack en del öl, slaskade vilt. Med lite tur och några misstag färre hade jag nog kunnat plussa en hel del såsom spelet var, men jag får ta igen det nästnästa helg!

Det var hur som helst skönt att vara tillbaka i hetluften igen. Klubben har inte tappat sedan jag sist var där, dock verkar vissa ha fått grymma utköpsskills under min frånvaro, medan mina utköpsskills decimerats till nästan noll...

Postad
Du är alltså samma slaskparre som innan pokeruppehållet ?

Ja för fan. Tight är inte direkt min melodi... gäller ju bara att spela bra efter floppen (som jag tidvis gjorde) och inte dåligt och FÖR slaskigt preflop (som jag tidvis gjorde).

Postad
Totalt kostade Klubben mig 1400, men jag hade iaf skitkul, drack en del öl, slaskade vilt. Med lite tur och några misstag färre hade jag nog kunnat plussa en hel del såsom spelet var, men jag får ta igen det nästnästa helg!

...

Faan.. låter ju grymt kul att kunna slaska runt halvfull och bara torska 1400kr.. jag får nog ta och flytta till sthlm, här finns ingen klubb. än...

Postad

Inte för att det spelar någon roll men... När turneringen tog slut för den gode parre så va det inte riktigt som han beskrev. Måhända hade han gått från bordet redan efter floppen! Parre ställer in för ca 2800 för syn av en kille med hyfsad stack och jag går all in för ca 9000 tot. KIllen som synat steker en stund och synar mig. Parre har K6, synaren har A9o och jag har AKo (förövrigt den femte handen jag spelat hittils). floppen kommer med Ax9 och jag klagar, parre ställer sig och går. Sedan kommer det QQ så jag får ett tvåpar med K kicker och vinner potten.

Lustigt att först bli utdragen för att sedan runner, runner dra tillbaka.

För övrigt var det första gången jag lirade mot parre och med fuzi vid bordet var det lugnt sagt intressant spel.

Kanske därför som jag knappt behövde lira själv!?

Postad

Hmm, jag skulle ju vilja förneka allt som står i Parres inlägg och hävda att Parre är ett spelmissbrukande, alkoholiserat drägg som är förvränger händelserna värre än vad aftonbladet skulle lyckas med. Dessvärre så kommer nog delarna som jag var med i ganska nära verkligheten, och Parre höll sig dessutom ganska nykter så länge jag var kvar (drog runt 4 tror jag).

Före turneringen inledde jag med att slakta Micke_e i två raka heads-up grytor. +150 spänn, så jag tänkte dra hem då för att en gångs skull lämna klubben på +. Det blev dock inte så, då jag såg att min spontanköpta Harry Boy sprack i första avdelningen, så jag var tvungen att stanna...

Slakta och slakta, för en gångs skull så träffade han varenda flopp och jag blir tvungen att försöka köpa lite potter men fick bara omslag tillbaka. Sista handen så synade jag mig iaf allin med A-hög mot Parres T-hög på floppen, tyvärr han hade floppat ett öppet stegdrag men satte pardraget istället, och hans par i femmor stod. För övrigt så hade jag påpekat innan grytorna att min insatts skulle ses som välgörenhet för att Parre senare på kvällen skulle kunna slaska dealers choice med oss andra, så det kändes inte riktigt rätt att försöka för mycket att vinna över honom. Harry Boy'en försökte han sälja efter att han hade insett att den hade spruckit.

Lirade några grytor, slaskade vilt. I ena dubblade jag direkt och spelade sen überaggro - fick in degen med AQ mot Micke_Es K8 (eller liknande), torskade, torskade sen en till pott och åkte strax därefter.

Det här hände faktiskt efter maten och 5-10 texasspelet som beskrivs nedan, kan jag ta tillbaka det där om att Parre inte var onykter? Jag har bara vaga minnen av den där handen, jag var iaf shortstacked och ställde in preflopp tror jag.

Plussade 400 på lite 5-10 Texas rätt snabbt, sen drog jag och käkade. Därefter delade jag och Micke på pengarna i en mörkpokergryta. Har aldrig blivit så utköpt så ofta som i den grytan, men lyckades hålla mig vid liv och till slut gick det fint! Roligaste handen var när jag raisar med KKxxx innan bytet, förbättrar inte. Micke checkar till mig varpå jag betar pott. Han steker länge som fan, jag försöker fokusera all min chi, karma, whatever, på att få en fold.. sen callar han och jag vinner, han synade med JJxxx ;)

Till saken hör att han betade pott före och efter köpet i ungefär 70% av händerna där han var först in (det här med position betyder något helt annat i Parres värld än hos oss andra). Jag drog två dåliga syner (konstigt att du glömde den andra Parre) i lägen där jag trodde att han hade köpt på stege eller färg (han bytte ett kort båda gångerna) och efter att jag hade tagit all skit om hur dåligt jag spelade så slapp jag iaf en del bluffar. Själv så kan jag inte spelet alls så jag spelade otroligt tight hela vägen, lade i princip allt utom tvåpar, trissar och bättre. Drog på någon färg/stege när jag hade position på parre och räknade med att få köpa billigt.

Kebaben var föresten fruktansvärt god, dit måste vi gå igen!

Det var hur som helst skönt att vara tillbaka i hetluften igen. Klubben har inte tappat sedan jag sist var där, dock verkar vissa ha fått grymma utköpsskills under min frånvaro, medan mina utköpsskills decimerats till nästan noll...

Du har själv berättat för mig att man måste träna sina utköpsskills för att ligga på topp. Du har helt enkelt slaskat för lite senaste tiden, vi får hoppas att du kommer tillbaka och tränar dem snart igen :) Du glömde föresten nämna det klart trevligaste på hela kvällen, Sökö hi/lo-bordet!

Vi körde ett bord med bara sökö hi/lo, ganska låga stakes (dealern antade 10 och bring in på 5 eller 10) mest för att fördriva tiden och det var otroligt trevligt och bra stämning, bordet var nog igång ett par timmar innan folk började efterfråga andra spel. Jag lyckades dock gula för tredje gången den kvällen när Rickard satte 5-lågen och fyrfärgen på sista gatan mot mina ess, precis innan det blev spelbyte.

Postad
floppen kommer med Ax9 och jag klagar, parre ställer sig och går. Sedan kommer det QQ så jag får ett tvåpar med K kicker och vinner potten.

Haha, ja, jag ställde mig upp från bordet när jag såg floppen och gick efter turnen, kom ihåg fel i så fall.

Hmm, jag skulle ju vilja förneka allt som står i Parres inlägg och hävda att Parre är ett spelmissbrukande, alkoholiserat drägg som är förvränger händelserna värre än vad aftonbladet skulle lyckas med.

Jag skulle vilja förneka Micke_E's existens överhuvudtaget. :)

Dessvärre så kommer nog delarna som jag var med i ganska nära verkligheten, och Parre höll sig dessutom ganska nykter så länge jag var kvar (drog runt 4 tror jag).

Mjo, var ju inte lika full som jag brukar vara... :)

Det här hände faktiskt efter maten och 5-10 texasspelet som beskrivs nedan, kan jag ta tillbaka det där om att Parre inte var onykter?

Innan, efter. Spelar roll :)

Och just det där 5-10 spelet var jag ju spiknykter när jag spelade. Att jag sedan ställer in med J43 på en AJx-flop i crazy pineapple är en annan sak...

Till saken hör att han betade pott före och efter köpet i ungefär 70% av händerna där han var först in

Mjo, men vi var ju bara fem pers med väl? Eller fyra? Då blir ju position genast mindre viktigt, vad som blir viktigt blir ens relativa position. Först in i ett fyrmannaspel raisar jag alltid om jag ska spela, foldar knappen har jag ju position handen igenom.

Att jag sen hittade grymma kort och kunde beta hårt på dom hela tiden är en annan sak... Rickard kan intyga (han satt ju bakom och såg mina kort mest hela tiden), även mte, vilka grymma J-höga rainbowhänder jag fick in! :)

Kebaben var föresten fruktansvärt god, dit måste vi gå igen

Boka bord på matpausen under forumturneirngen....

Och ja, sökö8-bordet var skitkul. Fast efter ett tag tröttnade man på sökö och då började det gå åt helvete när man lirade spel där man utan vidare kan bluffa hela stacken på en hand ;)

Postad

En kort rapport från detta gudsförgätna ställe:

Efter trekvart i en fullpackad, äcklig blåbuss nr 4 kom jag då äntligen fram till Det Heliga Altare, Klubben. Efter att snabbt ha köpt in mig och druckit en öl började spelet, ganska roligt bord men korten var döda.

Bluffade här och där, vann en fin pott när mina 74s träffade runnerrunnerstegen (en snubbe allin preflop, en annan som synar). Vinner en fin pott då någon ny snubbe dyker upp vid vårt bord och jag lyckas valuebeta K8 på en Kxxxx-bräda hela vägen till rivern och få betalt, låg fint till.

Sedan blev jag utbluffad ur en pott, kom typ K44, jag check-raisar med A2 och fick en all-in mot mig. Foldar efter ett tag och får se 65o från motståndaren. Senare så lyckas jag med bedriften att syna all-in efter en checkraise från min sida med 54 på ett 94x-bräde. Jag trodde ju att han bluffade.... men han hade Q9 och jag köpte inte ut.

Tar en rebuy, men inget intressant händer. En misslyckad blindsteal, nere på 3k. Sedan dyker följande hand upp:

Blinds 150-300. En shortstack ställer in för ca 1100. Storstacken tänker lite och går all-in. Jag synar (har 2.9k tot) ur BB. Anade svaghet från storstacken, så jag tänkte att med de pottoddsen jag har så ligger jag inte så illa till. Dessutom måste jag ha marker för att kunna slaska!

Shortstacken hade 43s eller liknande, storstacken K9s. Jag: JTo.

Floppen var mycket trevliga J3x, fast med två ruter. Turn blankade, och jag var hoppfull inför att vinna en pott på ca 7k. Dock så kom en trea på rivern och gav shortstacken trissen, men jag vann i alla fall sidpotten. Backade inget på handen, hade typ 2.9k kvar.

Kommer en raise till 1k, jag hittar AJo och ställer in och får syn. Motståndaraen har AT, floppen kommer KTx och jag får ingen hjälp på turn och river.

På lördag kommer jag dock krossa allt, har en känsla ("jag fick fjäril i magae, som Lee-Britt i Paradise Hotel säger....)

Postad
Senare så lyckas jag med bedriften att syna all-in efter en checkraise från min sida med 54 på ett 94x-bräde. Jag trodde ju att han bluffade.... men han hade Q9 och jag köpte inte ut.

Förstår fortfarande inte hur du lyckas få in degen där, hans omslag på din checkraise var väll ganska stort också?

Kommer en raise till 1k, jag hittar AJo och ställer in och får syn. Motståndaraen har AT, floppen kommer KTx och jag får ingen hjälp på turn och river.

Även en slaskande parre hittar kort ibland :). Första gången du åker ut ur en turnering efter att ha fått in degen med bästa handen?

På lördag kommer jag dock krossa allt

Klart du kommer :) Vi kommer lottas till samma bord och du kommer att köpa ut mig hela dagen.

Postad
Förstår fortfarande inte hur du lyckas få in degen där, hans omslag på din checkraise var väll ganska stort också?

Jag satte han på en total bluff och hade totalt fel, inte mer med det :)

Första gången du åker ut ur en turnering efter att ha fått in degen med bästa handen?

Mycket möjligt.

Postad

Ja du. Intressant turnering. För första gången på länge spelade jag faktiskt (i mitt tycke) riktigt bra nästan hela turneringen igenom.

Dubblade rätt tidigt med 88 mot AQ när jag floppat set och fick in degen när ett A kom på turn. Vann sedan en fin pott med AQ när QQx kom på floppen, Q på turn. Lyckades få ut rätt bra värde från den handen.

Nästa stora pott jag minns var med 76, hade höjt preflop efter några limpare (om jag minns rätt) varpå en shortstack går allin. Med ca 6k i potten och 1500 för syn var jag tvungen. Klonkar in en fin fyrfärg och vinner en pott. Minns egentligen inte så många händer, vann nån coinflip, var uppe i 20k, slaskade bort lite. Hickmott lyckades dubbla upp mot mig när han synade min all-in med AJ när jag hade AQ - J klonkande, tack för den Viktor (som dealade).

Fick min hämnd mot Hickmott senare vid ett annat bord. Höjer upp preflop med KQs, HIckmott synar. På en rag-flop betar Hickmott ut, varpå jag blixtbluffsynar och går all-in på turn. Han steker i en evighet, jag snackar massa skit, till slut foldar han. Han sade efteråt att han hade TT. Medan jag var kvar i turneringen påstod jag att han gjort en bra fold, men efteråt fick han höra sanningen ;)

Handen som cripplade mig var mitt enda stora misstag. Hittar 9h8h UTG och dubblar blinden på 800. CO synar. Floppen kommer A9x med ett hjärter, jag betar ut, blinden dubblar. Jag synar. Turn kommer andra hjärtret. Jag går all-in för att försöka sno potten, CO blixtsynar med AQ. Trodde inte CO hade så mycket marker kvar som han hade, han hade 8500 (jag 8700). Köper inte ut på rivern och är all-in i BB nästa hand och åker ut. Till råga på allt gav jag min bounty till han som slog ut mig, men när jag åkte hade jag Jx, alltså inte två kort under tio.. Aja, shit happens.

Undrar egentligen hur fel jag spelade den handen. Hade ju kunnat check-folda turn eller folda floppen. Men, på turn, om jag går all-in räknar jag med lite fold-equity, om jag checkar och blir ställd all-in har jag nästan pottodds för syn - 8500 för att vinna 30K. Jag spelade för seger, inte för att gneta mig ITM, och då måste man vinna sådana här tveksamma händer. Borde nog kanske ha foldat preflop, men men. Nya tag om nån/nåra veckor.

Cashgamet minns jag nästan bara de stora och viktiga potterna jag torskade. En var när jag lyckades torska ca 4-500 tot mot en floppad färg där jag läste motståndaren fel - trodde han hade ett A och att jag skulle kunna köpa på rivern efter hans check, men han hade floppat en låg färg och synade.

Åkte på två stora potter mot Björne också - en som jag spelade åt helvete för passivt i Omaha och synade hans valuebet på rivern när han klonkade kåken, en annan där han floppade stege med 74o och jag höll 99 på en rag-board, även där synade jag hans valuebet på rivern. Usch usch usch.

Potten som dock hade kunnat vända det hela gick också åt helvete. Jag, MIcke_e, iller och Björne, 5-10 Texas. Jag shortbuyade för 380. Raisar PF med 44, Björne och iller synar. Floppen kommer A53, jag betar ut typ 75 för att försöka köpa. Båda synar. Tänker check-folda turn om inte en fyra eller tvåa kommer, naturligtvis kommer tvåan. Jag ställer in mina sista 250 eller så. Båda synar!

Rivern kommer naturligtvis tredje spadern och illers floppade toppar som blev TP+Flushdraw på turn vinner potten. Lånar en tvåhundring, cashar i en 21-mannagryta, torskar två grytor i rad. Spelar lite HU mot Micke_E, han har korten på sin sida och går två upp mot mig, men jag vänder och han slutar ett upp på mig. Micke: jag kommer aldrig glömma ditt utköp med 65o på en flop med tre ruter när jag har AA varav ruter A och du går allin... :)

Sparar en hundring, vill egentligen inte lira något mer (klockan är nu strax innan sex) men Niklas tvingar mig mer eller mindre att lira en HU som jag naaturligtvis torskar.

Jag hade i alla fall riktigt skoj. Just det, glömde nämna Nussemans mycket korta sejour vid vårt cashbord. Han semibluffade allin på turn för typ 700 när brädan låg JxxA, Johan hittade en grym syn med QJ. Sedan stack Nusse... han borde gjort som alla andra slaskpellar och köpt in sig igen, men chansen att få gula mig verkade han inte vilja ta ;)

Lite trist bara att nästan inga "nya" vågade sig på 5-5 dealers. Var ju samma gamla vanliga slaskgäng som hänger där varje lördag som lirade...

Det är konstigt, känns som om jag kraftigt förbättrat mitt spel både i cashgames och turneringar, ändå backar jag. Får hoppas att det vänder snart, denna vecka blir det nog ingen poker men kanske nästa vecka igen...

Postad

Jo du har helt klart förbättrat ditt spel måste jag säga :)

Fast fult av dig att slå ut mig i 21 pers sit&go där..kan man aldrig få själa blindsen ifred! :)

Ja lite trist är det väl att det inte kom några nya till 5-5 dealers..men kan ju bero på att vi är otrevliga och högljudda? Iaf när jag blev brutalt utköpt av Björne på 700 kr i Omaha Hi-Low när han tror att det är PLO... :twisted:

Postad

Jag vågade vara med ett tag, tyckte jag hade bra koll när vi spelade Taxas fixed där jag plussade som bara den det varvet, sen vid vanlig texas och Omaha var jag oxå med i matchen...

Men sen när ni valde alla konstiga spel så hade jag svårare, tackar björne, tror det var han som försökte förklara för mig, fattade väl men saknade rutinen mot er, gjorde ju en syn mot parra då jag trodde jag hade låghanden i sökö, allt han skulle vinna var en 2:a under mörka kortet och mkt riktigt, där låg den..

Torskade två inköp a 500 på erat mkt märkliga dealers choice, men kul var det i alla fall...

Var sen med i 2 st grytor, först en 100 kr där jag kom 2:a, bara 200 i pengar, vinnaren fick 700...

Sen en 200 kr gryta där jag kom 2:a där oxå, 500 i pengar där för mig, men hur jag kunde undgå att vinna första priset på 1100 kr är en gåta, hade väl ca 22 000 i chips HU mot under 5000 för min fi men han lyckas vända och vinner, jaja, var i alla fall på pengar i båda grytorna, sen så drog jag hem när den där 2 bords grytan var igång...

Hur som helst, helkul kväll....

Och jag kan säga att jag kommer tillbaka till erat konstiga dealers bord Parre, bara så att du vet, men då kommer jag folda när det bli spel jag inte kan... ;)

mvh

zeb

Postad

Satt vid bordet när Nusseman kom och satte sig till höger om mig bredvid Parre och mkt riktigt, det var en kort visit.. Tror han spelade 2-3 händer för att sen torska hela sin stack mot nån, inte mig tyvärr...

Minns inte vad handen var alls mer än att det var Omaha tror jag...

Ha det alla slaskare...

Vi ses

zeb

Postad
Fast fult av dig att slå ut mig i 21 pers sit&go där..kan man aldrig få själa blindsen ifred!

Vad ska man göra när man hittar AJo i BB mot StealBison...? :)

Ja lite trist är det väl att det inte kom några nya till 5-5 dealers..men kan ju bero på att vi är otrevliga och högljudda?

Hehe, men det är ju bara på ett roligt sätt vi är otrevliga och högljudda. Det är ju skittråkigt att lira mot massa tysta tightnissar, ska ju vara skitsnack till höger o vänster för att det ska va roligt :)

gjorde ju en syn mot parra då jag trodde jag hade låghanden i sökö, allt han skulle vinna var en 2:a under mörka kortet och mkt riktigt, där låg den..

Mjo, var väl Johan som betade ut. Jag synade med bara lågen och hoppades att du inte skulle ha en tvåa under (det enda du skulle vinna på mot min låg), du gjorde samma sak... sånt händer i sökö8, ett grymt kul spel med många aspekter..

Och jag kan säga att jag kommer tillbaka till erat konstiga dealers bord Parre, bara så att du vet, men då kommer jag folda när det bli spel jag inte kan...

Äsch, lär dig spelen istället... sökö8 är ju grymt roligt i cashgamespel :)

Postad
Jag hade i alla fall riktigt skoj. Just det, glömde nämna Nussemans mycket korta sejour vid vårt cashbord. Han semibluffade allin på turn för typ 700 när brädan låg JxxA, Johan hittade en grym syn med QJ. Sedan stack Nusse... han borde gjort som alla andra slaskpellar och köpt in sig igen, men chansen att få gula mig verkade han inte vilja ta ;)

Ja, det blev ett kort gästspel ;)

Jag hade K9 klöver i bb och fick gratisflopp (i det där gänget är det iofs en given valueraise, men det missade jag. Jag hann ju inte riktigt få koll på alla under den korta sessionen) Floppen kommer Q9x två klöver, jag bettar ut 50 i en pot på 40 och Johan spelar 100. Jag sätter Johan på en halvkass dam, eftersom han inte höjde preflop, vilket han hade gjort med AQ, KQ och amssor av pp och en del annat som han hade kunnat bluffa på floppen med. Jag funderar på att ställa in, men jag har lite för mycket i stacken för att det ska se rimligt ut, så jag synar för att se om jag kan plocka potten om ett läskigt kort kommer. Turn är ett ess. Jag check-raisar all-in vilket är ungefär ett pottbet. Johan synar och jag missar. I efterhand är det där inget bra spel från min sida på slaskbordet. En lagom bra snubbe hittar inte syn där, men en jäkligt bra eller jäkligt dålig snubbe kan göra det. På slaskbordet är det ju solklart att han hittar syn. :) Nästa gång ställer jag in på floppen.